Storna | 1 Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* Generatory pomocy multimedialnych *Projekt jest całkowicie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Piotrowski. Najpopularniejszymi darmowymi przeglądarkami są Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Advertisements

Użytkowanie Sieci Marcin KORZEB WSTI - Użytkowanie Sieci.
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Korespondencja elektroniczna
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Technologie informacyjne MCE Pudełko. Zakładanie strony internetowej Technologie informacyjne Marek Pudełko.
Jak korzystać z programu peer-to-peer Na przykładzie programu eMule.
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
Forum internetowe, przykład skryptu, Funkcjonalność.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Adrian Bukowski Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego.
EDYTOR 3D OFERTA 1.Wybierz pamięć USB 2.Wybierz stronę pamięci USB na której chcesz umieścić nadruk 3.Wybierz kolor pamięci, ilość, pojemność oraz.
Instrukcja USOSweb Sylabusy Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Świadectwa Optivum.
JAK ZROBIĆ STRONE WWW PIERWSZA STRONA W INTERNECIE
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
Serwis poświęcony korepetycjom. Przemysław Mrówczyński Maciej Raszka Technologie internetowe.
Prezentacja i szkolenie
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Przeglądanie zasobów komputera - uruchamianie programów
Temat 2: Edytory HTML.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Program VNC jako pomoc w lekcji
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 9x.
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 2000, Xp, 2003.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Integracja iStore z programem Subiekt GT
Jak dodać funkcjonalność płatności internetowej PayU do strony WWW
Dziennik.
Informatyka Poczta elektroniczna.
Autor: Marta Pelczar. PHP:  Najprostszą drogą, by uruchomić serwer internetowy na własnym domowym komputerze jest skorzystanie z programu XAMPP.
Nieograniczone źródło informacji
Generatory pomocy multimedialnych
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Urząd Skarbowy w Ostrowie Wielkopolskim e-deklaracje
PULPIT WINDOWS.
Informatyka +.
Temat 2: Instalacja Apache, PHP i bazy danych MySQL.
prezentacja multimedialna
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE. Generator wniosków o dofinansowanie umożliwia przygotowywanie i edycję wniosków o dofinansowanie. Jest to pierwszy.
Instalacja certyfikatu Dostęp do Rachunku przez Internet BS Pawłowice dla przeglądarki Mozilla Firefox.
REJESTRACJA oraz LOGOWANIE do e-dziennika oprac. Donata Ćmielewska.
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
Generatory pomocy multimedialnych Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* *Projekt jest całkowicie finansowany.
Generatory pomocy multimedialnych Praca z generatorem: parowanie, uzupełnianki, krzyżówki oraz testy.* *Projekt jest całkowicie finansowany z programu.
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Content Management System
Wskaż wybrany krok lub kliknij Enter aby dowiedzieć się więcej.
Korespondencja elektroniczna
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Instrukcja wykorzystania oprogramowania „Forms” wchodzącego w skład pakietu usług chmury cyfrowej Office 365.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Storna | 1 Instalacja generatorów oraz praca z generatorem puzzli, memory oraz grupowania.* Generatory pomocy multimedialnych *Projekt jest całkowicie finansowany z programu Kapitał Ludzki, III Wysoka jakoś systemu oświaty, 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Modernizacja treści i metod kształcenia.

Instrukcja instalacji generatorów multimedialnych Serwer HTTP Apache w wersji (np. XAMPP lub serwer zdalny) PHP w wersji Biblioteka GD Biblioteka Zip Program rozpakowujący archiwa.zip. Na przykład 7-Zip, Eksplorator Windows. Opcjonalnie edytor tekstu - Notepad++ Wymagania Storna | 2 W przypadku dystrybucji XAMPP, serwera Apache lub PHP, generatory mogą zadziałać w wersjach niższych, aczkolwiek nie ma na to gwarancji. Instalując dystrybucję XAMPP, wszystkie wymagane biblioteki są zawarte.

Instalacja generatorów Instalacja polega na umieszczeniu plików w odpowiednim katalogu (lub na serwerze zdalnym) oraz edycji jednego z plików w celu wysyłania wiadomości (wyniki testów). Storna | 3

Krok 1: Rozpakowanie archiwum Storna | 4 Po zapisaniu paczki z generatorami na dysku trzeba je teraz wypakować. W przykładzie został użyty darmowy program 7-Zip. W celu wypakowania, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na archiwum Generator.zip, następnie przejść do zakładki 7-Zip i kliknąć Extract to „Generator”.

