Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
Arkadiusz Wojciechowski
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Weronika Paszewska Jakub Rok || Grupa eFTe
Ekonomia społeczna Jadwiga Pauli for ES.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Sprawiedliwy handel W gimnazjum nr 4 w Gliwicach.
Budżetowanie kapitałów
Fairtrade – dynamiczny rynek
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Polityka handlowa i protekcjonizm
Ekonomia bezrobocie dr Robert Pater.
Popyt, podaż, rynek.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szanse i zagrożenia europejskiej polityki społecznej (EPS)
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
„Efektywność a sprawiedliwość jako problem ekonomiczny” Jerzy Wilkin
Efektywność a sprawiedliwość jako problem ekonomiczny
Podstawowa analiza rynku
Problem wyboru w ekonomii
Podstawowa analiza rynku
Czynniki wzrostu gospodarczego w krajach Afryki
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
SPRAWIEDLIWY HANDEL.
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V przegląd inicjatyw edukacyjnych
OGRANICZENIE UMIERALNOŚCI
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Sprawiedliwy Handel - codziennie wpływamy na losy świata.
Międzynarodowe stosunki kulturalne
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Kupuj odpowiedzialnie owoce
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje Leszek Baran.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
„Co nas łączy z Ameryką Południową?”
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Sprawiedliwy Handel. Sprawiedliwy Handel w teorii Bezpośrednie relacje pomiędzy producentami z Południa i konsumentami z Północy Partnerstwo handlowe.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Sprawiedliwy Handel Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2013r.
Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Debata „Globalizacja”.
Niedożywienie.
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów w krajach Trzeciego Świata itp., mający na celu pomoc w rozwoju dla drobnych wytwórców (rolników, rzemieślników) Trzeciego Świata, posługując się metodami wypracowanymi przez biznes, tworząc niezależny system handlowy o zasięgu globalnym. Jest to zarazem jeden z nurtów ekonomii społecznej, której naczelną zasadą jest uznanie, iż człowiek jest ważniejszy od zysku.

Sprawiedliwy Handel dąży do wyeliminowania ubóstwa z krajów Południa poprzez zapewnienie marginalizowanym w procesie globalizacji producentom w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej równych szans dostępu do rynków w krajach Północy. Rzuca on wyzwanie praktykom handlowym, które utrzymują ludzi w nędzy. Podstawowym celem Sprawiedliwego Handlu jest zbudowanie trwałych, bezpośrednich relacji pomiędzy producentami w krajach biednych a konsumentami w bogatych częściach świata.

 Szacunek i troska dla ludzi i środowiska, stawianie potrzeb ludzi przed zyskiem;  Tworzenie producentom środków i możliwości w celu poprawy ich warunków życia i pracy;  Rozwój obustronnie korzystnych relacji pomiędzy sprzedawcami i nabywcami;  Płacenie przez kupujących ceny, która zapewnia producentom sprawiedliwe wynagrodzenie za ich pracę i akceptowalny dochód dla organizacji handlowej;  Wzrost świadomości na temat sytuacji kobiet i mężczyzn jako producentów i handlowców;  Promocja równych szans dla kobiet;  Ochrona praw kobiet, dzieci i ludności tubylczej.

 Zwiększenie środków do życia dla producentów poprzez zwiększenie dostępu do rynku;  Wzmocnienie organizacji producentów, płacenie lepszych cen i zapewnienie ciągłości stosunków handlowych;  Wsparcie możliwości rozwoju upośledzonych społecznie producentów, szczególnie kobiet i ludności tubylczej, oraz ochrona dzieci przed eksploatacją w procesie produkcyjnym.  Podnoszenie świadomości wśród konsumentów na temat negatywnych skutków międzynarodowego handlu, aby pozytywnie oddziaływali poprzez swoją siłę nabywczą;  Tworzenie przykładu partnerstwa w handlu poprzez dialog, przejrzystość i szacunek;  Prowadzenie kampanii na rzecz zmian w zasadach i praktyce konwencjonalnego handlu międzynarodowego.  Ochrona praw człowieka poprzez promocję sprawiedliwości społecznej, zdrowej praktyki ekologicznej oraz bezpieczeństwa ekonomicznego.

KONIEC ŹRÓDŁA: *Wikipedia.pl *Google Grafika *zdjęcia własne