PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. PAŹDZIERNIK MÓJ DEBIUT NA RYNKU PRACY Zarządzanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Jagodzińska Ewa - SPZ Lublin PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH I POLICEALNYCH MY I ŚWIAT PRACY.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
tel.: Marynino 28, Serock.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Rozwój społeczny dziecka
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
w praktyce pedagogicznej
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2016 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. PAŹDZIERNIK MÓJ DEBIUT NA RYNKU PRACY Zarządzanie karierą Zarządzanie karierą ma na celu wspieranie rozwoju kariery, tak by była zgodna z aspiracjami, wartościami i z własnymi działaniami w zakresie podejmowanych decyzji zawodowych. Udział w warsztatach jest pomocny szczególnie dla tych, którzy poszukują odpowiedzi na pytania: Co chcę robić?, Gdzie chcę dojść i jaka jest moja wizja kariery?. Ma sprzyjać odkryciu tego, co jest źródłem prawdziwej satysfakcji zawodowej dla każdego z uczestników. Dzięki temu uczestnik będzie miał sposobność zbudować budujący i motywujący obraz siebie i swojej kariery zawodowej. Celem warsztatów jest: · pogłębienie samoświadomości poprzez odkrycie cenionych wartości i aspiracji, · ocena predyspozycji, diagnoza umiejętności oraz analiza mocnych i słabych stron w kontekście kariery zawodowej, · wyznaczenie satysfakcjonujących, ambitnych i osiągalnych celów zawodowych oraz opracowanie strategii ich osiągnięcia

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. PAŹDZIERNIK MÓJ DEBIUT NA RYNKU PRACY Adaptacja w miejscu pracy Nabycie umiejętności ułatwiających wejście w nowe środowisko zawodowe, przyspieszających proces adaptacji w nowym miejscu pracy poprzez:  poznanie oczekiwań pracodawców, cenionych przez nich kompetencji pozazawodowych;  zrozumienie różnic pokoleniowych - umiejętność efektywnej współpracy z dotychczasowymi pracownikami firmy, reprezentantami różnych generacji;  umiejętność zachowania się w pracy zgodnie z regułami savoir vivre’u;  poznanie zasad netykiety w sytuacjach zawodowych (co wypada, a czego unikać korzystając z sieci w kontaktach zawodowych);  umiejętność współpracy grupowej – poznanie cech i czynników zwiększających sprawne funkcjonowanie w zespole;  wzrost otwartości wobec odmienności kulturowych w kontaktach zawodowych z przedstawicielami innych kultur;  zdobycie wiedzy o rodzajach informacji, których pozyskanie w pierwszych dniach pracy jest niezbędne do szybkiego wdrożenia się w rolę pracownika

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. PAŹDZIERNIK MÓJ DEBIUT NA RYNKU PRACY Stres i wypalenie zawodowe Nabycie umiejętności i wiedzy ułatwiającej przystosowanie się uczestnika do nowego środowiska pracy, tj:  rozpoznanie czynników wywołujących stres i objawów stresu w nowej pracy;  rozpoznanie czynników mogących wpłynąć na lepszą adaptację w miejscu pracy;  rozpoznanie czynników wzmacniających i gaszących naszą motywację;  opracowania strategii działania zmniejszających objawy stresu w pierwszym dniu pracy

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. PAŹDZIERNIK MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Nie daj się stresowi – jak nim zarządzać? Uświadomienie uczestnikom skutków negatywnego stresu. Skłonienie do refleksji nad sposobem funkcjonowania w sytuacji stresowej. Nabycie nowych umiejętności radzenia sobie ze stresem – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Twórcze myślenie Przełamanie barier utrudniających twórcze myślenie, odejście od schematów myślowych. Poznanie technik twórczego myślenia. Identyfikacja czynników hamujących i stymulujących twórcze myślenie. Poznanie roli i zasad pracy grupowej w procesie twórczego rozwiązywania problemów. Uświadomienie sobie korzyści wynikających z twórczego rozwiązywania problemów osób będących na rynku pracy. Uświadomienie sobie alternatywnych możliwości zatrudnienia

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. LISTOPAD MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Umiejętność pracy w zespole, jako kluczowa umiejętność pożądana przez pracodawców. Uczestnicy będą mieli możliwość przyjrzeć się swojemu stylowi wchodzenia do nowego zespołu w pracy oraz funkcjonowania w nim. Dowiedzą się jakie role najczęściej przyjmują w trakcie pracy zespołowej, jakie są ich mocne strony we współpracy z innymi. Uczestnik spróbuje także swoich sił pracując w nowym zespole, zapozna się z elementami dobrej pracy zespołowej oraz przyjrzy się komunikacji zachodzącej w grupie. W trakcie trwania warsztatów uczestnicy będą mieli okazję do wymiany doświadczeń i obserwacji dotyczących trudności jakich może przysporzyć współpraca z innymi ludźmi – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Odkrywanie własnego potencjału zawodowego Udział w zajęciach warsztat pozwala zdobycie wiedzy o sobie samym, o swoich atutach zawodowych. Umożliwia sprecyzowanie w jakich obszarach zawodowych osoba mogłaby efektywnie funkcjonować. Wzrost samoświadomości, będący rezultatem zajęć, zwiększa poczucie wartości i pozwala dostrzegać nowe perspektywy zawodowe – 14.00

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. LISTOPAD MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Siła słowa - mowa ciała. Rzecz o skutecznej komunikacji. Zapoznanie z rodzajami komunikacji. Zapoznanie z zasadami prawidłowego komunikowania. Omówienie błędów w komunikowaniu – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Kierowanie własnym wizerunkiem – o sztuce autoprezentacji. Zwrócenie uwagi na świadome zachowanie w kontaktach społecznych. Wdrożenie lub utrwalenie pozytywnych form autoprezentacji (w tym w kontakcie z pracodawcą w poszukiwaniu pracy) – 13.00

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. LISTOPAD MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Daj się poznać i wygraj – przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – 2 dni Przygotowanie uczestników warsztatów do odbycia rozmowy kwalifikacyjnej. Nabycie przez uczestników umiejętności autoprezentacji. Zapoznanie uczestników z rodzajami rozmów kwalifikacyjnych. Przygotowanie odpowiedzi na tzw. trudne pytania pracodawcy oraz pytań do pracodawcy – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Zagraj w biznes – zajęcia dla każdego Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem interdyscyplinarnego narzędzia jakim jest „Chłopska szkoła biznesu”. Pozwalają one na zrozumienie zjawisk gospodarczych takich jak popyt, podaż, konkurencja, kapitał. Uczestnik ma również możliwość rozwoju własnych umiejętności dotyczących działania strategicznego, negocjacji ale również takich jak współpraca czy skuteczne komunikowanie

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. GRUDZIEŃ MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Postaw na siebie o asertywności w pigułce. Pełniejsze poznanie siebie, z zaakcentowaniem mocnych stron i indywidualności. Poznanie stylu asertywnego, agresywnego, uległego i manipulacyjnego w komunikacji międzyludzkiej. Kształtowanie kompetencji w zakresie umiejętności zachowania się w trudnych sytuacjach – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Dobry cel – dobra praca. O sztuce planowania kariery zawodowej. Nabycie umiejętności planowania przyszłości zawodowej. Uświadomienie sobie swoich atutów. Uzmysłowienie sobie czynników, które warto uwzględnić przy podejmowaniu decyzji zawodowych. Poznanie źródeł informacji o rynku pracy. Nabycie umiejętności wyznaczania sobie celów i planowania – 13.00

PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2014 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ NAZWA ZAJĘĆCEL ZAJĘĆ TERMIN REALIZACJI GODZ. GRUDZIEŃ MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Żeby chciało nam się chcieć - czyli o motywacji do działania i sposobach na rozciągnięcie dnia W takcie trwania warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość zapoznać się z tematyką motywacji i zrządzania sobą w czasie. Przyjrzą się temu, co motywuje ich do poszukiwania działania, do poszukiwania pracy, a co wpływa deprymująco. Wspólnie poszukają metod wzbudzających motywację, nauczą się wyznaczać cele oraz drogę do ich osiągnięcia. Drugiego dnia uczestnicy poznają techniki skutecznego planowania i zarządzania swoim czasem, poznają sposoby nadawania priorytetów zadaniom, a tym samym wzmocnią umiejętność podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysu związanego z terminami. Przyjrzą się także "zjadaczom czasu", poznają sposoby radzenia sobie z nimi oraz efektywne metody pozwalające nie odkładać zadań na później – MAPA MOŻLIWOŚCI ZAWODOWYCH Kierowanie własnym wizerunkiem – o sztuce autoprezentacji. Wdrożenie lub utrwalenie pozytywnych form autoprezentacji (w tym w kontakcie z pracodawcą w poszukiwaniu pracy). Zwrócenie uwagi na świadome zachowanie w kontaktach społecznych – 13.00

Zajęcia odbywają się w siedzibie Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bydgoszczy, ul. Paderewskiego 26 Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie chęci udziału* w zajęciach 3 dni najpóźniej 3 dni przed planowanym terminem zajęć osobiście, telefonicznie pod numerem (35 lub 57) lub bezpłatne. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne. Serdecznie zapraszamy! *przy zgłoszeniu prosimy o podanie numeru telefonu kontaktowego