Prezentacja multimedialna Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Humanistycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Liceum Ogólnokształcące im. Michała Kosmowskiego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
DZIAŁANIA ZESPOŁU NAUCZYCIELI MATEMATYKI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014.
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
System edukacji w Polsce
Działania Zespołu Nauczycieli do Pracy z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych w roku szkolnym 2013/2014.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
11 LISTOPADA 2013 OBCHODY 95 ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
XX Liceum Ogólnokształcące
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Szkoła Nauczycielem stoi
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Prezentacja multimedialna Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Humanistycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli w roku szkolnym 2013/2014

Prawidłowa realizacja treści programowych i planów nauczania Zadania zrealizowane Współpraca z Zespołem ds. monitorowania nowej podstawy programowej. Nauczyciele zgodnie z założeniami i celami Zespołu Nauczycieli ds. monitorowania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego przedstawili stan realizacji programów nauczania w klasach I i II. Prawidłowe realizowanie treści programowych. Wykorzystywanie rozkładów materiału i planów wynikowych opracowanych w ramach prac ZNPH z języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, wiedzy o kulturze, historii, edb. Nauczyciele na bieżąco kontrolowali stopień opanowania wiedzy przez uczniów za pomocą testów sprawdzających i różnego rodzaju prac kontrolnych. Pracowali z arkuszami maturalnymi. Efekty Uczniowie rozwijają swoje umiejętności w dziedzinie kompetencji maturalnych. Wnioski Systematyczna realizacja treści programowych z uwzględnieniem specyfiki i tempa pracy poszczególnych zespołów klasowych. Usprawnia pracę dydaktyczną, która wpływa na rozwój umiejętności uczniów.

Wykorzystanie wyników egzaminów próbnych Zadania zrealizowane Opracowano i przeprowadzono badania startowe z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie w klasach pierwszych. Nauczyciele uczący w klasach pierwszych dokonali oceny i analizy prac, na podstawie których sformułowano wnioski do realizacji w procesie planowania i organizowania procesu edukacyjnego w klasach pierwszych liceum i technikum. Opracowano zbiorcze wyniki – Analiza matury z maja 2013 dla ZSP Nr 2 z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie. Przeprowadzono analizę próbnej matury z OPERONEM (listopad 2013 r.) z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie. Przeprowadzono próbny egzamin maturalny (Z Echem Dnia) dla klas IV technikum i III liceum. Przeprowadzono próbny egzamin, na rok przed maturą, w klas 2-ich liceum i 3-ich technikum.

Wykorzystanie wyników egzaminów próbnych Efekty Sformułowano na podstawie przeprowadzonego egzaminu zewnętrznego wnioski do realizacji w procesie planowania i organizowania procesu edukacyjnego. Zdiagnozowano poziom wiedzy i umiejętności uczniów klas maturalnych ZSP Nr 2 w Stalowej Woli. Wnioski W trakcie lekcji języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie realizować zadania sformułowane w raportach opracowanych po analizie: badań startowych, próbnej matury ( marzec 2014), próbnej matury przeprowadzonej w czerwcu 2014 (zaplanować realizację zadań w roku szkolnym 2014/2015).

Praca z uczniami i prawidłowe ocenianie Zadania zrealizowane Indywidualizacja procesu nauczania dla zdiagnozowanych w poszczególnych zespołach klasowych uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych (orzeczenia PPP), polegająca na dostosowaniu wymagań do zaleceń poradni. Systematyczna ocena zgodna z WSO i PSO. Stworzenie uczniom możliwości wykonywania zadań i prac dodatkowych. Efekty *Uzyskanie informacji na temat braków, dysfunkcji u poszczególnych uczniów. *Zmotywowanie ucznia do pracy, ponieważ wymagania zostały dostosowane do ich poziomu. *Osiągnięcie przez ucznia sukcesu na miarę jego możliwości Wnioski Wychowawca na bieżąco monitoruje sytuację uczniów i informuje nauczycieli uczących w danej klasie o wydanych opiniach i orzeczeniach przez PPP

Prowadzenie zajęć w ramach art.42 ust.2 pkt2 KN Zadania zrealizowane Świat kultury- zajęcia dodatkoweŚwiat kultury- zajęcia dodatkowe z języka polskiego z języka polskiego Zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego dla klasy 4 TBZajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego dla klasy 4 TB Zajęcia pozalekcyjne dla maturzystów (IVTBO, IVTL, IVTD)Zajęcia pozalekcyjne dla maturzystów (IVTBO, IVTL, IVTD)

