10-1-25 Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
LEKTORATY.
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
uczyć się języka angielskiego
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Das Bild der Anderen? Jaki to projekt?
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
KLASA DWUJĘZYCZNA Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Praktyczne porady jak samodzielnie uczyć się języka obcego.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Dlaczego język niemiecki?
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Dlaczego właśnie francuski?
Beata Bukalska. „Send a postcard and receive a postcard back from a random person in the world”
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
Certyfikat polski. Sprawności  Rozumienie ze słuchu;  Poprawność gramatyczna;  Rozumienie tekstów pisanych;  Pisanie;  Mówienie.
DSD- Deutsches Sprachdiplom
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Język mniejszości - język niemiecki
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Logopedia w szkole.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Języki obce.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Centrum Języków Obcych Uniwersytet Rzeszowski
Zapis prezentacji:

Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat Serwis języka niemieckiego mgr Monika Mozler-Wawrzinek

Po co uczyć się języka niemieckiego? To drugi najbardziej znany język w UE, język urzędowy w Niemczech, Austrii, Liechtensteinie, oraz w Szwajcarii i Luksemburgu, język nauki i gospodarki – jego znajomość zwiększa szanse na rynku pracy. To też język kultury - sztuki, literatury, filozofii, muzyki znanej na całym świecie.

Możemy wirtualnie zwiedzić ciekawe miejsca w tych krajach, wybrać się tam na wycieczkę cieszyć się z umiejętności zapytania o pogodę, godzinę, zamówienia deseru. Możemy podjąć tam pracę, poznawać ludzi, nawiązać z kimś kontakt np. mailowy i cieszyć się, że ma się swój udział w świecie niemal bez granic?

Mit jeder Sprache bist du ein neuer Mensch – Każdy poznany język sprawia, że stajesz się nowym człowiekiem! Johann Wolfgang von Goethe

Nasz cel: Opanowanie biegłości językowej na poziomie A1 w zakresie słuchania, czytania, interakcji i produkcji językowej oraz pisania zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego zgodnie z zasadą, że język ma służyć naturalnej komunikacji.

Jak będziemy się uczyć? W ciągu 24 dni spędzimy razem 100h. W 95% tego czasu będziemy używać języka niemieckiego. Założeniem jest „zanurzenie się” w niemieckiej rzeczywistości. Ale …

… bez paniki! Na początku niewiele zrozumiemy. Nawet geniusz by nie dał rady! Najpierw ćwiczymy intensywne słuchanie i prostą komunikację już od pierwszej godziny. Każdy zwrot najlepiej opanowywać jako zwrot komunikacyjny, leksykalny, a nie gramatyczny. Błędy są najnormalniejszą rzeczą pod słońcem. W nauce języka obcego każdy je popełnia i nie należy się nimi przejmować, bo …

… ćwiczenie czyni mistrzem, jak mówi niemieckie przysłowie. Ale też nikt się mistrzem nie narodził od razu. Podstawa to: Pozytywna motywacja i wyzbycie się lęku przed mówieniem. Żeby się komunikować lepiej powiedzieć źle niż nie powiedzieć wcale. Nie boimy się mówić, pytać, upewniać, stosując jak najczęściej język niemiecki.

Z czego się uczymy? Krótko – ze wszystkiego, co jest dostępne. Przede wszystkim z podręcznika, ale pracujemy też z filmem, różnorodnymi tekstami słuchanymi, programami multimedialnymi i stronami internetowymi, mapami, plakatami, czasopismami i innymi materiałami autentycznymi. Kurs intensywny to także systematyczna praca w domu.

Czego się spodziewać? Nastrój może ulegać wahaniom – na początku szybko odczujemy postęp, w połowie kursu możemy odczuwać, że materiał nas przerasta, pod koniec możemy mieć wątpliwości, czy faktycznie opanowaliśmy wszystko. Najważniejszy jest ciągły kontakt z niemieckim po kursie – powtórzenia we własnym zakresie, analizowanie podręcznika raz jeszcze, praca na portalach podanych przez lektora.

Życzę poczucia sukcesu podczas całego kursu i myślę, że czas spędzimy na intensywnej nauce, ale w miłej atmosferze.