PODSUMOWANIE WYNIKÓW egzaminu gimnazjalnego w roku 2011
SPIS TREŚCI 1. Wstęp. 2. Wyniki z części humanistycznej. 3. Wyniki z części matematyczno-przyrodniczej Wyniki z języka obcego (angielskiego).
WSTĘP WSTĘP Egzamin odbył w dniach 12, 13 i 14 kwietnia. Wzięło udział 85 uczniów (arkusz standardowy). Klasa A – 17 uczniów, Klasa B – 23 uczniów, Klasa C – 24 uczniów, Klasa D – 21 uczniów.
WSTĘP Czytanie i odbiór tekstów kultury. Tworzenie własnego tekstu.
WSTĘP Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów mat.-przyr. niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu. Wyszukiwanie i stosowanie informacji. Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów.
Odbiór tekstu słuchanego. Odbiór tekstu czytanego. Reagowanie językowe.
SPIS TREŚCI 1. Wstęp. 2. Wyniki z części humanistycznej. 3. Wyniki z części matematyczno-przyrodniczej 4. Wyniki z języka obcego (angielskiego).
Wynik średni – 21,6 pkt Woj. podlaskie – 24,9 pkt Kraj – 25,3 pkt ABCD Średni19,818,925,321,8 Najniższy6656 najwyższy
Czytanie i odbiór tekstów kultury – 14,4 pkt (58%) Tworzenie własnego tekstu – 7,2 pkt (29%)
Najłatwiejsze – 13, 3, 18, 17, 11. Czyta teksty na poziomie dosłownym i symbolicznym (18). Dostrzega kontekst niezbędny do interpretacji (określanie czasu wydarzeń – 3)(17). Interpretuje tekst (11). Dostrzega środki wyrazu i określa funkcję (13).
Najłatwiejsze – 13, 3, 18, 17, 11. 3. Obrazy wiszące na ścianach nawiązują do wydarzeń z wieku (wiek). 11. Obca moc, o której mowa w PIEŚNI LEGIONÓW…, to (kraje zaborcze). 13. Melodia PIEŚNI LEGIONÓW... utrzymana jest w rytmie… 17. Bitwa pod Monte Cassino rozegrała się… (kraj). 18. Dowodem uznania dla heroicznej postawy polskich żołnierzy poległych pod Monte Cassino jest umieszczenie na ich cmentarzu…
Najtrudniejsze – 22, 10, 28, 29, 15, 27. Dostrzega kontekst niezbędny do interpretacji (10, 15). Formułuje argumenty uzasadniające własne stanowisko (22). Buduje poprawne wypowiedzi (styl, język, ortografia) (28, 29) Tworzy tekst na zadany temat (29) Dokonuje celowych operacji na tekście, przekształca stylistycznie (27).
Najtrudniejsze – 22, 10, 28, 29, 15, 27. 10. Wskaż szereg składający się wyłącznie z wyrazów bliskoznacznych. 15. Do wybitnych wodzów, którzy żyli na przełomie XVIII i XIX wieku i walczyli o niepodległość Polski, można zaliczyć. 22. Odwołując się do wiedzy na temat wydarzeń z dziejów walki Polaków o wolność, wykaż, że Tadeusz Kościuszko, Jan Henryk Dąbrowski i Józef Piłsudski zasłużyli na miano patriotów. Uwzględnij czas podanych przez siebie wydarzeń.
Najtrudniejsze – 22, 10, 28, 29, 15, 27. 27. Zdanie pojedyncze: Pośrodku mającego tysiąc czterysta metrów kwadratowych plateau znajduje się szesnastometrowy krzyż Virtuti Militari przekształć w zdanie złożone, zamieniając podkreślony imiesłów w zdanie podrzędne. Zastosuj poprawną interpunkcję. 28. Uczniowie Twojej klasy postanowili otworzyć szkolne muzeum regionalne. Napisz w ich imieniu podanie do dyrektora szkoły z prośbą o pomoc finansową niezbędną do realizacji tego projektu.
Najtrudniejsze – 22, 10, 28, 29, 15, 27. 29. Napisz rozprawkę na temat: Patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i w czasach pokoju. Określ swoje stanowisko w tej sprawie, a następnie uzasadnij je, popierając argumenty przykładami: jednym z literatury, jednym z historii i jednym wynikającym z własnych obserwacji.
czytanie tekstów na poziomie dosłownym i symbolicznym i wyszukiwaniem informacji w tekście interpretacja tekstów kultury, uwzględniając intencje nadawcy dostrzeganie w odczytywanym tekście środków wyrazu i określanie ich funkcji dostrzeganie kontekstu niezbędnego do interpretacji tekstów kultury budowaniem wypowiedzi poprawnych pod względem językowym i stylistycznym budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem językowym (ortografia i interpunkcja) tworzenie tekstu o charakterze perswazyjnym, dostosowanego do sytuacji komunikacyjnej tworzenie tekstu na zadany temat formułowanie argumentów uzasadniających podane stanowisko dokonywanie celowych operacji na tekście, przekształcaniem stylistycznym
SPIS TREŚCI 1. Wstęp. 2. Wyniki z części humanistycznej. 3. Wyniki z części matematyczno-przyrodniczej 4. Wyniki z języka obcego (angielskiego).
Wynik średni – 22,5 pkt Woj. podlaskie – 24,2 pkt Kraj – 23,6 pkt ABCD Średni Najniższy57810 Najwyższy
Umiejętne stosowanie terminów, pojęć… – 7,2 pkt (48%) Wyszukiwanie i stosowanie informacji– 6 pkt (50%) Wskazywanie i opisywanie faktów… - 6,5 pkt (43%) Stosowanie zintegrowanej wiedzy – 2,7 pkt (33%)
Najłatwiejsze – 16, 7, 12, 15, 24. Odczytuje informacje (24). Operuje informacją (7). Wskazuje prawidłowości w procesach, w funkcjonowaniu układów, systemów (12, 15). Analizuje sytuację problemową (16).
