Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
„Uczenie się przez całe życie”
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Liceum Ogólnokształcące
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
PROGRAM COMENIUS.
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Szkoła policealna w ZSE-E w Radomsku TECHNIK INFORMATYK
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
System edukacyjny w Hiszpanii
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
P ROGRAM L EONARDO DA V INCI VETP RO – V OCATIONAL E DUCATION AND T RAINING FOR P ROFESSIONALS.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
Projekt Leonardo Da Vinci 2014 Rimini
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Techniczne Zakłady Naukowe
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

Projekty wymiany doświadczeń VETP RO są to wyjazdy zagraniczne osób odpowiedzialnych m. in. za kształcenie i szkolenie zawodowe, mające na celu wymianę doświadczeń, poznanie interesujących rozwiązań oraz udoskonalenie metod w zakresie kształcenia zawodowego. Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Cele projektu: Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego (informatyka, mechatronika, elektronika, górnictwo), porównanie polskiego i hiszpańskiego systemu kształcenia zawodowego, zachęcenie nauczycieli do aktywnego korzystania z programów sektorowych LLP (The Lifelong Learning Programme – Uczenie się przez całe życie).

7 nauczycieli przedmiotów zawodowych (uczących informatyki, mechaniki, mechatroniki lub górnictwa) 1 nauczyciel języka angielskiego zawodowego Adresatami projektu było: Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

- minimum 3 letni staż pracy w oświacie, - komunikatywna znajomość języka angielskiego, - wkład w rozwój oświaty, własne inicjatywy, - osiągnięcia w karierze zawodowej. Kryteria uczestnictwa: Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

- Marian Sosna – zastępca dyrektora ZSTiO - Iwona Patschek – zastępca dyrektora ZSTiO - Grzegorz Postrzech – koordynator projektu Komisja rekrutacyjna w składzie: Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci wyłoniła uczestników projektu:

Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

- zajęcia z języka angielskiego (40 godzin), realizowane 2 x 2 godz. tygodniowo, - zajęcia kulturowe (10 godzin), - przygotowanie pedagogiczne (5 godzin) Proces przygotowawczy obejmował: Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Zajęcia kulturowe Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przygotowanie pedagogiczne Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

1. Kształcenie przedszkolne: - I etap 0-3 lat (żłobek) - II etap 3-6 lat 2. Szkoła podstawowa: - I etap 6-11 lat (pod opieką jednego nauczyciela) - II etap lat 3. Dalsze kształcenie może odbywać się w dwóch wariantach. System edukacyjny w Hiszpanii Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

I wariant – 3 letnia szkoła ogólnokształcąca (14-17 lat), po zakończeniu otrzymuje się dyplom maturalny System edukacyjny w Hiszpanii Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci kurs orientacji uniwersyteckiej (1 rok) przygotowanie do studiów wyższych kształcenie zawodowe II stopnia ( 3lata) przygotowanie do otrzymania tytułu „technika specjalisty ”

II wariant – 2 letnie kształcenie zawodowe I stopnia, po zakończeniu otrzymuje się tytuł „technika pomocniczego” System edukacyjny w Hiszpanii Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci rozpoczęcie nauki w II klasie szkoły średniej ogólnokształcącej przygotowanie do studiów wyższych kontynuacja na II stopniu kształcenia zawodowego (3lata)

System edukacyjny w Hiszpanii Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci system oceniania w szkole średniej jest w skali 1-10 punktów (zaliczenie od 5 punktów), obowiązek nauki jest od 6 do 16 lat, uczniowie rozpoczynają studia w wieku 18 lat po szkole średniej lub 19 lat po cyklu kształcenia zawodowego, godzina lekcyjna trwa 55 minut.

Podróż Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Zakwaterowanie i wyżywienie Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Zakwaterowanie i wyżywienie Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Zakwaterowanie i wyżywienie Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Spotkanie z pracownikami organizacji przyjmującej Europroyectos Leonardo da Vinci Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Prywatna szkoła projektowania graficznego i sztuk wizualnych Estación Diseño Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Prywatna szkoła projektowania graficznego i sztuk wizualnych Estación Diseño Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Minas de Alquife – region górniczo-geologiczny Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Minas de Alquife – region górniczo-geologiczny Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Hermenegildo Lanz Profile edukacyjne szkoły to m.in. elektrotechnika i elektronika, mechanika, mechatronika, automatyka, utrzymanie ruchu linii produkcyjnych, systemy telekomunikacyjne i informatyczne. Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Hermenegildo Lanz Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Hermenegildo Lanz Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Centrum Nauk Wirtualnych Uniwersytetu w Granadzie Centrum promuje techniki kształcenia na odległość z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej. Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Centrum Nauk Wirtualnych Uniwersytetu w Granadzie Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Centrum Nauk Wirtualnych Uniwersytetu w Granadzie Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Ciudad de los Niños Szkoła kształci w takich obszarach jak wykonywanie i utrzymanie instalacji urządzeń elektrycznych i elektronicznych, elektromechanika samochodowa Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Ciudad de los Niños Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Szkoła Zawodowa Ciudad de los Niños Przebieg wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zwiedzanie Granady: - najstarsza dzielnica Albaicin, - Centrum Nauk Arabskich, - Carmen de la Victoria

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zapoznanie się z placówką szkoleniową Academia Cordoba

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zwiedzanie miasta

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zwiedzanie miasta

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zwiedzanie miasta

Przebieg wizyty kulturoznawczej Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Zwiedzanie miasta

Powrót... Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Podsumowanie wizyty Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci poznanie systemu szkolnictwa w Hiszpanii, możliwość wizytacji przykładowych szkół zawodowych, średnich technicznych oraz wyższych, nawiązanie kontaktów z odwiedzanymi szkołami oraz firmami, poznanie kultury i obyczajów Hiszpanii, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy zawodowej (np. zmiany w sposobie kształcenia), zachęcenie kadry do udziału w podobnych działaniach mobilnościowych.