Biblioterapia a profilaktyka uzależnień

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Advertisements

program profilaktyki uzależnień
Liderski program profilaktyczny
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Nie pal przy mnie, proszę
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Opracowała Agnieszka Balcerak
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Rok szkolny 2011/2012.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Zaangażowanie całej szkoły do pracy nad kodeksem.  Przygotowanie uczniów do debat.  Zbieranie materiałów.  Utworzenie skrzynki mailowej do kontaktów.
Tydzień działań profilaktycznych
Sposób na szybkie zastępstwo
Diagnoza problemów uzależnień od środków psychoaktywnych Opracowanie: Anna Zdancewicz.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
„Pomagamy pomagać” Kampania realizowana przez MOPR w Gdańsku od do roku.
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Narkotyki to zakład z twoim umysłem. Fot. mowimydosc.pl.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
Alchemia czy wróżbiarstwo
Doskonalenie nauczycieli granty
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Biblioterapia a profilaktyka uzależnień

zajęcia w oparciu o „Pamiętnik narkomanki” Barbary Rosiek NIE narkotykom! zajęcia w oparciu o „Pamiętnik narkomanki” Barbary Rosiek

Cele zajęć pogłębienie świadomości młodych ludzi na temat wpływu narkotyków na psychikę i funkcjonowanie człowieka, uświadomienie przyczyn, które powodują, że młodzi ludzie sięgają po narkotyki, wskazanie konsekwencji brania środków odurzających, analiza zysków i strat związanych z sięgnięciem po narkotyki, zapoznanie się z mechanizmem wchodzenia w uzależnienie, poszerzenie wiedzy na temat tego, co pomaga przeciwstawić się uzależnieniu.

Charakterystyka zajęć Forma – zajęcia warsztatowe Czas trwania – 4 godziny dydakt. Adresaci – uczniowie II klasy gimnazjum Osoby prowadzące: Katarzyna Kurek - nauczyciel jęz. polskiego Monika Piekarska-Kruś - psycholog

Uczestnicy zajęć Uczniowie klasy II A Gimnazjum nr 16 w Łodzi

Metody pracy praca w grupach dyskusja prezentacje multimedialne scenki drama miniwykład

Przebieg zajęć Przedstawienie przez młodzież biografii głównej bohaterki utworu „Pamiętnik narkomanki” z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Przebieg zajęć 2. „Przyczyny sięgania po narkotyki” uczniowie w małych grupach spisują swoje pomysły w oparciu o przeczytaną książkę. Na forum klasa wybiera najistotniejsze i spisuje na wspólnym plakacie.

Przebieg zajęć 3. „Sąd – zyski i straty brania narkotyków” Toczy się debata. Klasa dzieli się na dwie grupy prezentujące przeciwstawne stanowiska. Jedna grupa podaje straty wynikające z brania narkotyków, druga zyski.

Przebieg zajęć 4. „Fazy uzależnienia” omówienie podstawowych faz uzależnienia: uczenie się, przyzwyczajenie, uzależnienie w oparciu o scenkę.

Przebieg zajęć 5. „Drama – co pomogło bohaterce przeciwstawić się uzależnieniu?” uczniowie dzielą się na grupy i każda w formie dramy prezentuje wybrany czynnik 6 . Podsumowanie

Rezultaty Pogłębienie świadomości uczniów na temat wpływu narkotyków na psychikę i funkcjonowanie człowieka. Kształtowanie dojrzałej odpowiedzialnej postawy wobec zagrożeń związanych z uzależnieniami. Tematyka zajęć została wykorzystana na lekcji języka polskiego. Uczniowie w oparciu o uzyskane wiadomości pisali wypracowania. Wzbudzenie zainteresowania książką „Pamiętnik narkomanki” i poruszaną przez nią problematyką wśród uczniów innych klas.

DZIĘKUJĘ Monika Piekarska-Kruś Publiczne Gimnazjum nr 16 w Łodzi