Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Zasady i sposób wypełniania ofert Szkolenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONA OFERTA
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Bytów, 7 grudnia 2011 r. SZKOLENIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
możliwość składania oferty wspólnej – tj.: jednej oferty przez kilka podmiotów; zmiany w części III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Konsultacje Planu Działania Sekretariatu Regionalnego KSOW Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przysiek, 19 grudnia 2013 r.
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na pilotażowe wdrażanie standardów usług i modeli instytucji pomocy i integracji.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Aktywizacja społeczna dzieci i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym Wydział Edukacji Łódź, 6 lutego 2013.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Brzeg Dolny, październik 2011 Wydział Współpracy z Organizacjami.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Książki naszych marzeń
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Rozliczanie zadań publicznych w ngo Aneta Rozwadowska Jachacz.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Dotacje dla organizacji pozarządowych z budżetu powiatu wrzesińskiego
1.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Aktualne konkursy grantowe dla organizacji pozarządowych Kutno I kwartał 2018
Mała gmina - duże wyzwania
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Książki naszych marzeń
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Zasady i sposób wypełniania ofert Szkolenie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych z terenu gminy Białaczów Białaczów, r.

Czym jest otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego ? Czym jest otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego ? Przede wszystkim jest to jedna z form współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi

Współpraca administracji publicznej (gminy, powiatu, województwa) z organizacjami pozarządowymi może przybrać 2 formy: 1. Pozafinansową (np. informowanie o kierunkach rozwoju, konsultowanie: programów strategii, aktów prawnych, tworzenie zespołów inicjatywnych i doradczych np. gminna rada pożytku publicznego) 2. Finansową - organ administracji publicznej może zlecać realizację zadań publicznych* organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom uprawnionym do prowadzenia działalności pożytku publicznego *zadania publiczne- każde działanie administracji, które realizuje ona na podstawie i w granicach ustaw dla zaspokojenia potrzeb obywateli, społeczeństwa

I. Zlecanie realizacji zadań publicznych może przyjąć również 2 formy: I. Zlecanie realizacji zadań publicznych może przyjąć również 2 formy: POWIERZANIA WYKONYWANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH, Czyli udzielenie dotacji na finansowanie ich realizacji. tzn. administracja publiczna finansuje w całości wykonanie zadania przez dany podmiot i nie wymaga od organizacji własnego udziału finansowego WSPIERANIA WYKONYWANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH, Czyli udzielenie dotacji na dofinansowanie ich realizacji. tzn. administracja częściowo finansuje wykonanie zadania i ma prawo wymagać wkładu własnego ze strony organizacji a organizacja musi zagwarantować udziału środków własnych (finansowych, osobowych)

Udzielenie dotacji na wspieranie oraz powierzanie zadań publicznych odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert ! Przy czym ogłaszając konkurs organ administracji musi określić, czy jest to konkurs na wspieranie, czy powierzanie zadania.

II. Konkurs ofert II. Konkurs ofert Otwarty konkurs ofert ogłasza organ wykonawczy samorządu, w gminach – wójt (burmistrz, prezydent), w powiatach i województwach – zarząd. Kto może wziąć udział w otwartym konkursie ofert ?

II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione Mogą w nim uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz inne podmioty uprawnione do prowadzenia działalności pożytku publicznego tj.: kościelne osoby prawne, spółdzielnie socjalne, spółki akcyjne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów o sporcie, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego UWAGA: Warunkiem udziału w konkursie jest posiadanie osobowości prawnej, co wyklucza z niego np. stowarzyszenia zwykłe (zarejestrowane wyłącznie w starostwie – wyjątek :kluby sportowe)

II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione c.d. II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione c.d. W konkursie ofert zadania mogą być wykonywane wyłącznie w ramach działalności nieodpłatnej lub odpłatnej – zatem do konkursów nie może przystąpić podmiot, który nie prowadzi działalności pożytku publicznego (np. spółdzielnia socjalna prowadząca wyłącznie działalność gospodarczą lub stowarzyszenie prowadzące działalność gospodarczą, startujące do konkursu, jako przedsiębiorca). Może się zdarzyć, że w ogłoszeniu o konkursie organ administracji (na przykład wójt, zarząd powiatu) wprowadzi pewne wymogi dotyczące organizacji ubiegających się o dotację. Najczęściej dotyczą one udokumentowanego doświadczenia lub kwalifikacji do realizacji określonych zadań. Nie można natomiast wprowadzać ograniczeń dotyczących statusu organizacji na przykład; dopuszczać do konkursu tylko takie organizacje, które mają status pożytku publicznego

