Konkurs ofert Formularze – oferty i sprawozdania do pobrania ze strony internetowej www.czarnabialostocka.pl zakładka „mapa aktywności organizacji pozarządowych”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Advertisements

URZĄD MIEJSKI W KRZESZOWICACH
Zmiany w projektach w ramach PO KL
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONA OFERTA
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Spójność logiczna projektu.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Bytów, 7 grudnia 2011 r. SZKOLENIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
możliwość składania oferty wspólnej – tj.: jednej oferty przez kilka podmiotów; zmiany w części III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Realizacja zadań publicznych zlecanych podmiotom pozarządowym Radom 1
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Konkurs ofert organizacji pozarządowych 2010
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Zasady i sposób wypełniania ofert Szkolenie.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
zadań publicznych realizowanych przy współfinansowaniu z budżetu
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
PRZYGOTOWANIE SPRAWOZDANIA KOŃCOWEGO. SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE/KOŃCOWE 1) ) 2) z wykonania zadania publicznego przepisać tytuł z umowy — str.2, §1 pkt.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Dotacje dla organizacji pozarządowych z budżetu powiatu wrzesińskiego
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. FORMULARZ WNIOSKU O WYBÓR OPERACJI DO REALIZACJI.
Studenckie Granty Badawcze 2018
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Konkurs ofert Formularze – oferty i sprawozdania do pobrania ze strony internetowej www.czarnabialostocka.pl zakładka „mapa aktywności organizacji pozarządowych” Druki do pobrania Czarna Białostocka 22.01.2015 r.

Przed przystąpieniem do wypełniania wniosku należy: Dokładnie zapoznać się z treścią ogłoszenia konkursowego; Nie usuwamy z formularzy niepotrzebnych części, tylko skreślamy! Wszystkie rubryki muszą być wypełnione zgodnie ze wskazówkami podanymi w samym formularzu, niewypełnienie jakiejkolwiek rubryki powoduje odrzucenie oferty ze względów formalnych; Wstawić „Brak”, „Nie dotyczy” w rubrykach, które nie będą wypełniane; Wypełnić maszynowo, komputerowo lub odręcznie pismem czytelnym;

Ocena formalna Termin złożenia oferty Wniosek złożony na właściwym formularzu Kompletność wniosku (uzupełnione wszystkie rubryki) Kopia aktualnego odpisu z KRS lub ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany) Oświadczenie partnera/wolontariusza o współpracy Sprawozdanie z realizacji poprzedniej oferty Wkład własny (20 % - osobowy/ finansowy/rzeczowy) Kwota wnioskowana niższa niż kwota przewidziana w danym rodzaju zadania Zgodność oferty z zadaniem przedstawionym w ogłoszeniu o konkursie

Ocena merytoryczna: Przygotowanie oferenta do realizacji oferty: doświadczenie oferenta w realizacji proponowanego lub podobnego projektu (0-5) odpowiednie zasoby kadrowe (0-5) odpowiednie zasoby rzeczowe (0-5) Sposób realizacji oferty: zgodność celów z zakładanymi rezultatami oferty (0- 10) włączenie do działań partnerów i wolontariuszy (0-5) uzasadnienie potrzeby realizacji oferty (0-15) działania lub rezultaty oferty realizowane podczas imprez ogólnomiejskich (0- 10) innowacyjność (0- 5) dostępność dla osób spoza organizacji ubiegającej się o dotacje (0-10) sposoby upowszechniania informacji o gminie Czarna Białostocka (0-5) Ocena budżetu oferty: zgodność budżetu z podejmowanymi działaniami (0-10) zapewnienie innych źródeł finansowania (np. sponsorzy, środki zewnętrzne, opłaty od uczestników) (0-15)

Formularz oferty W części I należy zwrócić uwagę w szczególności : 9) Nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy o wykonanie zadania publicznego. Należy podać dane osoby lub osób wraz z podaniem funkcji, jaką pełnią w organizacji, które zgodnie z postanowieniem statutu lub innego aktu są upoważnione do reprezentowania oferenta 12) przedmiot działalności statutowej: Należy podać przedmiot działalności statutowej określony w statucie lub w innym akcie wewnętrznym z podziałem na działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego. Podział ten powinien wynikać ze statutu.

