NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow 2007-2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Advertisements

Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Nowe możliwości finansowania inwestycji z PROW
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Szkolenie dla grantobiorców
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Szkolenie dla partnerów KSOW
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Zasady finansowania operacji realizowanych przez Jednostki Sektora Finansów Publicznych Paweł Antoniewicz Kunice, r.
Załączniki do wniosku o płatność
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Projekt współpracy pt.: „Poznajemy naszego sąsiada”
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow

§ Regulacje prawne §  Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1974/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (EFRROW)  Księga wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata

Logotypy stosowane przy wizualizacji PROW

Każde działanie informacyjne i promocyjne wymaga zastosowania odpowiedniego zestawu znaków graficznych obowiązkowych:

W przypadku działań angażujących środki finansowe w ramach Osi LEADER należy zmieścić również logo LEADER

Niedopuszczalne praktyki przy stosowaniu logotypów: 1.stosowanie znaku na tłach wielobarwnych, zagrażających czytelności znaku oraz jego walorom plastycznym (dopuszcza się stosowanie logo na kolorowym tle, dla logo PROW stosuje się wtedy biały podlew, dla logo UE biała ramka dookoła flagi UE) 2.stosowanie innych kolorów niż te wskazane w Księdze wizualizacji znaku PROW zniekształcanie proporcji znaku przez ściąganie i rozciąganie

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE Gdy wartość inwestycji realizowanej w ramach PROW jest wyższa niż euro i niższa niż euro beneficjent ma obowiązek umieszczenia TABLICY INFORMACYJNEJ o sugerowanych minimalnych wymiarach 70 x 90 cm (dla umów zawieranych od dnia 27 stycznia 2010 r., należy stosować średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ogłoszony rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 224 poz. 1796). Średni kurs złotego w stosunku do EURO na podstawie rozporządzenia wynosi 3,839)Dz. U. z 2009 r. nr 224 poz. 1796

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE Gdy całkowity koszt operacji realizowanej w ramach PROW przekracza euro beneficjent ma obowiązek umieszczenia TABLICY REKLAMOWEJ o sugerowanych minimalnych wymiarach 70 x 90 cm. (dla umów zawieranych od dnia 27 stycznia 2010 r., należy stosować średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ogłoszony rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 224 poz. 1796). Średni kurs złotego w stosunku do EURO na podstawie rozporządzenia wynosi 3,839)Dz. U. z 2009 r. nr 224 poz. 1796

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE

Jest możliwość modyfikacji tekstu na tablicach, tzn. dopisanie dodatkowo np. nazwy projektu, nazwy beneficjenta. Istotne jest, aby pozostałe elementy zawarte w „Księdze wizualizacji znaku PROW ” nie zostały z tablicy usunięte.

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE Stosowanie tablic informacyjnych i reklamowych 1.w przypadku budowy, przebudowy, remontu budynków tablice powinny być umieszczone na zewnątrz budynku, 1.w przypadku remontu, przebudowy części budynku tablica powinna znaleźć się w tej części, której dotyczył projekt, 1. w przypadku, gdy miejsce realizacji projektu obejmuje np. kilka miejscowości, lub różne części jednej miejscowości to tablicę należy umieścić w miejscu, gdzie poniesiony został największy nakład środków z UE.

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE Kiedy należy zamieścić tablicę informacyjna a kiedy reklamową? Tablica informacyjna - w dniu podpisania umowy przez beneficjenta, jednak nie później niż w dniu złożenia przez beneficjenta wniosku o płatność. Tablica reklamowa: 1.w przypadku operacji jednoetapowej tablice należy zamieścić w dniu złożenia przez beneficjenta wniosku o płatność po zakończeniu realizacji całości operacji 2.w przypadku operacji realizowanych dwóch etapach tablicę należy zamieścić w miejscu realizacji operacji nie później niż w dniu złożenia przez beneficjenta wniosku o płatność ostateczną po zakończeniu realizacji drugiego etapu operacji. Na tablicy reklamowej powinny się znaleźć dane, w przypadku operacji realizowanej jednoetapowo – z wniosku o płatność, natomiast w przypadku operacji realizowanej w dwóch etapach – suma kwot z obu wniosków o płatność.