II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione c.d. II. Konkurs ofert Podmioty uprawnione c.d. Dwie lub więcej Organizacji może złożyć w konkursie także ofertę wspólną.  Oferta wspólna musi wskazywać, jakie działania podczas realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne Organizacje oraz opisywać sposób reprezentacji Organizacji składających ofertę wobec organu administracji publicznej  Jeśli oferta złożona przez dwie lub więcej Organizacji uzyska dofinansowanie, Organizacje muszą zawrzeć ze sobą umowę, w której określone zostaną zadania i obowiązki każdej z nich podczas realizacji zadania publicznego – taką umowę załącza się do oferty

II. Konkurs ofert Etap I - ogłoszenie otwartego konkursu ofert II. Konkurs ofert Etap I - ogłoszenie otwartego konkursu ofert Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać informacje o: 1) rodzaju zadania, które ma być dotowane; 2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania; 3) terminie składania ofert - którego nie można przekroczyć; 4) zasadach przyznawania dotacji, terminach i warunkach realizacji zadania; 5) trybie i kryteriach wyboru ofert. Bardzo często konkursy organizowane są w taki sposób, że dotacje może uzyskać wiele Organizacji. Stąd, aby Organizacje mogły sobie uświadomić, jakie zadania i w jakich kwotach były do tej pory finansowane, w ogłoszeniu podaje się informacje na ten temat z bieżącego oraz poprzedniego roku.

II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy  Oferty złożone przez Organizacje opiniuje specjalnie do tego powołana komisja konkursowa, w skład której wchodzą urzędnicy (jako przedstawiciele organu administracji publicznej ogłaszającego konkurs) oraz przedstawiciele Organizacji.  Przy rozpatrywaniu ofert ocenia się m.in.: możliwość realizacji zadania publicznego przez Organizację; przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania; proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których Organizacja będzie realizować zadanie publiczne; przypadku wsparcia wykonania zadania publicznego uwzględnia się planowany przez Organizację udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego.

II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera w szczególności: nazwę oferenta; nazwę zadania publicznego; wysokość przyznanych środków publicznych. UWAGA: Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty. Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty w taki sam sposób, w jaki został ogłoszony konkurs.

II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy II. Konkurs ofert Etap II - rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy Po ogłoszeniu wyników urząd, jak najszybciej musi zawrzeć ze zwycięskimi organizacjami umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego.

II. Konkurs ofert Etap III - realizacja zadania przez Organizację i nadzór administracji publicznej nad realizacją II. Konkurs ofert Etap III - realizacja zadania przez Organizację i nadzór administracji publicznej nad realizacją Samorząd zlecający zadanie publiczne dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania, a w szczególności: 1) stanu realizacji zadania; 2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania; 3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania; 4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy. UWAGA: Organizacje zobowiązane są do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.

II. Konkurs ofert Etap III - rozliczenie zadania i dotacji przeznaczonej na jego realizację II. Konkurs ofert Etap III - rozliczenie zadania i dotacji przeznaczonej na jego realizację UWAGA: Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego należy sporządzić w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. Procedura otwartego konkursu ofert bazuje na wzorach :oferty, umowy, sprawozdania określonych w rozporządzeniu i ich stosowanie jest obowiązkowe !

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych UWAGA: Przed rozpoczęciem wypełniania oferty należy zapoznać się szczegółowo z: 1. Wymogami z ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadnia publicznego (w tym przypadku gmina Białaczów) 2. Zapisami w statucie swojej Organizacji w szczególności sprawdzić czy zachodzi zgodność pomiędzy rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert a określoną działalnością statutową !

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. Zapoznanie się z ogłoszeniami o otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych w 2015 r. w gminie Białaczów

