Ważne informacje Płock, 4 marca 2014 r.. każdy dyrektor przedszkola zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich w celu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2014/2015. Przypominamy o obowiązku zapisania dzieci urodzonych w latach 2009, 2008, 2007 do I klasy oraz do oddziału wychowania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Ważne informacje Siedlce, 4 marca 2014 r.. Spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich: każdy dyrektor przedszkola (szkoły podstawowej) zobowiązany jest.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
„Sześciolatek w szkole”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Ważne informacje Płock, 4 marca 2014 r.

każdy dyrektor przedszkola zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich w celu przekazania im informacji o wszystkich podejmowanych działaniach związanych z obniżeniem wieku szkolnego, odpowiedzi na pytania rodziców i nurtujące ich wątpliwości, dyrektor przekazuje informację o terminie, miejscu i godzinie spotkania z rodzicami do Delegatury w Płocku, na adres owy: co najmniej tydzień wcześniej, wizytatorzy, w miarę możliwości, będą uczestniczyć w organizowanych spotkaniach. Spotkania z rodzicami dzieci sześcioletnich:

Wnioski, spostrzeżenia i uwagi związane z przygotowaniem dzieci sześcioletnich do rozpoczęcia nauki w szkole, wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego od września 2013 r do końca lutego 2014 r. Płock, marzec 2014 r.

pełnej realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu, uwzględnianiu w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym wszystkich elementów (również działań o charakterze rewalidacyjnym, czasie udzielania wsparcia, metod i form pracy z dzieckiem), włączaniu rodziców do opracowania IPET-u, organizowaniu pracy z dzieckiem stosownie do potrzeb, nieograniczaniu czasu pobytu dziecka w przedszkolu. 1.Liczba dzieci w przedszkolach i w oddziałach przedszkolnych nie może przekraczać Organizując edukację przedszkolną dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy pamiętać o:

wnikliwym i systematycznym rozpoznawaniu potrzeb dzieci, nieograniczaniu organizowanych zajęć specjalistycznych, różnicach między kształceniem specjalnym a pomocą psychologiczno-pedagogiczną, realizacji wszystkich zaleceń zawartych w orzeczeniu/opinii 3.Organizując pomoc psychologiczno-pedagogiczną należy pamiętać o: 4.Realizując podstawę programową, pamiętać o zalecanych warunkach, przede wszystkim o przeznaczaniu czasu na poszczególne aktywności.

niepozostawianiu dzieci bez opieki pedagogicznej, doprecyzowaniu zakresu zadań nauczycieli oraz innych pracowników szkoły/przedszkola, związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę/przedszkole, dostosowaniu czasu trwania zajęć dodatkowych do możliwości rozwojowych dzieci. 5.Prawidłowo organizować zajęcia dodatkowe w oddziałach przedszkolnych i przedszkolach. 6.Zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki dzieciom pięcioletnim i sześcioletnim podczas pobytu w oddziale przedszkolnym, przedszkolu i w szkole, przede wszystkim pamiętając o:

prowadzenie rozpoznania potrzeb i zasobów przedszkola oraz środowiska lokalnego, a także inicjowanie działań na rzecz ich wzajemnego rozwoju. systematyczną i celową współpracę z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. 7.W dalszym ciągu wykorzystywać zasoby przedszkola oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju poprzez:

Ministerstwo Edukacji Narodowej Mapa szkół podstawowych

Wypełnianie ankiet przez wizytatorów od 3 marca do 30 kwietnia 2014 Wizytator będzie jednocześnie doradcą/opiekunem szkoły.

POWIAT PŁOCKI GMINALICZBA SZKÓŁ LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ DYREKTORA* LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ RADĘ RODZICÓW* MIASTO PŁOCK BIELSK754 BODZANÓW322 BRUDZEŃ DUŻY411 BULKOWO511 DROBIN411 GĄBIN655 ŁĄCK110 MAŁA WIEŚ322

POWIAT PŁOCKI GMINALICZBA SZKÓŁLICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ DYREKTORA* LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ RADĘ RODZICÓW* NOWY DUNINÓW311 RADZANOWO322 SŁUBICE333 SŁUPNO331 STARA BIAŁA442 STAROŹREBY443 WYSZOGRÓD333

POWIAT PŁOCKI GMINALICZBA SZKÓŁLICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ DYREKTORA* LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ RADĘ RODZICÓW* POWIAT GOSTYNIŃSKI M. GOSTYNIN322 Gm. GOSTYNIN842 PACYNA100 SANNIKI322 SZCZAWIN KOŚCIELNY 200

GMINALICZBA SZKÓŁLICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ DYREKTORA* LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET PRZEZ RADĘ RODZICÓW* POWIAT SIERPECKI M. SIERPC322 Gm. SIERPC411 GOZDOWO311 MOCHOWO333 ROŚCISZEWO222 SZCZUTOWO221 ZAWIDZ444 * - stan z dnia 25 lutego 2014 roku.

Materiały do wykorzystania i upowszechniania

Przepisy prawne związane z obniżeniem wieku obowiązku szkolnego (MEN) Brzezińska A. I., Czub M., Piotrowski K,. Małe dziecko (2.–3. rok życia). Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Czub M., Piotrowski K,. Dziecko przedszkolne. Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Czub M., Kaczan R., Rycielski P., Znaczenie edukacji przedszkolnej, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem?, IBE, 2013, Warszawa Brzezińska A. I., Matejczuk J., Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci?, IBE, 2013, Warszawa Publikacje /Broszury

Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka