TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIA ORGANIZACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
MARKETING STRATEGICZNY
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rola Doradztwa w doskonaleniu innowacyjno ś ci sektora Rolno- spo ż ywczego Prof.zw.dr hab.Katarzyna Duczkowska- Małysz Puławy 2009.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Zarządzanie projektami
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Biznesplan.
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Zasady tworzenia regionalnych strategii rozwoju Narzędzia zarządzania rozwojem regionalnym.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIA ORGANIZACJI
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces przewodzenia i kontrolowania
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce.
Zarządzanie międzynarodowe
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Zapis prezentacji:

TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIA ORGANIZACJI Przedsiębiorczość Reeingineering Planowane zmiany Doskonalenie organizacji Zmienić kolejność. O samej zmianie: siły, opór itp. wcześniej

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Korzystne kombinowanie czynników produkcji (Schumpeter); Spostrzeganie i wykorzystywanie szans przedsiębiorczych; Zintegrowany model przedsiębiorczości – odpowiednie warunki na wejściu w połączeniu z przedsiębiorczością dają dobrze funkcjonującą organizację.

ZINTEGROWANY MODEL PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyjścia Proces przedsiębiorczy Funkcjonujące przedsiębiorstwo Tworzenie wartości Nowe produkty,... Zyski i osobiste korzyści Zatrudnienie, aktywa oraz wzrost dochodu Niepowodzenie / strata Wejścia Szanse w otoczeniu Osoby przedsiębiorcze Unikatowa koncepcja firmy Uwarunkowania organizacyjne Zasoby Identyfikacja szans Opracowanie i doprecyzowanie koncepcji Ocena i nabycie niezbędnych zasobów Wdrożenia

RODZAJE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Niezależna – dotyczy osób, także tworzenie nowych organizacji; Korporacyjna – w ramach istniejącej organizacji.

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ NIEZALEŻNA Kryterium doświadczenia przedsiębiorców Kryterium liczby osób Kryterium stopnia innowacyjności Z doświadczeniem nowicjusze indywidualna zespołowa seryjni portfelowi oryginalna naśladowcza W tym franchising

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ KORPORACYJNA Inaczej wewnętrzna; Cel – zwiększenie konkurencyjności; Także na zewnątrz organizacji – np. założenie filii; Opiera się na wiedzy pracowników i ich samodzielności; Stworzenie odpowiednich warunków zachęcających do tego pracowników; Uwolnienie z nadmiernej kontroli.

RODZAJE DZIAŁAŃ Odnowa strategiczna- zmiana strategii zarządzania – w kierunku organizacji przedsiębiorczej. Może wynikać ze zmian u konkurencji, zmian wymagań klientów; Innowacje materialne i niematerialne – powinna być powiązana ze strategią; Utworzenie nowych jednostek - w ramach istniejącej organizacji lub poza nią - powinno wynikać ze strategii.

PRZYKŁADY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KORPORACYJNEJ Doskonalenie produktów i usług; Modernizacja procesów; Racjonalizacji struktur, zarządzania,… Nowe formy współpracy z kontrahentami; Tworzenie nowych jednostek.

WARUNKI DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORCZEGO Kierownictwo organizacji Struktury zdecentralizowane Fundusze pomysły decyzja wdrażanie integracja efekty Klimat przedsiębiorczy Kultura organizacyjna Motywowanie pracowników

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ A ZARZĄDZANIE Przedsiębiorczość – inicjowanie zmian. Poszukuje i wykorzystuje; Zarządzanie – ciągła koordynacja istniejącego procesu produkcyjnego.

KORZYŚCI Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wzrost gospodarczy – inicjowanie powstawania organizacji; Wydajność –przedsiębiorczość pozwala doskonalić technologię; Innowacje – przedsiębiorczość zakłada wdrażanie nowości, inicjowanie zmian; Wzrost konkurencji – nie tylko przez nowe przedsiębiorstwa, ale przez doskonalenie i nowe pomysły w istniejących.

PRZEKSZTAŁCANIE ORGANIZACJI Zmiana powinna być stałym zjawiskiem; Postępowanie wynikające z „nakazów przeszłości” jest złe; Dostosowywanie się do zmian na zewnątrz jest wystarczającym motorem zmian; Ale powinny być też zmiany wychodzące ze środka – konkurencyjność; Adaptacyjne versus twórcze uczenie się organizacji; Uczenie się w „podwójnej pętli”.

