WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
Advertisements

Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
nasze działania w Roku Korczakowskim Szkoła Podstawowa nr 2 im
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
ENGLISH AROUND THE WORLD
Sposoby wykorzystania sieci
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Bibliografia podmiotowo-przedmiotowa – Janusz Korczak została opracowana przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach Filia w Staszowie.
Nie zostawiajmy świata takim, jakim jest
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Gimnazjum Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Co może mały człowiek Rok Janusza Korczaka w
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Źródła energii na świecie
Edukacja chrześcijańska
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Zapis prezentacji:

WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz Alicja Suchorab

Spis treści Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

prawo do bycia szanowanym prawo do posiadania własnych tajemnic Wprowadzenie Janusz Korczak był jednym z pierwszych, którzy zatroszczyli się o podstawowe prawa dziecka. Do tych praw zaliczał: prawo do miłości prawo do bycia szanowanym prawo do posiadania własnych tajemnic prawo do samostanowienia do własności prawo do rozwoju prawo do zabawy prawo do pracy prawo do sprawiedliwości Postawa Starego Doktora, jego pasja i życie są godne podziwu. Ale czy na pewno postać ta może być inspiracją i natchnieniem dla młodzieży – dla Was? Co tak naprawdę wiecie o Januszu Korczaku? .

Zadania Projekt nad którym pracujecie ma być próbą odpowiedzi na te pytania. Efekty waszych zadań będą dotyczyły życia i twórczości Janusza Korczaka, a będzie to: Prezentacja multimedialna Album Konkurs wiedzy Inscenizacja fragmentu twórczości Ułożenie i zaprezentowanie piosenki Mapa szkół im. Korczaka

ORGANIZACJA PRACY CZAS REALIZACJI Proces ORGANIZACJA PRACY Będziecie pracować w pięciu grupach. Każda grupa będzie miała inne zadanie Na początku ustalcie zakres działań i podzielcie się rolami. W swojej drużynie wybierzcie lidera, który będzie kontaktował się z nauczycielem osobiście lub e-mailem CZAS REALIZACJI Każda grupa ma na wykonanie zadań 3 tygodnie

Na okres projektu stajecie się UCZNIAMI KORCZAKA Proces c.d. Na okres projektu stajecie się UCZNIAMI KORCZAKA I. grupa KORCZAKO- INTERNAUCI II. grupa KORCZAKO- KRONIKARZE III. grupa KORCZAKO- ANKIETERZY IV. grupa KORCZAKO- AKTORZY V. grupa KORCZAKO- PIOSENKARZE VI. KORCZAKO- GPS

Grupa I. KORCZAKO – INTERNAUCI Proces c.d. Grupa I. KORCZAKO – INTERNAUCI Wykonajcie prezentacje multimedialną o życiu, postawie i twórczości Janusza Korczaka opierając się o zasoby internetowe Prezentacja w Power Point powinna zawierać 10-15 slajdów Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji w internecie grafika – dba o estetykę i poprawność prezentacji prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji multimedialnej nie może przekraczać 10 minut. .

Proces c.d. Grupa II. KORCZAKO – KRONIKARZE Waszym zadaniem będzie wykonanie albumu o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać informacje biograficzne, fotografie, cytaty z twórczości pedagoga i lekarza. Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji , materiałów w internecie, publikacjach grafika – dba o estetykę i poprawność albumu prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji albumu nie może przekraczać 10 minut.

Proces c.d. Grupa III. KORCZAKO – ANKIETERZY Waszym zadaniem będzie przygotowanie konkursu wiedzy o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać pytania, zagadki, rebusy dotyczące życia, działalności pedagogicznej i literackiej naszego patrona . Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem googlarza – szuka informacji , materiałów w internecie, publikacjach grafika – dba o estetykę i poprawność konkursu prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

Grupa IV. KORCZAKO - AKTORZY Proces c.d. Grupa IV. KORCZAKO - AKTORZY Projekt waszego zespołu zakłada przygotowanie fragmentu przedstawienia dotyczącego życia lub twórczości Korczaka Wasza grupa liczy 6-10 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem reżyser – wybiera scenariusz, przydziela role aktorom kostiumolog – dba o kostiumy i scenografię aktorzy- wystawiają przedstawienie UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

Grupa V. KORCZAKO - PIOSENKARZE Proces c.d. Grupa V. KORCZAKO - PIOSENKARZE Zespół ma za zadanie napisanie słów i muzyki do piosenki o Januszu Korczaku oraz zaprezentowanie swojej tworczości Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji muzyka – pisze muzykę, wykonuje ją tekściarza – pisze tekst piosenkarza- śpiewa piosenkę UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;. Proces Grupa VI. KORCZAKO - GPS-owcy Wasza drużyna ma za zadanie odnalezienie polskich szkół imienia Janusza Korczakua oraz naniesienie wyników waszych poszukiwań na mapę. Efektem waszej pracy będzie tablica przedstawiająca mapę Polski z oznaczonymi szkołami. Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;. lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji detektywów GPS – poszukują szkół grafików- projektują i wykonują mapę. UWAGA Czas waszej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

Źródła Janusz Korczak – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Korczak Janusz Korczak. - Sciaga.pl www.sciaga.pl › Liceum › Biografie Janusz Korczak - YouTube www.youtube.com/watch?v=nCqvxJb4LUQ Janusz Korczak – Wikicytaty pl.wikiquote.org/wiki/Janusz_Korczak Król Maciuś Pierwszy – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Król_Maciuś_Pierwszy

Ewaluacja CO WPŁYWA NA OCENĘ Poprawność merytoryczna pracy Estetyka i jakość pracy Sposób zaprezentowania na forum Współpraca całej grupy OCENA wg skali tabeli ewaluacyjnej

dlaczego Janusz Korczak nazywany jest przyjacielem dzieci. Konkluzja Janusz Korczak jak postać z jego bajki -Król Maciuś I przyznawał dzieciom prawo do wypowiadania się we własnym imieniu, ale jednocześnie uczył je odpowiedzialności, samodzielności, tolerancji i partnerstwa. Mam nadzieję, że projekt ten pobudził waszą wyobraźnię i zachęcił do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytanie- dlaczego Janusz Korczak nazywany jest przyjacielem dzieci.

Poradnik dla nauczyciela WebQuest może być wykorzystany jako projekt gimnazjalny, sposób realizacji dnia patrona, Dnia Korczaka, Może być także ciekawą lekcją wychowawczą, języka polskiego czy zajęć artystycznych W zależności od poziomu wymagań może zostać zrealizowany w szkole podstawowej, gimnazjum, czy średniej. POWODZENIA !