Praca z arkuszem maturalnym dla klasy 2TB2Praca z arkuszem maturalnym dla klasy 2TB2 Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze i zajęcia dla maturzystów IIIAWZajęcia opiekuńczo-wychowawcze i zajęcia dla maturzystów IIIAW Zajęcia dla maturzystów i dla uczniów przygotowujących się do udziału w konkursach)Zajęcia dla maturzystów i dla uczniów przygotowujących się do udziału w konkursach) Zajęcia z maturzystami z historiiZajęcia z maturzystami z historii Koło WOS i koło EDBKoło WOS i koło EDB

Efekty Pogłębienie wiedzy polonistycznej, historycznej. Udział uczniów w konkursach. Uzupełnienie braków edukacyjnych. Wdrożenie do pracy z arkuszem maturalnym. Wnioski Motywować uczniów do lepszej frekwencji na zajęciach dodatkowych.

Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach

Ogólnopolski Konkurs Ojczyzny Polszczyzny - etap szkolny

VIII Olimpiada Mediewistyczna – etap międzyszkolny

Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym – etap szkolny

Szkolny konkurs na plakat „Przeciwko zagrożeniom”

Konkurs pod patronatem Pani Posłanki Renaty Butryn - Śladami Powstania Styczniowego

XXI Wojewódzki Konkurs Turystyczno Krajoznawczy Poznajemy Ojcowiznę

Godziny przy piórze Konkurs Godziny przy piórze

XVIII Ogólnopolski Przegląd Dziecięcej i Młodzieżowej Twórczości Literackiej „LIPA 2014” w Biesku - Białej

XXXVII O OO Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej

„Sprawni jak żołnierze”- szkolenie pierwszej pomocy

Efekty – Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu dziedzin objętych konkursem. Wnioski – Zachęcenie większej liczby uczniów do udziału w konkursach.

Organizacja uroczystości i imprez szkolnych w I i II semestrze Zorganizowano następujące uroczystości 74. rocznicę agresji sowieckiej na Polskę Beania zawodowe u Kościuszki (scenariusz części historycznej uroczystości) Ślubowanie klas pierwszych Przygotowanie Regionalnego I Turnieju Artystycznego O Liść Dębu Organizacja i współorganizacja: Orszaku Trzech Króli, Szlachetnej Paczki,95. rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości - MDK

Wigilie klasowe, wyjście do Domu Dziecka w Stalowej Woli Organizacja szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego „Młodzi głosują” Organizacja i współorganizacja z nauczycielami przedmiotów zawodowych Dnia Otwartego Szkoły Przygotowanie scenariusza uroczystości Święta Patrona, Święta Flagi oraz Święta Konstytucji 3 Maja Przygotowanie uczniów klas wojskowych i klasy IITB2 do wizyty Ministra Obrony Narodowej Tomasza Siemoniaka Pożegnanie maturzystów w roku szkolnym 2013/2014 Przygotowanie uroczystości na zakończenie roku szkolnego 2013/2014

Organizacja wycieczek edukacyjnych Zadania zrealizowane Wyjście do kina i opieka nad uczniami w trakcie seansu filmowego Sierpniowe niebo.63 dni chwały; Jack Strong Ogniska integracyjne Wycieczka do Rzeszowa – Salon maturzystów Zaplanowanie i przeprowadzenie w ramach współpracy z Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli wycieczki edukacyjnej do Rozwadowa dla klas maturalnych: IV TBO, IV TL, IV TD Udział w XXX Międzynarodowym Sympozjum Kościuszkowskim w Maciejowicach, złożenie wiązanki kwiatów pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki w Maciejowicach Udział wraz z pocztem sztandarowym w 220. rocznicę wybuchu powstania kościuszkowskiego w Krakowie Wycieczka do Warszawy przez Dęblin i Maciejowice 220. rocznica insurekcji kościuszkowskiej.

Efekty Integracja zespołu klasowego. Rozwijanie w młodzieży miłości Ojczyzny, poszanowanie dziedzictwa kulturowego, uświadomienie wpływu przeszłości na historię współczesną. Edukacja patriotyczna młodzieży szkolnej, integracja Środowisk Kościuszkowskich w Polsce Wnioski Zachęcać uczniów do efektywnego wykorzystywania wolnego czasu. Organizować wyjazdy młodzieży i reprezentować „Złotą Kościuszkowską” – stolicę Federacji Szkół Kościuszkowskich w Polsce na innych uroczystościach związanych z osobą patrona szkoły.

Przygotowała Justyna Świeca Dziękuję za uwagę