ZMIANY W OTOCZENIU Ograniczenie popytu wewnętrznego; Przenoszenie produkcji do krajów rozwijających się; Presja na obniżanie wynagrodzeń; Globalizacja łańcuchów dystrybucji; Różnorodne pochodzenie i płeć menedżerów; Praca w domu; Work – life balance.

REEINGINEERING Radykalne przeprojektowanie; Podstawowe pytanie – o co tak naprawdę chodzi w tej organizacji; Projektowanie od początku – czysta kartka papieru; Ponowne definiowanie procesów; Wyjście z myślenia o danym dziale, swojej pracy – koncentracja na przepływach, stosunkach; Głównie gdy mimo poprawnej realizacji procesów (np. dostaw) wynik zbiorczy jest niezadowalający; Kryteria przy projektowaniu: szybkość, jakość obsługi, koszty.

https://www. youtube. com/watch. v=_fQ3BydzMz8 https://www. youtube https://www.youtube.com/watch?v=_fQ3BydzMz8 https://www.youtube.com/watch?v=bca91f2zIJE#t= 264 https://www.youtube.com/watch?v=bca91f2zIJE#t= 480 https://www.youtube.com/watch?v=bca91f2zIJE#t= 612

PLANOWANE ZMIANY Systematyczne dążenie do przeprojektowania organizacji; Cel – ciągłe dostosowanie do zmian w otoczeniu; Zamierzone projektowanie i wdrażanie innowacji strukturalnej, nowej polityki, nowego celu. Zmiana w filozofii, klimacie lub stylu działania organizacji.

SIŁY W PROCESIE ZMIAN Teoria pola siły (Kurt Lewin) – zachowanie jest wynikiem równowagi między siłami napędowymi i hamującymi; Wzmocnienie sił napędowych – zwiększa skutek lub powoduje wzrost sił hamujących.

ŹRÓDŁA OPORÓW Kultura organizacyjna; Interes własny – okres dostosowawczy jest na ogół nie przyjemny i zmusza pracowników do dodatkowego wysiłku; Poglądy na cele i strategie organizacji – pracownicy nie rozumieją potrzeby zmiany misji, celu itp., bo na ogół nie posiadają takich informacji jak kierownictwo.

PROCES ZMIANY Rozmrożenie – ukazanie i przyjęcie zmiany jako oczywistej konieczności; Wprowadzenie zmian – przyjęcie nowych postaw, wartości, zachowań. Przeprowadza „agent zmiany” (z org lub z zewnątrz) – proces identyfikacji i internalizacji; Ponowne zamrożenie – utrwalenie nowych wzorów zachowań.

RODZAJE PLANOWANYCH ZMIAN Decentralizacja; Modyfikacja przepływu pracy – staranne grupowanie specjalności – większa efektywność i morale pracowników. Istotne – ilość pieniędzy jaką można wydać bez uzyskania odrębnego zezwolenia; Zmiany technologiczne. Powinny iść w parze ze zmianami struktury; Zmiany w ludziach – przekształcenie zachowań pracowników.

DOSKONALENIE ORGANIZACJI Bardziej długofalowe, wszechstronne, złożone i kosztowne niż planowana zmiana; Przeniesienie całej organizacji na wyższy poziom funkcjonowania; Głównie dotyczy zmian w ludziach i w jakości stosunków pracy; Szczególna rola kultury organizacyjnej; Nauki behawioralne; Doskonalenie procesu samoodnowy organizacji; Przekazanie dużej części władzy pracownikom, coraz więcej pracy zespołowej; Coraz ważniejsze podobanie się klientowi niż szefowi.

ETAPY DOSKONALENIA Diagnoza problemu (agent zmiany); Zbieranie danych weryfikujących diagnozę; Przekazanie danych członkom organizacji; Zaplanowanie działania; Działanie.

Jak powinny wyglądać warunki / cechy działania korporacyjnego - motywowanie pracowników, struktura, fundusze, tak aby następujące organizacje wykazywały się przedsiębiorczością Ogród zoologiczny; Klub Fitness; Wyciąg narciarski; Szkoła języków obcych; Szkoła tańca towarzyskiego?