Należy poczekać aż zakończy się proces wypakowania archiwum. Storna | 5 Krok 1: Rozpakowanie archiwum

Storna | 6 Po rozpakowaniu archiwum, wewnątrz wypakowanego folderu znajduje się folder Generatory z zawartością jak poniżej: Krok 1: Rozpakowanie archiwum

Storna | 7 Po przejściu do folderu Generatory, jak w Ilustracji 4, należy przejść do ścieżki samples/testy/lesson/lesson/ w której znajduje się plik .php. Krok 2 – Konfiguracja

Storna | 8 Należy otworzyć plik .php za pomocą dowolnego edytora tekstu. W tym wypadku został użyty Notepad++. W celu korzystania z usługi wysyłania wyników testów za pomocą , polecamy założenie w tym celu osobnej poczty w serwisie GMail. Tak zostało zrobione w tym przykładzie i taki wybór jest przez nas rekomendowany. W celu konfiguracji usługi , interesują nas wiersze w pliku .php. Krok 2 – Konfiguracja

Storna | 9 W przypadku poczty GMail, w miejsce „Adres serwera SMTP” wpisujemy smtp.gmail.com a w miejsce „Numer portu” wpisujemy 587. Następnie w linii 27 należy podać adres lub nazwę użytkownika. Dla nas (pod warunkiem skorzystania z usług GMail) adres jest jednocześnie nazwą użytkownika. W linii 28 trzeba podać hasło do poczty, w przeciwnym razie nie będzie możliwości wysłania i. W liniach 29 oraz 30 należy podać adres , tak jak w linii 27. Poniżej ilustracja pokazująca przykładową konfiguracje dla poczty Google Mail (GMail). Krok 2 – Konfiguracja

Storna | 10 Krok ten jest przedstawiony dla przypadku, w którym generatory mają zostać uruchomione lokalnie (na swoim komputerze) za pomocą dystrybucji XAMPP. Pliki instalacyjne oprogramowania XAMPP można pobrać z lokalizacji: W przypadku korzystania ze zdalnego serwera, istnieje potrzeba skontaktowania się z dostawcą usług hostingowych lub osobą odpowiedzialną za dostęp do plików na serwerze. Krok 3 – Umieszczenie generatorów w odpowiednim miejscu

Storna | 11 Proces ten polega na umieszczeniu całego folderu na komputerze lokalnym, bądź serwerze FTP na zdalnej maszynie. W naszym przypadku, musimy udać się do folderu (domyślnej ścieżki) C:\xampp\htdocs\ w którym musimy umieścić folder Generatory, znajdujący się we wcześniej wypakowanym folderze Generator Krok 3 – Umieszczenie generatorów w odpowiednim miejscu

Storna | 12 W celu uruchomienia XAMPP i serwera Apache, należy dwukrotnie kliknąć na ikonę XAMPP Control Panel, znajdującą się na pulpicie. Krok 4 – Uruchomienie XAMPP i serwera Apache

Storna | 13 Następną czynnością jest kliknięcie przycisku „Start”, znajdującego się w miejscu usługi Apache. Po kliknięciu przycisku należy poczekać aż pod słowem „Apache” ukaże się zielone tło. Kolor zielony oznacza poprawne uruchomienie usługi Apache. Krok 4 – Uruchomienie XAMPP i serwera Apache

Storna | 14 W celu skorzystania z generatorów należy uruchomić przeglądarkę internetową (w naszym przypadku jest to Google Chrome) i wpisać w pasek adresu localhost/generatory. Krok 5 – Skorzystanie z generatorów Jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie, powinna ukazać się strona z generatorami pomocy multimedialnych.

Storna | 15 Aby wygenerować lekcję puzzle należy uzupełnić następujące pola: Generator 1: Puzzle Nazwa gry, Czas na wykonanie (opcjonalne), Wybierz rozmiar, Wybierz plik graficzny,

Storna | 16 Pole wybierz rozmiar daje możliwość określenia ilości puzzli z których składa się układanka: Generator 1: Puzzle 3x3 (9 puzzli), 4x4 (16 puzzli), 5x5 (25 puzzli), Dostępne są dwa rodzaje kształtów puzzli: kwadratowe i standardowe z tzw. „języczkami”

Storna | 17 Generator pozwala wgrać zdjęcie o następujących parametrach: Generator 1: Puzzle jpg, jpeg, png, Rozmiar minimalny to 468x468px, Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 2MB, Istnieje również możliwość wygenerowania puzzli z jednego z sześciu gotowych obrazków.