działalność nieodpłatna pożytku publicznego Wypełnia każda organizacja! Ten punkt może być skopiowaniem odpowiednich zapisów ze statutu organizacji. b) działalność odpłatna pożytku publicznego Wypełnić jeśli organizacja prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, zgodnie z odpowiednim dokumentem, który to reguluje. Jeśli organizacja nie prowadzi działalności odpłatnej wpisać „nie dotyczy”. UWAGA: 1. tylko organizacje posiadające status OPP muszą mieć dookreślony przedmiot działalności odpłatnej w statucie pozostałe organizacje mogą mieć stosowne zapisy w statucie lub innym dokumencie organizacji np. uchwale Walnego lub Zarządu 2. jeśli w ramach składanej oferty przewidujemy pobieranie opłat (czyli np. opłaty za udział w zajęciach, koloniach, bilety na koncert czy Inne imprezy) punkt ten musi być wypełniony. Odpłatność wykazujemy również w: · IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego pkt. 2. Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego pkt. 3.1 wpłaty i opłaty adresatów zadania publicznego, · oświadczeniu znajdującym się pod V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania publicznego pkt. 2 w ramach składanej oferty przewidujemy pobieranie/niepobieranie opłat od adresatów zadania.

III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji 1. Krótka charakterystyka zadania publicznego Krótkie streszczenie projektu, opis co planujemy zrobić. Tu powinny się znaleźć informacje: o celu, odbiorcach, działaniach, przewidywanych rezultatach. Długość opisu powinna być proporcjonalna do długości opisu całego projektu (im projekt bardziej rozbudowany tym charakterystyka może być dłuższa). Można ten punkt uzupełnić na końcu.

2. Opis potrzeb wskazujących na konieczność wykonania zadania publicznego, opis ich przyczyn oraz skutków W punkcie tym należy przedstawić diagnozę sytuacji, z której wypływa cel naszego projektu, wynikają zadania do realizacji. Opisać, dlaczego chcemy realizować projekt oraz dlaczego jest on ważny i potrzebny. Diagnoza może być zbudowana na przykład w oparciu o: - problem społeczny, który występuje w społeczności miasta, - brak lub niedostatek w ofercie miasta (ten rodzaj diagnozy dotyczy np. projektów kulturalnych), - przestarzałe rozwiązania (ten rodzaj diagnozy dotyczy zazwyczaj projektów innowacyjnych). UWAGA: W diagnozie powinny znaleźć się odwołania do oficjalnych raportów, programów i strategii lub do badań i obserwacji własnych opartych na doświadczeniu organizacji.

3. Opis grup adresatów zadania publicznego Opis grupy do której adresujemy projekt. Odbiorcami są osoby dla których lub wspólnie z którymi realizujemy zadanie. W tym punkcie należy podać realną, planowaną liczbę odbiorców naszych działań np. 3 grupy po 20 osób/uczniów (8-15 lat). W zależności od diagnozy możemy opisywać np.: jeśli chcemy rozwiązać problem społeczny – grupę osób, których ten problem dotyczy. jeśli chcemy zlikwidować jakiś brak lub niedostatek np. w przypadku działań artystycznych opis adresatów to opis naszej publiczności czy osób, które chcemy angażować w projekt. UWAGA: dobrze jest doprecyzować grupę odbiorców i unikać pisania np. wszyscy mieszkańcy, dzieci.

6. Zakładane cele realizacji zadania publicznego oraz sposób ich realizacji Cele realizacji zadania powinny bezpośrednio odnosić się do założeń określonych w ogłoszeniu konkursowym. Cel powinien być określony krótko i zwięźle, należy unikać sformułowań zbyt ogólnych. Najlepsze cele konkretne, mierzalne, trafne, realistyczne i określone w czasie np. pokazanie możliwości interesującego spędzania czasu wolnego, bez używek, czy też podniesienie świadomości uczestników poprzez szkolenie w zakresie…, UWAGA: cele powinny wynikać z diagnozy wcześniej opisanej w pkt. III 2,

7. Miejsce realizacji zadania publicznego Konkretne miejsce, w którym będziemy realizować zadnie - może to być siedziba organizacji lub inne miejsce w którym będziemy działać. UWAGA: w przypadku prowadzenia działań w miejscach wynajmowanych lub użyczanych należy mieć zgodę, że będziemy mogli w tych miejscach prowadzić działania. należy unikać ogólnych sformułowań: sala (nieokreślona), przestrzeń publiczna (nieokreślona). 8. Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego12) W punkcie tym należy opisać działania, które będą realizowane w ramach projektu. Jeśli projekt jest bardziej rozbudowany i przewiduje większą liczbę działań warto wyróżnić poszczególne jego części np. za pomocą punktów. Opis działań musi być spójny z celami, harmonogramem oraz budżetem. Najlepiej używać konsekwentnie tego samego nazewnictwa w opisie poszczególnych działań, harmonogramie i budżecie.

Zadanie publiczne realizowane w okresie od…… do…… 9. Harmonogram13) Zadanie publiczne realizowane w okresie od…… do…… Poszczególne działania w zakresie realizowanego zadania publicznego14) Terminy realizacji poszczególnych działań Oferent lub inny podmiot odpowiedzialny za działanie w zakresie realizowanego zadania Etapy realizacji poszczególnych działań oraz liczbowe określenie skali działań planowanych przy realizacji zadania publicznego Podać szacowane terminy realizacji zadań UWAGA: wszystkie działania opisane w pkt. III 8. powinny być ujęte w harmonogramie, lepiej podawać terminy z „bezpiecznym marginesem”, gdyż każda zmiana w harmonogramie wymaga aneksowania umowy.

10. Zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego15) Należy opisać jakie są zakładane rezultaty realizacji oraz w jakim stopniu realizacja zadania zmieni sytuację adresatów, przyczyni się do rozwiązania problemu społecznego lub złagodzenia jego negatywnej sytuacji. Rezultaty mogą być „miękkie” lub „twarde”. Rezultaty twarde - takie, które możemy policzyć (np. liczba przeprowadzonych zajęć, publikacji, spotkań, liczba treningów, ale również liczba osób uczestniczących w projekcie). Rezultaty miękkie to zmiany społeczne czy psychologiczne, które nastąpią u adresatów naszego projektu w wyniku działań. UWAGA Rezultaty powinny: 1. odnosić się do diagnozy, przyczyniać się do rozwiązania problemu, który opisaliśmy, zniwelowania braku, 2. odpowiadać na zakładane cele i bezpośrednio przyczyniać się do ich realizacji, 3. wynikać z realizowanych działań (działanie powinno mieć jakiś rezultat). Wskazane jest aby zakładane rezultaty były mierzalne, np. w ramach realizacji zadania 20 zawodników podniesie swoje umiejętności sportowe.

IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania … 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów: Lp. Rodzaj kosztów16) Ilość jednostek Koszt jednostkowy (w zł) Rodzaj miary Koszt całkowity (w zł) I Koszty merytoryczne po stronie … Wpisać koszty związane z realizacją działań opisanych w pkt. III np. wynagrodzenie za prowadzenie warsztatów; zakup niezbędnych materiałów. Wpisać koszt całkowity - iloczyn kwot z pozycji ilość jednostkowa i koszt jednostkowy, Suma pozycji do pokrycia z dotacji, z finansowych środków własnych oraz z wkładu osobowego. II Wpisać koszty związane z obsługą np.: księgowość, obsługę prawną, wynagrodzenie koordynatora.

Uwaga! Deklaracja dot. wysokości wkładu własnego będzie wpisana do umowy dotacyjnej, zmiana jego wartości w trakcie realizacji zadania będzie obwarowana odpowiednimi zapisami umowy – czyli jeśli będziemy chcieli/musieli zmniejszyć wkład własny w trakcie trwania umowy będziemy musieli zwracać część dotacji (proporcje wkładu własnego i dotacji muszą zawsze pozostać takie same).

