Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI MIASTEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Urząd Gminy Rokietnica LEGNICA, 3 czerwca 2013
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
OŚRODKI PRZEDSZKOLNE – szansa na dobry start
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Fundacja Osiem Marzeń Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski DOM NADZIEI Stowarzyszenie Inicjatyw Rodzinnych Stowarzyszenie na Rzecz.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Planowane przez MEN działania w nowej perspektywie finansowej na lata 2014 – 2020 w ramach celu tematycznego nr 10 Inwestowanie w edukację, umiejętności.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Alina Kozińska-Bałdyga Rymanów, 13 luty O czym będę mówiła? Małe Szkoły – inicjatywy obywatelskie na wsi Małe Przedszkole w Każdej Wsi – program.
M APA ORGANIZACJI NALEŻĄCYCH DO P ARTNERSTWA Aktualna liczba organizacji w PREMD 124 (Dane z 30 września 2013 roku)
ale (a może przede wszystkim)
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Urząd Miejski w Modliborzycach
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Gminne spotkanie prezentacja zapisów strategii Biecz, dnia 13 czerwca 2013r.
 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu gmina Raciąż.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Cele Programu:  stworzenie warunków dla rozwoju zróżnicowanych instytucji opiekuńczo-edukacyjnych dla dzieci w wieku do lat 3 (w wyjątkowych przypadkach.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Zespół trenerów FAOW – Agnieszka Rosińska, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki AOVE Ewolucja struktury partnerstwa.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
w części dotyczącej wydatków
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów

Dlaczego właśnie Strategia? Posiadanie strategii rozwoju edukacji w gminie, w tym edukacji małych dzieci, stanowi ważną pomoc w zakresie ubiegania się o środki zewnętrzne. Gmina może wykazać w czytelny sposób istnienie struktury logicznej rozwiązania istniejących problemów oraz wykluczenie bieżących uwarunkowań politycznych, gospodarczych czy związanych z kadencyjnością władz gminnych.

Partycypacja w tworzeniu Strategii Zaproszenie przedstawicieli różnych środowisk z terenu Gminy Powstanie zespołu do prac nad strategią Poszukiwanie wspólnych celów do realizacji Warsztaty Metody pracy przyjęte podczas warsztatów

Strategia Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów” została opracowana społecznie w cyklu warsztatów zrealizowanych pod kierunkiem trenera mgr Zofii Ptasznik w ramach współpracy z Fundacją Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego. Efekty pracy

Celem opracowanego dokumentu było wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w wieku do 10 lat z terenów wsi, poprzez tworzenie najlepszego środowiska rozwoju oraz podnoszenie jakości edukacji elementarnej. Strategia zakładała realizację sformułowanych celów strategicznych (głównych) w pięcioletnim przedziale czasowym, poprzez wdrożenie przyporządkowanych celom operacyjnym (szczegółowym), konkretnych programów operacyjnych. Realizacja Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów zakładała korzystanie ze środków publicznych wewnętrznych i zewnętrznych, w tym ze środków UE.

Zasadnicze obszary działań w gminie Głuchów zapisane w Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej :  I obszar - Upowszechnianie zajęć pozalekcyjnych o charakterze profilaktyczno-wychowawczym dla dzieci.  II obszar - Wypracowanie systemu wsparcia specjalistycznego.  III obszar – Podnoszenie umiejętności wychowawczych rodziców.  IV obszar - Rozwój bazy sportowej i rekreacyjnej dla dzieci.

 „Strategia Rozwoju Edukacji Elementarnej” została przyjęta do realizacji uchwałą Rady Gminy Głuchów nr XIV/85/07 z dnia 5 grudnia 2007 roku.  W lutym 2010 roku Wójt Gminy Głuchów swoim zarządzeniem powołał zespół monitorujący wdrażanie strategii, w skład którego weszli:  Agnieszka Burzyńska – inspektor ds. zarządzania oświatą w Gminie Głuchów  Teresa Przybył – nauczyciel  Halina Janik – rodzic  Bożena Biskupska – przedstawiciel „Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Janisławic i Okolicy”  Waldemar Gessek – członek Rady Gminy Głuchów

Efekty wdrażania strategii osiągnięte dzięki partycypacji - Objęcie ponad 90% dzieci opieką przedszkolną - Objęcie dzieci opieką specjalistyczną, np. logopeda - Doposażenie placówek oświatowych - Budowa nowoczesnego przedszkola - Utworzenie żłobka - Realizacja różnorodnych projektów na rzecz dzieci

Efekty wdrażania strategii osiągnięte dzięki partycypacji - Utworzenie grup zabawowych - Doskonalenie zawodowe nauczycieli - Powstanie stowarzyszeń na terenie Gminy - Utworzenie punktów przedszkolnych - Utworzenie Zespołów wychowania przedszkolnego - b\Budowa placów zabaw - Utworzenie stanowisk „asystenta rodziny”

Urząd Gminy w Głuchowie Aleja Klonowa Głuchów woj. łódzkie