Najłatwiejsze – 16, 7, 12, 15, 24. 7. Miasta wojewódzkie oznaczone numerami od 1 do 4 to… 12. Dwie identyczne metalowe kulki, z których jedna miała ładunek +10 μ C, a druga +2 μ C, zetknięto ze sobą, a następnie rozdzielono. Po rozdzieleniu tych kulek każda z nich ma ładunek równy… 15. Zapis uzyskany za pomocą elektrokardiografu, czyli EKG pozwala ocenić…
Najłatwiejsze – 16, 7, 12, 15, 24. 16. Uczniowie przeprowadzili doświadczenie z siewkami rzodkiewki. Przygotowali trzy zestawy doświadczalne, z których każdy zawierał tę samą liczbę jednakowych siewek. Każdy zestaw siewek naświetlali przez 10 dni światłem o jednakowym natężeniu, ale o innej barwie: białej, czerwonej lub zielonej. Codziennie mierzyli przyrost roślin. Określ problem, który uczniowie chcieli rozwiązać. 24. Która z narysowanych niżej liter alfabetu greckiego ma tylko jedną oś symetrii?
Najtrudniejsze – 26, 36, 4, 30. Tworzy i realizuje plan rozwiązania (30). Posługuje się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych (4, 36). Operuje informacją (26). Opracowuje wyniki (4).
Najtrudniejsze – 26, 36, 4, 30. 4. Które wyrażenie przedstawia liczbę osób głosujących na Michała, jeśli w głosowaniu brało udział n osób? 26. Podaj nazwy procesów oznaczonych strzałkami od 1 do 4. 30. Ile pełnych minut połączeń można maksymalnie wykonać w ciągu miesiąca, aby rachunek telefoniczny w taryfie A był niższy niż w taryfie B? Zapisz obliczenia 36. Do roztworu kwasu octowego (CH3COOH) wsypano wiórki magnezowe (Mg). Otrzymano sól tego kwasu i bezbarwny gaz. W miejscach wskazanych na rysunku wpisz nazwy produktów opisanej reakcji chemicznej i zapisz jej równanie.
stosowaniem terminów i pojęć matematyczno-przyrodniczych wykonywaniem obliczeń w różnych sytuacjach praktycznych operowaniem informacją wskazywaniem prawidłowości w procesach, w funkcjonowaniu układów i systemów posługiwaniem się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych stosowaniem zintegrowanej wiedzy do objaśniania zjawisk przyrodniczych tworzeniem i realizacją planu rozwiązania
SPIS TREŚCI 1. Wstęp. 2. Wyniki z części humanistycznej. 3. Wyniki z części matematyczno-przyrodniczej 4. Wyniki z języka obcego (angielskiego).
Wynik średni – 27,2 pkt Woj. podlaskie – 28,7 pkt Kraj – 28,3 pkt ABCD Średni Najniższy Najwyższy
Odbiór tekstu słuchanego – 5,4 pkt (54%) Odbiór tekstu czytanego – 10,4 pkt (52%) Reagowanie językowe – 11,4 pkt (57%)
Najłatwiejsze – 5, 6, 11. Właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych (5). Przetwarza treści tekstu przeczytanego w j. polskim i wyraża je w języku obcym (6). Rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu (11).
Najłatwiejsze – 5, 6, 11. 5. Do każdego pytania 5.1.–5.4. dobierz właściwą reakcję A–E. Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania. 6. Dla każdej z opisanych sytuacji 6.1.–6.4. wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B lub C Znajomi dziękują Ci za pomoc. Co im odpowiesz? 11. Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w luki 11.1.–11.3. litery, którymi oznaczono brakujące zdania A–D, tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
Najtrudniejsze – 12, 3, 4. Stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje (3 – słuchany, 12 - czytany). Właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych (4).
Najtrudniejsze – 12, 3, 4. 3. Usłyszysz dwukrotnie trzy wypowiedzi na temat Internetu. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi 3.1.–3.3. odpowiadające jej zdanie A–D. Wpisz rozwiązania do tabeli. 4. Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi 4.1.–4.4. Dla każdej z nich wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B lub C. 12. Przeczytaj informacje o czterech osobach 12.1.–12.4. oraz pięć ofert pracy w restauracjach A–E. Do każdej osoby dobierz ofertę pracy, która by jej najbardziej odpowiadała. Wpisz odpowiednie litery obok numerów osób.
określaniem głównej myśli tekstu słuchanego wyszukiwaniem informacji w tekście słuchanym określaniem głównej myśli poszczególnych części tekstu czytanego wyszukiwaniem informacji w tekście czytanym określaniem intencji nadawcy tekstu czytanego określaniem kontekstu sytuacyjnego w tekście czytanym rozpoznawaniem związków między poszczególnymi częściami tekstu czytanego właściwą reakcją językową w określonych kontekstach sytuacyjnych rozpoznawaniem i poprawnym stosowaniem struktury leksykalno-gramatycznej przetwarzaniem treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawionych w materiale ikonograficznym i wyrażaniem ich w języku obcym
CO MA WPŁYW NA WYNIKI? Dysleksja? Nie. Miejsce zamieszkania? Tak. Płeć? Tak.
INNE SZKOŁY W POWIECIE SzkołaHMPJA Radziłów26,0 23,1 Wąsosz25,222,126,3 Grajewo PG 123,725,034,5
EWD – CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA
EWD – CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYR.