PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Advertisements

PROJEKT utworzenia w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie CENTRUM URAZOWEGO MEDYCYNY RATUNKOWEJ I KATASTROF Kraków lipiec 2011.
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
TERENOWE ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
Przygotował Andrzej Potucha
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Wdrożenie Procedury wsparcia i pomocy psychologicznej w wypadkach masowych i katastrofach na terenie województwa śląskiego.
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Ćw. 8: ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE na podstawie Ustawy
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Zapis prezentacji:

PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO PROCEDURA WSPARCIA I POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ W WYPADKACH MASOWYCH I KATASTROFACH

Podstawy prawne (1) PS Ustawa o pomocy społecznej Do zadań własnych powiatu należy prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej. Interwencja kryzysowa stanowi zespół interdyscy-plinarnych działań podejmowanych na rzecz osób i rodzin będących w stanie kryzysu. Jej celem jest przywrócenie równowagi psychicznej i umiejętno-ści samodzielnego radzenia sobie, a dzięki temu zapobieganie przejściu reakcji kryzysowej w stan chronicznej niewydolności psychospołecznej.

Podstawy prawne (2) ZK Ustawa o zarządzaniu kryzysowym Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania na nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

Podstawy prawne (3) ZK Do zadań wojewody i starosty w sprawach zarządzania kryzysowego, odpowiednio na terenie województwa i powiatu, należy kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń.

Podstawy prawne (4) Ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie Wojewoda zapewnia współdziałanie wszystkich organów administracji rządowej i samorządowej działających w województwie i kieruje ich działalnością w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia, a także zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków na zasadach określonych w odrębnych ustawach

Zalecenia wojewody dot. Procedury włączenie do powiatowych planów zarządzania kryzysowego Procedury, po uprzednim dostosowaniu jej treści do poziomu powiatu, przygotowanie stosownych procedur oraz porozumień szczegółowych, o których mowa w Procedurze, uwzględnienie treści zawartych w Procedurze w materiałach wykorzystywanych na bieżąco przez podmioty realizujące na terenie powiatu zadania interwencji kryzysowej.

Doświadczenia Katastrofa MTK, Katowice, I’06 r. Katastrofa KWK Halemba, Ruda Śl., XI’06 r. Wypadek autokaru, Serbia, VII’08 r. Katastrofa KWK Wujek-Śląsk, Ruda Śl., IX’09 r. Katastrofa lotnicza, Smoleńsk, IV’10 r. Powodzie, V-VI, IX’10 r.

Skład zespołu (1) OIK Bielsko-Biała, Katowice, Ruda Śl., Siemianowice Śl., Sosnowiec, Sekcja Psychologów KWP w Katowicach, WZK UM w Rudzie Śl., MOPS w Rudzie Śl., Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, O. Zamiejscowy w Katowicach

Skład zespołu (2) Śląski Oddział Wojewódzki NFZ, Wydział Polityki Społecznej Śl. UW, Wydział Nadzoru nad Systemem Opieki Zdrowotnej Śl. UW, Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śl. UW.

Cel procedury Zapewnienie skutecznego wsparcia i pomocy psychologicznej po zaistnieniu sytuacji kryzysowej osobom poszkodowanym, ich bliskim oraz osobom zaangażowanym w działania ratownicze

Główne założenia Działania realizowane siłami powiatowymi, z wykorzystaniem interwentów psychologicznych. Wsparcie na podstawie porozumień międzypowiatowych. Zapisy procedury bazują na standardach wsparcia i pomocy psychologicznej. Definiuje zasady współpracy instytucji świadczących wsparcie i pomoc psychologiczną oraz innych podmiotów (szpital, zakład pracy, ...)

Procedura określa (1) Zasady dysponowania informacją o zdarzeniu: - zadania WCZK, - zadania LKRM, - zadania PCZK, - zadania Koordynatora PWP; Podział kompetencji; Organizację interwencji (wybrane): - zadania Koordynatora PWP, - zadania interwenta dowodzącego, - zadania dyrektora szpitala, - zdarzenie kryzysowe poza granicami RP;

Procedura określa (2) Etapy wsparcia psychologicznego; Zalecenia dla uniknięcia powtórnego traumaty-zowania uczestników zdarzenia kryzysowego: - decydenci, - rzecznicy prasowi decydentów i/lub służb; Działania odreagowujące dla osób bezpośrednio zaangażowanych w świadczenie pomocy poszkodowanym: - czynniki oraz zdarzenia powodujące szczególny stres, - organizacja działań odreagowujących;

Procedura określa (3) Wymogi dla miejsca obsługi poszkodowanych i ich bliskich; Mechanizm bieżącej analizy i doskonalenia systemu wsparcia psychologicznego.

Instrukcja określa Psychologiczną pierwszą pomoc; Zasady opanowania silnych emocji; Zasady pracy z dziećmi; Zasady pomocy ewakuowanym: - etapy postępowania, - zasady interwencji wobec grupy osób, - postępowanie z dziećmi, - postępowanie z osobami starszym.

Działania uzupełniające Podpisanie porozumień o współpracy - działania odreagowujące dla osób bezpośrednio zaanga-żowanych w świadczenie pomocy poszkodowanym - KCP w Katowicach, - OLNiZO "Dąbrówka" w Gliwicach.

Identyfikacja osób funkcyjnych Kamizelki dla powiatu: - POLICJA DOWÓDCA, - PSP DOWÓDCA, - KOORDYNATOR ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, - INTERWENT PSYCHOLOGICZNY – 1/50 tys. mieszk. PSYCHOLOG POLICYJNY

Dziękujmy za uwagę Małgorzata Malinowska - Podbeskidzki OIK Jacek Zagórski – WBiZK ŚUW