,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Porównanie pożądanych umiejętności dzieci kończących edukację przedszkolną oraz kończących klasę pierwszą szkoły podstawowej.
EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO DLA PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH ORAZ INNYCH FORM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
Dojrzałość szkolna Anna Suchodolska.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dojrzałość szkolna dziecka
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Sześciolatek w I klasie
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opracowanie graficzne: Przedszkole „JEDYNECZKA” w Morągu
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
KLOCKOMANIA.
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Co powinno umieć dziecko, które rozpoczyna naukę w klasie pierwszej?
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Dojrzałość szkolna Anna Suchodolska.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
KÓŁKO TEATRALNE Zajęcia kółka teatralnego odbywają się raz w tygodniu. Uczęszczają na nie przede wszystkim uczniowie klas pierwszych i drugich. Zdobywają.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRACHOSŁAWIU.
Wiadomości i umiejętności, które uczeń zdobywa na każdym etapie edukacyjnym, opisane są, zgodnie z ideą europejskiej struktury kwalifikacji, w języku.
Innowacja pedagogiczna
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Przedszkola Miejskiego nr 4
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Edukacja teatralna w podstawie programowej
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Projekt badawczy „Teatr”
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

,,NASZA BAJKA”

Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej. Na co dzień obserwujemy dzieci, które chętnie bawią się w teatr, inscenizują sytuacje z rzeczywistości, czy też naśladują postaci znane z bajek. Dlatego postanowiłyśmy wykorzystać tę naturalną skłonność do naśladowania oraz umiejętność zabawy poprzez stworzenie programu z zakresu edukacji przez sztukę,,Nasza bajka”. Pozwoli on ukierunkować zapał i talent dzieci, by zaprosić je do wspólnej zabawy w teatr. Jesteśmy przekonane, iż realizacja treści programu będzie niezapomnianą przygodą dla dzieci. Pozwoli na spontaniczną zabawę z rówieśnikami, oderwanie się od rzeczywistości w krainę wyobraźni, a jednocześnie rozwinie chęć tworzenia oraz nauczy współdziałania w grupie. Wyzwoli aktywność, która przybierać będzie coraz to nowe formy.

 Budzenie zainteresowania sztuką teatralną  Kształtowanie postawy kulturalnego widza  Wspomaganie dziecka w jego całościowym rozwoju  Kształtowanie wrażliwości estetycznej dzieci  Odkrywanie własnych możliwości i mocnych stron  Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich emocji  Kształtowanie umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną

Dziecko:  inicjuje zabawy teatralne, pantomimiczne, wykorzystując rekwizyty i przebrania oraz muzykę i efekty dźwiękowe  motywuje inne dzieci do udziału w przygotowaniach do przedstawień przedszkolnych  aktywnie uczestniczy w spektaklach teatralnych, odgrywając role  wymyśla krótkie teatrzyki kukiełkowe,  przedstawia teatr cieni  aranżuje inne dzieci do różnorodnych zabaw w teatr  wyjaśnia wybrane pojęcia związane z teatrem np. scena, kurtyna, aktor  motywuje inne dzieci do kulturalnego zachowania się np. w teatrze, w kinie, na koncercie, na uroczystości  sygnalizuje niekulturalne zachowanie się innych  nagradza brawami aktorów  doskonali prawidłową wymowę, dykcję, tonację głosu  kształci umiejętność przekazywania różnych treści i emocji poprzez ruch, gest i mimikę  doskonali pamięć mechaniczną  doskonali umiejętności współdziałania w zespole  rozwija wyobraźnię, wrażliwość i inwencję twórczą  zaspokajanie potrzeby samorealizacji, uznania  wzmacnia poczucie własnej wartości  eliminuje nieśmiałość  doskonali koordynację wzrokowo-ruchową poprzez ćwiczenia muzyczno-ruchowe

Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:  obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;  grzecznie zwraca się do innych (w domu i przedszkolu, na ulicy);  przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;  w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań;  wie, że nie należy chwalić się bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych;  umie się przedstawić – podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania, oraz wie, komu można podawać takie informacje Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:  zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;  mówi płynnie i niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;  uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi w ważnych sprawach;

Obszar 7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:  wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie czy przedstawieniu, w teatrze, w kinie;  odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługuje się mową, mimiką, gestem i ruchem oraz umie używać rekwizytów (np. maski). Obszar 8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:  śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe, chętnie uczestniczy w zbiorowych tańcach, śpiewie i muzykowaniu;  dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworu muzycznego – wyraża je przez pląsy i taniec;  tworzy muzykę przy użyciu instrumentów perkusyjnych (i innych przedmiotów), improwizuje ją ruchem;  w skupieniu słucha muzyki, w tym także muzyki poważnej.