Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty. Strategia komunikacji jest potrzebna po to, aby każda wydana złotówka dawała określone efekty.
…przekazywać będziemy komunikaty do otoczenia. JAKĄ INFORMACJĘ? W JAKIEJ POSTACI? KOMU? JAKIMI KANAŁAMI? JAKIMI FORMAMI I ŚRODKAMI? PRZY POMOCY JAKICH POŚREDNIKÓW? W JAKICH TERMINACH? JAKIM KOSZTEM?
- cykl życia produktu, - fazę rozwojową rynku, - pozycję rynkową przedsiębiorstwa i formę rynku, - rodzaj nabywcy, - rodzaj produktu i charakter (osobowość) marki, - wielkość przedsiębiorstwa i posiadane zasoby, - rodzaj konkurencji stosowanej przez przedsiębiorstwo, - strategie komunikacji marketingowej stosowane przez konkurentów rynkowych.
1. Strategia komunikacja masowej 2. Strategia komunikacji zindywidualizowanej 3. Strategia pośrednia
Komunikacja przy pomocy reklamy masowej ukazującej się w telewizji, prasie, radio i jako reklama zewnętrzna - promocja ATL (Above The Line)
Kampania firmy Orange - reklamy obecne są w telewizji, radiu, Internecie, prasie, kinach, a także na nośnikach zewnętrznych
Realizowana jest poprzez zindywidualizowane kontakty z klientami - promocja BTL ( Below the line)
Firma Lyreco – dostawca materiałów biurowych
Wykorzystuje różne formy komunikacji – po części masową i zindywidualizowaną (ta druga często przeważa)
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego – zindywidualizowane ogłoszenia prasowe Promocja województwa śląskiego – Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Billboard, citylight, reklamy na autobusach
Naklejki na samochody rozdawane na stacjach benzynowych
klient musi usłyszeć/zobaczyć nasz przekaz, klient musi zrozumieć i odkodować go, klient musi zareagować – kupić! z8L4MJMXgQ
Komunikacja odbywa się codziennie! Wszystko, co dzieje się w firmie, stanowi komunikat dla otoczenia. Każda informacja wychodząca z firmy powinna być świadomie kontrolowana. Poprzez jej zintegrowanie z pozostałymi komunikatami będzie miała większą moc niż informacje konkurenta.
z8L4MJMXgQ z8L4MJMXgQ