Strategie komunikacji korporacyjnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Twinning Code: Pl/IB/2002/OT/03C Warsaw, December Twinning on ERDF Implementation Twinning Code: Pl/IB/2002/OT/03C Ocena & Planowanie komunikacji.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Plan komunikacji PO KL - założenia
…metody rozwiązywania problemów [kryminalnych] społeczności lokalnych
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Katedra Marketingu Usług
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Zarządzanie strategiczne
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Technik Organizacji Reklamy
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Analiza i planowanie startegiczne 3
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Zarządzanie zagrożeniami
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Znaczenie innowacji w kontekście Programu Rozwoju Innowacji Sylwia Pedzińska Dyrektor Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnymia 2015.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Segmentacja rynku.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Planowanie procesu szkoleniowego
Kryminologia, ćwiczenia nr 5 Leszek Baran
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Funkcja planowania.
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Strategie komunikacji korporacyjnej Wykład 2

przekształcanie Strategia korporacyjna Strategia komunikacyjna informowanie

Tworzenie strategii Tworzenie strategii jest wypadkową procesów zaplanowanych i nieplanowanych Strategia dotyczy kierunku, nie jest to prosty zestaw planów czy taktyk. Strategia skupia się na kierunku działania i pozycjonowaniu organizacji w odniesieniu do jej środowiska w perspektywie długookresowej. Strategia dotyczy organizacji i jej środowiska. Strategia wiąże się z procesem zarządzania interakcją pomiędzy organizacją a jej środowiskiem tak, aby zapewnić najlepsze „dopasowanie” między nimi.

Składniki strategii komunikacyjnej Intencja strategiczna. Definiuje ogólny kierunek działań komunikacyjnych, zależnie od tego, czy organizacja pragnie zmienić, czy raczej skonsolidować swoją reputację. Sugeruje również określony zestaw działań komunikacyjnych mających na celu wpłynięcie na świadomość, wiedzę reputację lub zachowanie ważnych interesariuszy.

Informacje profilowane Informacje profilowane to wiadomości odnoszące się do określonych zdolności, sił i wartości (widzianych jako określone „profile”) organizacji. Są one komunikowane interesariuszom w sposób ciągły i konsekwentny, w celu realizacji intencji strategicznej zmiany bądź konsolidacji reputacji firmy. Informacja profilowana może odnosić się do określonej zdolności organizacji, jak np. zdolność tworzenia innowacyjnych produktów, do silnych punktów bądź takich osiągnięć organizacji, jak np. widoczna dbałość we wspieraniu pracowników i społeczności lokalnych lub odnosić się do szczególnych wartości związanych z tożsamością organizacji, jak np. integralność i przejrzystość.

Orientacja branżowa Orientacja symboliczna Orientacja funkcjonalna Ogólny styl Prewencyjny styl komunikacji Symboliczny styl Emocjonalny styl komunikacji Racjonalny styl komunikacji Alternatywne style komunikacji

Racjonalny styl komunikacji Definicja: twierdzenie o wyższości, którego podstawą są faktyczne osiągnięcia lub korzyści dostarczane przez organizację. Warunki: najskuteczniejszy, gdy przewaga na którą się powołuje, nie może być łatwo nadrobiona przez konkurencję. Składniki: informacja (twierdzenie) o wyższości wsparta przez dane potwierdzające to twierdzenie.

Symboliczny styl komunikacyjny Definicja: twierdzenie oparte na psychologicznym zróżnicowaniu poprzez asocjacje symboliczne. Warunki: najlepsze dla organizacji jednorodnych, gdzie różnice są trudne do wypracowania, także dla takich obszarów jak CSR lub kapitał społeczny, o których trudno wypowiadać się w konkretny i racjonalny sposób. Składniki: informacje zmieniające, które nadają organizacji określony obraz poprzez wiązanie jej z kulturowymi wartościami i symbolami, rozpoznawalnymi i docenianymi.

Emocjonalny styl komunikacyjny Definicja: próba wywołania zaangażowania i pozytywnych reakcji za pomocą odwołania się do pozytywnych (lub negatywnych) emocji. Warunki: skuteczność stylu zależy od postrzegania przez interesariuszy szczerości przekazu i tego, jak istotne są dla nich przekazywane emocje. Składniki: odwołania do specyficznych pozytywnych lub negatywnych emocji (np. uczuciowości, nostalgii, ekscytacji, radości, strachu, poczucia winy, obrzydzenia, żalu).

Ogólny styl komunikacyjny Definicja: bezpośrednie informacje dotyczące branży lub sprawy społecznej bez ambicji do prezentowania wyższości organizacji. Warunki: monopol lub wielka przewaga na rynku. Składniki: informacje, ogólne stwierdzenia (stymulujące popyt na całą kategorię produktów lub na zwiększenie społecznej świadomości jakiejś sprawy).

Planowanie programów i kampanii komunikacyjnych Krok 1: Plan strategii Plan określa zmianę reputacji organizacji w oczach interesariuszy, jaka musi nastąpić, lub jej umocnienie. Wykorzystuje się różnicę pomiędzy tym, jak organizacja chce być oceniana przez ważnych interesariuszy, a tym, jak jest postrzegana.

Krok 2: Definicja celów komunikacyjnych Metoda SMART: 1.Specyficzny (specific): określający to, co ma być osiągnięte (tj. zmiana wiedzy, zmiana reputacji) u określonej grupy interesariuszy. 2. Mierzalny (measurable): dający się mierzyć, by wiadomo było, czy cel osiągnięto. Do zrealizowania tego założenia często konieczne jest ustalenie wskaźników (np. procentowa zmiana w wykazywanych przez interesariuszy zachowaniach wspierających organizację), które pozwalają zmierzyć i ocenić sukces programu.

3. Osiągalny (achievable): możliwy do osiągnięcia przy obecnej reputacji organizacji u interesariuszy i sytuacji konkurencji. 4. Realistyczny (realistic): dający się osiągnąć w świetle dostępnych organizacji środków i przydzielonego budżetu. 5, Terminowy (timely): mający określone czasowe ramy realizacji. Kampanie komunikacyjne często mają „okno” 1-2 lat, po których upłynięciu oceniany jest wpływ programu bądź kampanii.

Krok 3: Identyfikacja i ustalanie ważności grup docelowych Grupą docelową jest składający się z jednostek segment (wchodzący w skład danej grupy interesariuszy), na którym skupia się określony program lub kampania (cel). W celu identyfikacji grup interesariuszy najważniejszych dla organizacji, specjaliści przygotowują model ważności interesariuszy i matrycę znaczenie – wpływ.

Krok 4: Identyfikacja informacji profilowanych Informacje profilowane mogą odnosić się do organizacji jako całości lub do takich szczegółowych obszarów, jak określone produkty i usługi, CSR czy wyniki finansowe, zależnie od tego, jakie informacje są ważne dla danej grupy docelowej.

Krok 5: Tworzenie stylów komunikacyjnych Wiadomość może być przekazywana za pomocą pięciu stylów komunikacyjnych. Style komunikacyjne pozwalają na realizację kreatywnych koncepcji, które podkreślają atrakcyjność przekazu i nadają mu żywotność za pomocą chwytliwych sloganów i elementów wizualnych (zdjęć, obrazów, logotypów i elementów topograficznych).

Krok 6: Tworzenie strategii medialnej Darmowa reklama Wideokonferencje Promocje Spotkania z interesariuszami Sponsoring Środki masowego przekazu Portale społecznościowe Adresowane strony www

Krok 7: przygotowanie budżetu Zarządzanie projektem MS Project