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. Aktualne otwarte konkursy ofert w gminie Białaczów: Na realizacje zadań publicznych w 2015 r. z zakresu: Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej. -termin składania ofert r. – zł. Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego -termin składania ofert r. – zł. Turystyki i krajoznawstwa -termin składania ofert r. – zł.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. Szczegółowe omówienie wzoru Oferty na realizację zadnia publicznego wraz z instrukcją wypełniania i przykładami.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. Zasady sporządzania budżetu oferty– jak wypełnić część finansową ?– kosztorys Koszty realizacji zadania przedstawiamy w trzech tabelach: Pierwsza z nich obejmuje podział ze względu na rodzaj kosztów, Druga ma na celu ukazanie kosztów w podziale na źródła dofinansowania, Trzecia natomiast stanowi tabelę opcjonalną i wypełniania jest wówczas, gdy zadanie dofinansowane jest także z innego źródła publicznego.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – najważniejsza Tutaj dokładnie zostają wskazane wszystkie koszty, sposób ich obliczenia oraz źródło, z jakiego będą pokryte. 3 kategorie kosztów: MERYTORYCZNE: bezpośrednio związane z uczestnictwem odbiorców w projekcie i celem zadania publicznego. Tutaj zwykle mieści się zdecydowana większość niezbędnych wydatków. np. Jeśli zadanie obejmuje realizację szkoleń/ warsztatów, w kosztach tych możemy ująć wynajem sal, wynajem odpowiedniego sprzętu (np. rzutnika), catering dla uczestników szkoleń/ warsztatów, materiały szkoleniowe, a także wynagrodzenie dla osoby, która te warsztaty prowadzi. Jeśli natomiast realizowany będzie koncert, wpisać można np. nagłośnienie (lub wynajem sali z nagłośnieniem), wynagrodzenie dla solistów, wynagrodzenie dla konferansjera, wydruk programów itp.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – najważniejsza Koszty obsługi zadania - to wszystkie te, które wprawdzie nie są związane z bezpośrednim uczestnictwem adresatów, ale są niezbędne, by zadanie sprawnie realizować. Standardowo mieszczą się tutaj koszty koordynacji oraz koszty obsługi finansowej/ księgowej. Można również uwzględnić koszty biurowe (czynsz za biuro, media, telefon, Internet), a także koszty obsługi prawnej projektu.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – najważniejsza Inne koszty, w tym koszty wyposażenia i promocji- to wszystkie te, które wprawdzie nie są związane z bezpośrednim uczestnictwem adresatów, ale są niezbędne, by zadanie sprawnie realizować. Standardowo mieszczą się tutaj koszty koordynacji oraz koszty obsługi finansowej/ księgowej. Można również uwzględnić koszty biurowe (czynsz za biuro, media, telefon, Internet), a także koszty obsługi prawnej projektu.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – najważniejsza W przypadku każdego kosztu należy podać jednostkę (rodzaj miary), w jakiej będzie on obliczany. np. szt., osoba, umowa, usługa itp. catering zwykle jest obliczany w zależności od liczby osób, ale może się zdarzyć, że impreza będzie otwarta i trudno będzie określić i udokumentować liczbę uczestników. Wówczas można po prostu wpisać usługę cateringową jako całość, zaś w miejscu pod trzecią tabelą „Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu” należy wyjaśnić, dlaczego przyjęto taki sposób obliczania

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – najważniejsza O czym warto pamiętać przy wpisywaniu kosztów realizacji zadania? 1. Koszty te muszą łączyć się z opisem projektu – muszą wynikać z opisu działań. 2. W kosztorysie ujmujemy wszystkie koszty realizacji zadania – w tym koordynację (czy jako dotację czy wkład wolontariuszy) 3. W kosztach tych nie ma możliwości uwzględnienia wkładu rzeczowego. 4. Koszty muszą być efektywne, niezawyżone (tj. w oparciu o ceny rynkowe)

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 2. Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego Ta tabela jest sporządzana na podstawie informacji zawartych w TABELI 1 (Kosztorysie) Obejmuje kwoty wykazane w punkcie IV Ogółem TABELI 1. Kwoty w Tabelach 1 i 2 muszą być jednakowe. Na podstawie wyliczonych kwot należy obliczyć odpowiednie wartości procentowe.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. TABELA 3. Finansowe środki z innych źródeł publicznych Tutaj wypełnić pola należy tylko i wyłącznie wtedy, gdy dane zadanie jest dofinansowane w części przez inny organ administracji publicznej. Dotyczy dwóch sytuacji: gdy dofinansowanie takie jest już przyznane lub – gdy został złożony wniosek o takie dofinansowanie i w chwili składania oferty jest on rozpatrywany.

III. Instrukcja wypełniania oferty na realizację zadań publicznych c.d. Kosztorys realizacji zadnia publicznego – szczegółowe omówienie na wybranym przykładzie.

Zatem… Mamy pomysł na realizację działań, których zakres wpisuje się w zakres objęty konkursem ofert na realizację zadnia publicznego ? Składamy ofertę (nie zapominajmy o załącznikach!) Podpisujemy umowę i realizujemy działania !

Dziękuję za uwagę. Katarzyna Korycka Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – U ŹRÓDEL” Ul. Piotrkowska 30, Modliszewice, Końskie tel Zapraszamy do współpracy. Opracowała: Katarzyna Korycka