Dobre Praktyki OK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Ocenianie Kształtujące
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Ocenianie Kształtujące
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Opracowała: Anna Mikuć
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest spacer edukacyjny?
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Szkoła Nauczycielem stoi
Obserwacja wybranych uczniów
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Dobre Praktyki OK

Cele lekcji w rozkładach materiału Istotą dobrej praktyki jest wprowadzenie obowiązku uzupełnienia rozkładów materiału o cele lekcji sformułowane w języku ucznia Rozkład materiału klasa VI Matematyka 2001 Moduł Temat lekcji i cele w języku ucznia Liczba godzin 1. W sezonie czy po?   Lekcja 1 Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną - powtórzenie 1 przypomnicie mnożenie ułamka i liczby mieszanej przez liczbą naturalną Lekcja 2 Mnożenie ułamków zwykłych nauczycie się mnożyć ułamek przez ułamek Lekcja 3 Liczby odwrotne poznacie pojęcie liczby odwrotnej będziecie potrafili znaleźć liczbę odwrotną do podanej

Podmiot naszych działań Działania skierowane są do wszystkich nauczycieli, a w szczególności do tych, którzy nie mają doświadczenia w formułowaniu celów lekcji Pośrednio działania te skierowane są również do uczniów Stosowane są na wszystkich poziomach nauczania i we wszystkich klasach Obejmują całą radę pedagogiczną

Cel podjętych działań Ułatwienie nauczycielom pracy podczas wdrażania elementów OK Włączenie wszystkich zespołów i nauczycieli do pracy nad opracowaniem celów lekcji Motywacja i zachęcenie nauczycieli do stosowania OK na co dzień

Działania Nauczyciele przygotowują w zespołach cele lekcji w języku ucznia do programów nauczania Programy są włączane do szkolnych zestawów programów nauczania Każdy nauczyciel indywidualnie modyfikuje cele lekcji na własne potrzeby i potrzeby klasy. Opracowuje również samodzielnie nacobezu

Efekt Wszyscy nauczyciele podają cele na swoich lekcjach Nauczyciele współpracują ze sobą i konsultują się w sprawie formułowania celów lekcji, wymieniają doświadczeniami Duża część nauczycieli włączyła się w pracę nad elementami OK – zbieramy materiały z kursu N@i, wykonujemy zadania z poszczególnych modułów, dzielimy się doświadczeniami

Inne elementy OK wykorzystywane w naszej szkole Nacobezu – stosują wszyscy nauczyciele przed pracami klasowymi i sprawdzianami Patyczki (szczególnie klasy IV – VI) – ulubiona metoda nauczycieli w czasie losowania uczniów do odpowiedzi Sygnalizacja kolorami – metodniki, kredki w trzech kolorach, kciuki – do monitorowania w czasie lekcji

Elementy OK wykorzystywane w naszej szkole Wyciszanie klasy poprzez uniesienie ręki Zdania podsumowujące/zdania do dokończenia na zakończenie lekcji Samoocena i ocena koleżeńska jest wymagana i brana pod uwagę przy wystawianiu oceny z zachowania w naszej szkole Techniki graficzne, np. kosz, walizeczka, termometr, tarcza, do podsumowania zajęć

Dobre praktyki Ok w SP3 w Ełku , Joanna Witkowska Dziękujemy za uwagę Ełk                            Dobre praktyki Ok w SP3 w Ełku , Joanna Witkowska