3. Finansowe środki z innych źródeł publicznych 21) Nazwa organu administracji publicznej lub innej jednostki sektora finansów publicznych Kwota środków (w zł) Informacja o tym, czy wniosek (oferta) o przyznanie środków został rozpatrzony pozytywnie, czy też nie został jeszcze rozpatrzony Termin rozpatrzenia – w przypadku wniosków (ofert) nierozpatrzonych do czasu złożenia niniejszej oferty Podać kwotę o którą aplikujemy lub którą już otrzymaliśmy TAK/NIE skreślić zgodnie ze stanem faktycznym Wypełniać jeśli dopiero złożyliśmy projekt. Podać przewidywaną datę Rozstrzygnięcia konkursu. Jeśli otrzymamy dotację na nasz projekt, a nie otrzymamy dotacji ze wskazanych innych źródeł, (które podamy w tym punkcie), w ciągu 7 dni, musimy to zgłosić do urzędu. W przypadku nie przekazania informacji w terminie, a po podpisaniu umowy, Zleceniobiorca nie może odstąpić od umowy i ma obowiązek zagwarantować na realizację zadania środki własne w wysokości środków wnioskowanych, które nie zostały Zleceniobiorcy przyznane z innych źródeł publicznych.

Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu: Punkt wypełniamy jeśli wiemy, że: pozycje zawarte w kosztorysie mogą budzić wątpliwości, są to ważne informacje, które ułatwią analizę budżetu, a nie uwzględnione zostały wcześniej. Można też dokładniej opisać pozycje zawarte w budżecie np.: jakiś koszt jest szczególnie wysoki lub zaskakująco niski, ceny sprawdzone u różnych dostawców.

Przykłady wyliczania kosztów: - Wkład własny w postaci sprzętu komputerowego, rzutnika – Niedopuszczalne jest wskazywanie wartości sprzętu posiadanego przez organizację i wykorzystywanego do projektu jako wkład własny. Należy oszacować ewentualne koszty wynajmu sprzętu na okres wykorzystywania w projekcie np.2 dni. laptop – 2 dni x 8 godz. x 30,00 zł = 480,00 zł - Wynagrodzenie trenera: np. 3 dni x 3 godz. x 20,00 zł/ godz. = 180,00 zł. Gdy nie wnosimy własnego wkładu finansowego ważnym jest staranne udokumentowanie wysokości wkładu niefinansowego, tak aby bez zastrzeżeń można było udowodnić jego kalkulację.

V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania 1. Zasoby kadrowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego22) Należy podać posiadane zasoby kadrowe, które są konieczne z punktu widzenia realizacji zadania np.: - ogólna liczba osób pracujących przy realizacji zadania w tym wolontariusze; - inne informacje o zasobach kadrowych, w tym o kwalifikacjach osób zatrudnionych przy realizacji zadania.

2. Zasoby rzeczowe oferenta/oferentów przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania23) Wpisujemy zasoby rzeczowe, którymi dysponuje nasza organizacja (lub jej członkowie) i z których będziemy nieodpłatnie korzystać w ramach projektu. Dobrze jest w tym punkcie podać szacunkowy koszt, który musielibyśmy ponieść gdybyśmy dany sprzęt kupowali lub wypożyczali. 3. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego rodzaju (ze wskazaniem, które z tych zadań realizowane były we współpracy z administracją publiczną). Opisujemy doświadczenie naszej organizacji w realizacji projektów o podobnym charakterze w ostatnim okresie 2-3 lat. Zaznaczamy, które były realizowane we współpracy (finansowej lub pozafinansowej) z administracją.

Inne uwagi: Dokumenty wymagane: - odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym , niezależnie od tego kiedy został wydany) - oświadczenia wolontariusza/y (o ile dotyczy) Podpisy osób upoważnionych do reprezentacji organizacji. Jeśli podpisy są nieczytelne – nie da się jednoznacznie ustalić kto się podpisał, należy postawić pieczątkę imienną bądź wpisać pod podpisem drukowanymi literami imię, nazwisko i funkcję. Zleceniobiorca wykonujący dane zadanie publiczne zobowiązany jest do informowania, że zadanie jest finansowane lub współfinansowane ze środków otrzymanych od zleceniodawcy. Informacja taka musi być umieszczana we wszystkich publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych (wynika z umowy).

Opisy faktur, rachunków: Kwota w wysokości …. zł opłacona ze środków na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Czarna Białostocka nr umowy … z dnia… Dotyczy poz. … zestawienia kosztów realizacji zadania pt. …