Storna | 18 Aby ostatecznie wygenerować lekcję należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Należy chwilę odczekać po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję zanim rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry. Generator 1: Puzzle

Storna | 19 Widok wygenerowanej gry: Generator 1: Puzzle

Storna | 20 Generator 2: Memo Aby wygenerować lekcję Memo należy uzupełnić następujące pola: Nazwa gry, Czas na wykonanie (opcjonalne) czas ten określamy w sekundach, Wybierz rozmiar – do dyspozycji mamy następujące ilości elementów: – 3x2 (3 pary obrazków), – 4x2 (4 pary obrazków), – 4x4 (8 par obrazków), – 6x4 (12 par obrazków), Wybierz plik graficzny – wybieramy tyle plików graficznych ile określiliśmy par. Przykładowo jeśli wybraliśmy opcję 6x4 należy wgrać 12 obrazków. Opcjonalnie jeśli nie mamy gotowych obrazków można skorzystać z trzech grup obrazków zaimplementowanych w generatorze: zwierzęta, rośliny, przedmioty.

Storna | 21 Generator 2: Memo Aby ostatecznie wygenerować lekcję należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Należy chwilę odczekać po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję zanim rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry.

Storna | 22 Widok wygenerowanej gry: Generator 2: Memo

Storna | 23 Generator 3: Grupowanie (krok 1) Generator grupowania jest to gra wspomagająca zdolność dziecka do tworzenia zbiorów z elementów o podobnych właściwościach. Elementami zbiorów mogą być obrazki lub treści wgrane do generatora. W celu stworzenia za pomocą generatora lekcji grupowania należy uzupełnić następujące pola: Nazwa gry, Polecenie – będzie widoczne dla wykonującego zadanie, Ilość grup, gdzie do wyboru mamy opcję: – Dwie grupy, – Trzy grupy, – Cztery grupy,

Storna | 24 Generator 3: Grupowanie (krok 2) Kolejnym krokiem jest wypełnienie parametrów dotyczących grupy pierwszej. Wypełniamy następujące pola: Nazwa grupy, Lista rozwijana ilość elementów – po wyborze otrzymamy poniżej tego pola listę elementów które należy wgrać. Przykładowo jeśli wybierzemy ilość elementów: trzy elementy w konsekwencji należy wgrać trzy obrazki lub wpisać trzy wyrazy które będą przypisane do grupy pierwszej,

Storna | 25 Generator 3: Grupowanie (krok 3) Kolejnym krokiem jest wypełnienie parametrów dotyczących grupy drugiej. Wypełniamy następujące pola: Nazwa grupy Lista rozwijana ilość elementów – po wyborze otrzymamy poniżej tego pola listę elementów które należy wgrać. Przykładowo jeśli wybierzemy ilość elementów: trzy elementy w konsekwencji należy wgrać trzy obrazki lub wpisać trzy wyrazy które będą przypisane do grupy pierwszej, Kolejne kroki uzależnione są od ilości grup wybranych w kroku 1. Przy czym należy pamiętać że minimalna liczba grup to dwie a maksymalna to 4.

Storna | 26 Generator 3: Grupowanie Aby ostatecznie wygenerować lekcję należy wybrać przycisk Generuj. Otrzymamy ekran testowy naszej gry na którym ostatecznie będziemy mogli przetestować poprawność jej działania. Przycisk Odrzuć spowoduje anulowanie gry natomiast przycisk Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję spowoduje pobranie gotowej lekcji w formacie *.zip. Należy chwilę odczekać po kliknięciu przycisku Wszystko w porządku, chcę ściągnąć lekcję zanim rozpocznie się proces pobierania skompresowanej gry.

Storna | 27 Widok wygenerowanej gry: Generator 3: Grupowanie

Storna | 28 Pobrany plik z grą w formacie *.zip należy rozpakować programem 7-Zip w dowolnej lokalizacji na dysku komputera. Uruchamianie wygenerowanej gry

Storna | 29 W celu uruchomienia gry należy kliknąć na ikonę uruchom. Uruchamianie wygenerowanej gry

Storna | 30 W ten sposób wygenerowaną grę można uruchamiać zarówno ze strony internetowej podając link do pliku uruchom lub na komputerze stacjonarnym nie posiadającym dostępu do Internetu. Uruchamianie wygenerowanej gry