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE Jeżeli ze względów technicznych nie ma możliwości oznakowania np. środka trwałego lub wyposażenia, należy oznakować miejsce realizacji operacji. Dla projektów, które nie spełniają kryteriów tablic informacyjnych i reklamowych zaleca się stosowanie tabliczek informacyjnych (o mniejszych wymiarach niż wskazane przy tablicach informacyjnych) w miejscu realizacji operacji.

TABLICE INFORMACYJNE I REKLAMOWE  logo Unii Europejskiej wraz z napisem poniżej flagi: Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich  logo Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013  slogan „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”  informacja: Operacja mająca na celu xxxx xx xxx współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania xxxxxxxxxxxx Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata  w przypadku działań angażujących środki finansowe w ramach Osi Leader, należy zamieścić również logo LEADER Plakietka, tabliczka informacyjna powinna zawierać:

DZIAŁANIA INFORMACYJNE Każde działanie informacyjne realizowane w ramach PROW powinno zawierać odniesienie do źródła finansowania operacji:  logo Unii Europejskiej wraz z napisem poniżej flagi: Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich  logo Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013  slogan „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”  w przypadku działań angażujących środki finansowe w ramach Osi Leader, należy zamieścić również logo LEADER

DZIAŁANIA INFORMACYJNE W przypadku publikacji materiałów informacyjnych, np.: broszur, folderów oraz ulotek informacyjnych, na stronie tytułowej (pierwszej stronie okładki), powinny się znaleźć następujące elementy:  logo Unii Europejskiej wraz z napisem poniżej flagi: Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich  logo Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013  slogan „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”  odesłanie do instytucji odpowiedzialnej za treść materiału informacyjnego,  informacja o współfinansowaniu publikacji ze środków Unii Europejskiej,  w przypadku materiałów opracowanych przez inne podmioty jest dopuszczalne umieszczenie logo tego podmiotu pomiędzy logo UE i PROW  odesłanie do Instytucji Zarządzającej Programem,

DZIAŁANIA INFORMACYJNE

Wizualizacja znaku PROW dotyczy także stron internetowych oraz innych dokumentów elektronicznych, które powstały z udziałem środków EFRROW. Strony internetowe dotyczące Europejskiego Funduszu Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich powinny wskazywać na wkład z EFRROW przynajmniej na stronie głównej oraz zawierać link do strony internetowej Komisji dotyczącej EFRROW. STRONY INTERNETOWE

DZIAŁANIA INFORMACYJNE Zachęcamy beneficjentów do stosowania wizualizacji na papierach firmowych dla pism dotyczących zagadnień związanych z PROW  po lewej stronie logo Unii Europejskiej wraz z napisem poniżej flagi: Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich  w środku logo instytucji  po prawej stronie logo PROW  w przypadku działań realizowanych w ramach Osi Leader, należy zamieścić również logo LEADER, które powinno zostać umieszczone pomiędzy logiem UE a instytucji DOKUMENTY FIRMOWE

DZIAŁANIA INFORMACYJNE Beneficjenci ubiegający się o dofinansowanie z PROW za pośrednictwem lokalnych grup działania także powinni stosować odpowiednią wizualizację realizowanych zadań. Wizualizacja ta polega na oznaczaniu np. miejsca szkolenia, materiałów szkoleniowych, zaproszeń plakatów, itp. zgodnie z przedstawionymi zaleceniami. Stosowanie ustalonej palety kolorystycznej nie powinno ograniczać się wyłącznie do podstawowych materiałów informacyjnych i promocyjnych jak, np. druki firmowe, okładki publikacji. Zalecane jest, aby linie kolorystyczna była przestrzegana również w przypadku drobnych materiałów promocyjnych, jak np.: kalendarze, długopisy, kubki, smycze itp.

Pamiętajmy o umieszczeniu LOGO Stobrawskiego Zielonego Szlaku

Dziękuję Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Stobrawski Zielony Szlak