Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROCESOWE WSPARCIE SZKOŁY „Zmiana. Dodaje otuchy, ma moc uzdrawiającą, ożywia, zaskakuje, otwiera nowe możliwości, przynosi świeże doświadczenie… Z całą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego OPIS SYTUACJI W szkole zachodzi potrzeba doskonalenia w zakresie rozwoju osobistego nauczycieli. Dobrze zmotywowany nauczyciel to aktywny i ciekawy świata uczeń. Duża potrzeba doskonalenia w rozwoju osobistym nauczycieli. Główny nacisk na odpowiednią higienę i emisję głosu. W wyniku przeprowadzonego warsztatu diagnostyczno – rozwojowego ustalono, że nauczyciele zdobędą większą wiedzę i umiejętności na temat możliwości regeneracji sił i odporności na stres. EFEKTY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ W wyniku realizacji oferty edukacyjnej „Nauczyciel 45+” 94% ankietowanych nauczycieli wskazało, że wie jak dbać o swoją kondycję psychofizyczną. W tym osiągnięto następujące rezultaty: 1. Efekty w zakresie emisji głosu: - 75% nauczycieli zna ćwiczenia wspomagające emisję głosu, - 60% stosuje te ćwiczenia w praktyce. 2. Efekty działań w obrębie doskonalenia metod walki ze stresem: - 90% diagnozowanych nauczycieli poznało sposoby radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałaniu występowania wypalenia zawodowego, - 72% nauczycieli wie, jak wykorzystać zdobytą wiedzę, - 63% nauczycieli stosuje poznane metody systematycznie. 3. Efekty nauki asertywności: - 95% badanych nauczycieli wskazało, że zna sposoby dobrej komunikacji interpersonalnej i poznało techniki zachowań asertywnych, - 68% wskazuje, że stosuje poznane techniki w życiu osobistym i zawodowym. ANALIZOWANY PROBLEM Nauczyciele zauważają potrzebę doskonalenia w zakresie odporności psychicznej, wypalenia zawodowego oraz regeneracji sił. WNIOSKI Wybrany przez nauczycieli kluczowy obszar - doskonalenia w zakresie rozwoju osobistego, a zwłaszcza w zakresie odporności psychicznej, wypalenia zawodowego oraz regeneracji sił, został efektywnie i znacząco wzmocniony. Powiatowe Centrum Poradnictwa Psychologiczno - Pedagogicznego i Doradztwa Metodycznego w Jaworze ul. Piłsudskiego, Jawor sekretariat tel./fax.: POSTAWIONE CELE 1. Zastosowanie ćwiczeń wspomagających prawidłową emisję głosu. 2. Poszerzenie zakresu wiedzy na temat radzenia sobie ze stresem, znają sposoby relaksacji i regeneracji sił. 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności na temat zachowań asertywnych oraz sposobów pozytywnej komunikacji interpersonalnej. REALIZOWANE DZIAŁANIA Spotkanie Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji z dyrektorem szkoły (2 godz.) Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną / utworzenie zespołu zadaniowego (2 godz.) Warsztat diagnostyczno-rozwojowy (SORE, zespół zadaniowy (4 godz.) Wypracowanie rocznego planu wspomagania szkoły i przekazanie dyrektorowi do zapoznania z RP. Szkolenie warsztatowe „Higiena i emisja głosu” (3 godz.) prowadzone przez eksperta. Szkolenie warsztatowe nauczycieli „Higiena i emisja głosu” (3 godz.) prowadzonych przez eksperta. Szkolnie warsztatowe nauczycieli „Jak radzić sobie ze stresem. Sposoby relaksacji i regeneracji sił” (3 godz.) prowadzonych przez eksperta. Szkolnie warsztatowe nauczycieli „Jak być asertywnym. Sposoby komunikacji interpersonalnej - ćwiczenia” (3 godz.) prowadzonych przez eksperta. Konsultacje indywidualne SORE (grupowe w miarę potrzeb). Konsultacje grupowe przez eksperta. Włączenie przez nauczycieli wiedzy na temat metod motywowania uczniów do nauki. Opracowanie sprawozdania z realizacji RPW (SORE) Przedstawienie przez SORE dyrektorowi szkoły sprawozdania z realizacji RPW SORE prezentuje nauczycielom wnioski z raportu. Nauczyciel 45+ Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze Dyrektor – Wanda Gołębiowska