STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Perspektywa Finansowa
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Strategia Rozwoju Koszalina
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Spotkanie organizacyjne
S TRATEGIA R OZWOJU M IEJSKIEGO O BSZARU F UNKCJONALNEGO M IASTA P UŁAWY NA LATA Cele Strategii rozwoju miejskiego obszaru funkcjonalnego Miasta.
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Program wyborczy Andrzeja Szewińskiego Kandydata na Prezydenta Miasta KW Platforma Obywatelska RP.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO MIASTA I GMINY WIELEŃ NA LATA
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
II KONSULTACJE W SPRAWIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU GMINY MIŁOSŁAW NA LATA
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
PLAN SPOTKANIA Podstawowe pojęcia Obszar rewitalizacji Misja, wizja i cele rewitalizacji Warsztaty.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Gmina Supraśl Od NOWA Rewitalizacja Supraśl 16 lutego 2017 roku.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Warsztat konsultacyjny
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Warsztat konsultacyjny
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA 2014-2020

KONSULTACJE SPOŁECZNE 4 OBSZARY TEMATYCZNE

SPOŁECZEŃSTWO ŚRODOWISKO PRZESTRZEŃ I INFRASTRUKTURA GOSPODARKA I TURYSTYKA

Formularz problemów i sposobów ich rozwiązania w obszarach sprecyzowany problem sposób rozwiązania problemu

ANKIETA DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA ŚWIDWIN OCENA WARUNKÓW ŻYCIA (1-5) ISTOTNE DZIAŁANIA (1-3)

Ocena warunków życia w mieście Świdwin

Istotność działań dla mieszkańców i rozwoju miasta Świdwin

Inne inicjatywy proponowane przez mieszkańców: 1 Inne inicjatywy proponowane przez mieszkańców: 1. zagospodarowanie turystyczne rzeki Regi, głównie w obrębie miasta Świdwin, 2. podjęcie działań w zakresie komunalnego budownictwa mieszkalnego, 3. podjęcie działań na rzecz poprawy dostępu do specjalistów w zakresie opieki zdrowotnej.

DRZEWO CELÓW Dążenie do szerokiego rozwoju społeczno-gospodarczego w celu zapewnienia wysokiej jakości życia mieszkańcom miasta Świdwin Kształtowanie ładu przestrzennego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Cel operacyjny 1.1. Funkcjonalne i estetyczne miasto; Cel operacyjny 1.2. Kompleksowa rozbudowa i modernizacja ciągów drogowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą; Cel operacyjny 1.3. Poprawa stanu infrastruktury komunalnej; Cel operacyjny 1.4. Rozwój infrastruktury społecznej; Cel operacyjny 1.5. Zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na cele publiczne, gospodarcze i turystyczne; Tworzenie warunków do rozwoju gospodarczego miasta Cel operacyjny 2.1. Promocja miasta w sferze gospodarczej; Cel operacyjny 2.2. Wspieranie lokalnej przedsiębiorczości oraz rozwój aktywności zawodowej; Cel operacyjny 2.3. Utworzenie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych w celu przyciągnięcia nowych inwestorów; Cel operacyjny 2.4. Rozwój infrastruktury turystycznej; Cel operacyjny 2.5. Efektywna realizacja inwestycji przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania;; Wzrost jakości świadczonych usług publicznych Cel operacyjny 3.1. Zwiększenie zaangażowania ludności w życie publiczne; Cel operacyjny 3.2. Przeciwdziałanie powstawaniu zjawiska wykluczenia społecznego; Cel operacyjny 3.3. Wzbogacenie oferty spędzania wolnego czasu; Cel operacyjny 3.4. Wspieranie stowarzyszeń, klubów oraz innych instytucji życia kulturalnego; Cel operacyjny 3.5. Prowadzenie ścisłej współpracy oraz nawiązywanie nowej , w kraju i zagranicą, w celu systematycznego rozwoju społeczno-gospodarczego; Poprawa stanu środowiska naturalnego Cel operacyjny 4.1. Wzrost świadomości ekologicznej mieszkańców; Cel operacyjny 4.2. Prowadzenie systematycznego monitoringu powstałych zagrożeń na terenie miasta; Cel operacyjny 4.3. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska; Cel operacyjny 4.4. Wykorzystanie alternatywnych źródeł energii;

