Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Aktualne działania MEN na rzecz rozwoju poradnictwa zawodowego 26 maja 2011r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Poradnictwo edukacyjno –zawodowe w gimnazjum.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
WSPÓŁCZESNE WYZWANIA SZKOLNEGO DORADZTWA KARIERY
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia dla przedstawicieli gimnazjów pt.: Doradztwo zawodowe Od diagnozy do ewaluacji Praktyczne wsparcie kadry szkół gimnazjalnych w ramach projektu systemowego „Edukacja dla pracy”.

Cel szkolenia Zadania doradcze są obowiązkiem szkoły wynikającym z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U poz.532). Celem szkolenia jest wsparcie dyrektorów szkół gimnazjalnych oraz doradców zawodowych i nauczycieli-wychowawców w profesjonalnym realizowaniu zadań z zakresu doradztwa zawodowego

Zalety uczestnictwa Udział w szkoleniu może zgłosić trzyosobowa reprezentacja szkoły: o Dyrektor lub wicedyrektor, o Doradca zawodowy lub osoba realizująca zadania doradcy w gimnazjum, o Nauczyciel-wychowawca. Dyrektorzy:  poznają korzyści z dobrze prowadzonego doradztwa edukacyjno-zawodowego;  wspólnie z kadrą wypracują elementy Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego;  dokonają oceny mocnych stron szkoły;  pogłębią wiedzę nt. ewaluacji autonomicznej i zintegrowanej oraz nietypowych technik ewaluacyjnych.

Doradcy i nauczyciele:  dowiedzą się, jak badać potrzeby uczniów i rodziców w obszarze doradztwa;  wspólnie z dyrektorem wypracują elementy WSDZ;  poznają narzędzia do pracy z uczniami i rodzicami;  przećwiczą pracę ze scenariuszami lekcji z wykorzystaniem materiałów z „Informatora o zawodach”;  dowiedzą się, gdzie szukać inspiracji, materiałów, darmowych testów oraz możliwości dalszego poszerzania swoich kompetencji. Zalety uczestnictwa Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe: publikacje, scenariusze, prezentacje.

Program szkolenia Szkolenie trwać będzie 2 dni (16 godzin dydaktycznych) i obejmie: Dzień II Część dla DyrektorówCzęść dla Nauczycieli Wprowadzenie Podstawy teoretyczne doradztwa edukacyjno- zawodowego Doradztwo edukacyjno- zawodowe w świetle krajowych i unijnych przepisów prawnych Planowanie działań w zakresie doradztwa edukacyjno- zawodowego w gimnazjum Analiza SWOT w obszarze doradztwa edukacyjno- zawodowego Jak pomóc uczniom gimnazjum w planowaniu kariery Jak wspierać nauczycieli w prowadzeniu zadań z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego Wykorzystanie informacji edukacyjno-zawodowej w realizacji doradztwa zawodowego Ewaluacja wewnętrzna doradztwa edukacyjno - zawodowego Prezentacja dostępnych zasobów dotyczących doradztwa edukacyjno-zawodowego i podsumowanie szkolenia Dzień I Część wspólna

Organizacja i terminy szkoleń Tegoroczny etap szkoleń realizowany będzie  od września do listopada,  w miastach wojewódzkich i w miastach będących siedzibą władz powiatowych,  od poniedziałku do piątku oraz w weekendy. Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Rekrutacja Rekrutacja on-line na szkolenia rozpocznie się we wrześniu. Formularz zgłoszeniowy znajdować się będzie na stronie Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest obecność wszystkich trzech przedstawicieli gimnazjum (dyrektor lub wicedyrektor, doradca zawodowy lub osoba realizująca zadania doradcy oraz nauczyciel-wychowawca). Szczegółowe informacje znaleźć można w aktualnościach na stronie Zapraszamy