Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Indywidualne nauczanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA

Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji o zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Analizy dokumentacji szkoły Analizy ankiet skierowanych do nauczycieli języka angielskiego i rosyjskiego, informatyki i wychowania fizycznego  Ankietowano 10 nauczycieli Wywiadu z dyrektorem

Pytania kluczowe: 1.Czy szkoła realizuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki, wychowania fizycznego, języka angielskiego, języka rosyjskiego, zgodnie z ramowymi planami nauczania ((przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zm.))? 2. Czy dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? 3. Czy szkoła prowadzi Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych (z uwzględnieniem liczby godzin, podziału na grupy, liczebności uczniów w grupie, dostosowaniem liczby uczniów na zajęciach z informatyki do liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej, stopnia zaawansowania znajomości języka obcego na zajęciach językowych)?

WymaganieWskaźniki wewnątrzszkolne Dowody, źródła, dokumenty Pozyskanie informacji o zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum. 1. Szkoła realizuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki, wychowania fizycznego, języka angielskiego, języka rosyjskiego, zgodnie z ramowymi planami nauczania ((przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zm.)). 2. Dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania. 3. Szkoła prowadzi Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych (z uwzględnieniem liczby godzin, podziału na grupy, liczebności uczniów w grupie, dostosowaniem liczby uczniów na zajęciach z informatyki do liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej, stopnia zaawansowania znajomości języka obcego na zajęciach językowych). 1.Ankiety skierowane do nauczycieli, wywiad z dyrektorem, dokumentacja szkolna. 2.Ankiety skierowane do nauczycieli, wywiad z dyrektorem. 3.Ankiety skierowane do nauczycieli, wywiad z dyrektorem, dokumentacja szkolna.

Wyniki ankiet skierowanych do nauczycieli

1.Czy Pani/Pan realizuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki zgodnie z ramowym planem nauczania? 1.Tak Nie Czy wg Pani/Pana dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? 1.Tak -3 2.Nie – 0 3. Czy w Pani/Pana szkole prowadzone są Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem: 1.Liczby godzin - tak -3nie Podziału na grupy - tak -3nie Liczebności uczniów w grupie-tak -3nie Dostosowania liczby uczniów na zajęciach do liczby stanowisk komputerowych tak -3nie – 0 4. Czy wg Pani/Pana prowadzenie Arkusza kontroli pomaga w realizacji ramowych planów nauczania? 1.Tak Nie – 0

1. Czy realizuje Pani obowiązkowe zajęcia edukacyjne z wychowania fizycznego zgodnie z ramowym planem nauczania? 1.Tak Nie – 0 2. Czy wg Pani dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? 1.Tak Nie – 0 3. Czy w Pani szkole prowadzone są Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem: 1.Liczby godzin - tak - 4nie Podziału na grupy - tak - 4nie Liczebności uczniów w grupie-tak - 4nie – 0 4. Czy wg Pani prowadzenie Arkusza kontroli pomaga w realizacji ramowych planów nauczania? 1.Tak – 4 2. Nie - 0

1. Czy realizuje Pani obowiązkowe zajęcia edukacyjne z języka angielskiego zgodnie z ramowym planem nauczania? 1.Tak Nie – 0 2. Czy wg Pani dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? 1.Tak Nie Czy w Pani szkole prowadzone są Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem: 1.Liczby godzin - tak - 2nie Podziału na grupy - tak - 2nie Liczebności uczniów w grupie-tak - 2nie Stopnia zaawansowania znajomości języka obcego na zajęciach językowych tak – 2 nie – 0 4. Czy wg Pani prowadzenie Arkusza kontroli pomaga w realizacji ramowych planów nauczania? 1.Tak – 2 2.Nie – 0

1. Czy realizuje Pani obowiązkowe zajęcia edukacyjne z języka rosyjskiego zgodnie z ramowym planem nauczania? 1.Tak – 1 2.Nie – 0 2. Czy wg Pani dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? 1.Tak – 1 2.Nie – 0 3. Czy w Pani szkole prowadzone są Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem liczby godzin? 1.Tak – 1 2.Nie – 0 4. Czy wg Pani prowadzenie Arkusza kontroli pomaga w realizacji ramowych planów nauczania? 1.Tak – 1 2.Nie – 0

Wywiad z dyrektorem

1.Czy w Pani szkole obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki, wychowania fizycznego, języka angielskiego i języka rosyjskiego, realizowane są zgodnie z ramowym planem nauczania? W naszej szkole obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki, wychowania fizycznego, języka angielskiego i rosyjskiego realizowane są zgodnie z ramowym planem nauczania. 2. Czy jako dyrektor szkoły przestrzega Pani zgodności realizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowym planem nauczania? Jest to moim obowiązkiem. Podlega to również kontroli zewnętrznej, a dotychczasowe wyniki są pozytywne. Nie wyobrażam sobie niespójności w realizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowym planem nauczania. Działam zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012r., poz. 204 ze zm.).

3. W jaki sposób dokonuje Pani kontroli zgodności realizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania? Kontrola dokonywana jest semestralnie i rocznie poprzez arkusze kontroli. Wyniki kontroli przekazywane są na posiedzeniach rady pedagogicznej. 4. Czy szkoła prowadzi Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych? Szkoła prowadzi arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych. 5. Jeśli szkoła prowadzi Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych to co one zawierają? Arkusze kontroli zawierają: liczbę godzin, podział na grupy, liczebność uczniów w grupie, stopień zaawansowania znajomości języka obcego, dostosowanie liczby uczniów na zajęciach z informatyki do liczby stanowisk komputerowych.

Analiza dokumentacji szkolnej

Z protokołów Rady Pedagogicznej wynika, że szkoła realizuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne zgodnie z ramowymi planami nauczania. Prowadzone są także Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

ANALIZA WYNIKÓW 1. Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej wynika, że w szkole realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne z informatyki, wychowania fizycznego, języka angielskiego, języka rosyjskiego, zgodnie z ramowymi planami. 2. Z ankiet do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej można wyciągnąć wniosek, że dyrektor szkoły przestrzega zgodności realizowania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania. 3. Na podstawie ankiet skierowanych do nauczycieli, wywiadu z dyrektorem szkoły oraz analizy dokumentacji szkolnej można stwierdzić, że w szkole prowadzi się Arkusze kontroli w zakresie organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych (z uwzględnieniem liczby godzin, podziału na grupy, liczebności uczniów w grupie, dostosowaniem liczby uczniów na zajęciach z informatyki do liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej, stopnia zaawansowania znajomości języka obcego na zajęciach językowych).

WYNIKI WYMAGAJACE POPRAWY Brak.

WNIOSKI I REKOMENDACJE W szkole stwierdza się zgodność realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania.

SPOSOBY PREZENTACJI WYNIKÓW: Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uczniom – na szkolnej stronie internetowej. Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej. Skład Zespołu: mgr Magdalena Czyżyk mgr Marta Kosobudzka