Dążenie do szerokiego rozwoju społeczno-gospodarczego CEL GŁÓWNY Dążenie do szerokiego rozwoju społeczno-gospodarczego w celu zapewnienia wysokiej jakości życia mieszkańcom miasta Świdwin

CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE  PRZESTRZEŃ I INFRASTRUKURA Cel strategiczny 1. Kształtowanie ładu przestrzennego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Cel operacyjny 1.1. Funkcjonalne i estetyczne miasto; Cel operacyjny 1.2. Kompleksowa rozbudowa i modernizacja ciągów drogowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą; Cel operacyjny 1.3. Poprawa stanu infrastruktury komunalnej; Cel operacyjny 1.4. Rozwój infrastruktury społecznej; Cel operacyjny 1.5. Zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na cele publiczne, gospodarcze i turystyczne;

CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE GOSPODARKA I TURYSTYKA Cel strategiczny 2. Tworzenie warunków do rozwoju gospodarczego miasta Cel operacyjny 2.1. Promocja miasta w sferze gospodarczej; Cel operacyjny 2.2. Wspieranie lokalnej przedsiębiorczości oraz rozwój aktywności zawodowej; Cel operacyjny 2.3. Utworzenie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych w celu przyciągnięcia nowych inwestorów; Cel operacyjny 2.4. Rozwój infrastruktury turystycznej; Cel operacyjny 2.5. Efektywna realizacja inwestycji przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania;

CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE SPOŁECZNOŚĆ Cel strategiczny 3. Wzrost jakości świadczonych usług publicznych Cel operacyjny 3.1. Zwiększenie zaangażowania ludności w życie publiczne; Cel operacyjny 3.2. Przeciwdziałanie powstawaniu zjawiska wykluczenia społecznego; Cel operacyjny 3.3. Wzbogacenie oferty spędzania wolnego czasu; Cel operacyjny 3.4. Wspieranie stowarzyszeń, klubów oraz innych instytucji życia kulturalnego; Cel operacyjny 3.5. Prowadzenie ścisłej współpracy oraz nawiązywanie nowej, w kraju i za granicą, w celu systematycznego rozwoju społeczno-gospodarczego;

CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE ŚRODOWISKO Cel strategiczny 4. Poprawa stanu środowiska naturalnego Cel operacyjny 4.1. Wzrost świadomości ekologicznej mieszkańców; Cel operacyjny 4.2. Prowadzenie systematycznego monitoringu powstałych zagrożeń na terenie miasta; Cel operacyjny 4.3. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska; Cel operacyjny 4.4. Wykorzystanie alternatywnych źródeł energii;

WIZJA Miasto Świdwin to ośrodek pełniący najważniejsze funkcje administracyjne i usługowo-przemysłowe, świadczący wysokiej jakości usługi publiczne, z rozwiniętym zapleczem turystycznym oraz wzbogaconą ofertą kulturalną. Realizując inwestycje efektywnie wykorzystuje finansowanie ze środków unijnych, dbając jednocześnie o środowisko naturalne. Świdwin stał się atrakcyjnym punktem na mapie Polski.  

MISJA Świdwin to ośrodek miejski pełniący wiele ważnych funkcji - od administracyjnych po społeczno-gospodarcze, a ich dalszy rozwój oraz podnoszenie ich jakości i dostępności zapewnia wysoki poziom życia jego mieszkańcom. Wykorzystując swoje atuty, dąży do ożywienia turystyki, będąc miastem „otwartym” prowadzi ścisłą współpracę z władzami innych samorządów oraz miast zagranicznych o podobnym potencjale rozwojowym.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Atrium Grupa Doradcza ul. Ratajczaka 26/3 61-813 Poznań Tel.: 61/855 86 38 Fax: 61/624 23 80 biuro@atrium-grupa.eu