Metodologia badań empirycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Konstruowanie programu nauczania
Od kompetencji do kwalifikacji
w ramach prac doktorskich i magisterskich
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Telekomunikacja - seminarium
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Pedagogika ogólna.
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Metoda projektu edukacyjnego
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) Wprowadzenie.
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Projektowanie procesu badawczego
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Weryfikacja hipotez statystycznych dr hab. Mieczysław Kowerski
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Nasza szkoła w procentach
Wstęp do prawoznawstwa Administracja wykład 1
Studenckie Granty Badawcze 2018
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Logo afiliacji Autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja Autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) INFORMACJE.
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 37pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 27pkt) Wprowadzenie.
Wyniki projektu naukowego
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 36pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 25pkt) Wprowadzenie.
Temat pracy dyplomowej
Wymiary postera 59,4 x 84,1[cm] Format A1 Wydruk w kolorze
Zapis prezentacji:

Metodologia badań empirycznych Zasady zaliczenia wykładu Zadanie Praktyczne tzw. konspekt pracy naukowej

Praca zaliczeniowa Konspekt pracy naukowej Proszę zapoznać się z całością podręcznika; Szczegółowe wskazówki dotyczące zadania (tzw. konspekt pracy naukowej) zawarte są w Rozdziale I., pkt. 4, str. 95-114, W zadaniu proszę uwzględnić wskazówki metodyczne oraz uwagi zawarte w zaproponowanym podręczniku. Wydanie I, Kraków 2013,

Praca zaliczeniowa Konspekt pracy naukowej Ważne jest podjęcie próby zastosowanie jednego ze wskazanych w podręczniku formatów badań; Do wyboru pozostawiona jest kwestia czy ma to być badanie jakościowe, ilościowe czy mieszane; Projekt konspektu powinien być od strony formalnej i technicznej przygotowany zgodnie z zawartymi w podręczniku wytycznymi; Proszę korzystać z przedstawionych tam licznych wskazówek badawczych; Liczyć będzie się także klarowność i jasność tekstu. Ważna jest także jego komunikatywność oraz poziom opanowania profesjonalnej (prawniczej i metodologicznej) terminologii.

Praca zaliczeniowa Konspekt pracy naukowej Projekt ma zawierać podstawowe rozstrzygnięcia dotyczące planowanego opracowania naukowego, przygotowywanego przez doktoranta w związku z rozpoczętymi studiami doktoranckimi; Ważne jest precyzyjne sformułowanie tematu, Postawienie problemu naukowego, Określenie celu pracy, jego zakresu oraz pytań badawczych lub hipotez, Ważne jest także odtworzenie podstawowych założeń metodologicznych (procedury gromadzenia danych, strategie oceny, zasady analizy, narzędzia gromadzenia danych, populacja, próba, uczestnicy), Wskazać należy ewentualne problemy etyczne oraz znaczenie i przydatność projektu dla nauki, bądź praktyki.

Praca zaliczeniowa Konspekt pracy naukowej Podstawowe ramy konspektu badawczego w/g J.A.Maxwella (2005): Czego potrzebują czytelnicy, aby lepiej zrozumieć temat? Jakiej wiedzy o twoim temacie brakuje czytelnikom? Co zamierzasz badać? Jak określisz warunki badania i jakich dobierzesz uczestników? Jakimi metodami zamierzasz uzyskać dane będące podstawą projektu? Jak będziesz analizował zebrane dane? Jak przeprowadzisz walidację wyników? Jakie możliwe problemy etyczne wystąpią w twoim projekcie? Co można powiedzieć na podstawie wstępnych wniosków o praktycznym znaczeniu i wartości planowanej pracy?

Praca zaliczeniowa Konspekt pracy naukowej Zaliczenie odbędzie się w formie dyskusji nad treścią i założeniami konspektu w ramach indywidualnych konsultacji, Praca musi być wcześniej dostarczona w formie wydruku (oraz pliku elektronicznego).

Powodzenia Oby wszystkie projekty znalazły finał w postaci interesującej i wartościowej publikacji, a praca zaliczeniowa nie była czystą zabawą.