Projekt Rady Rodziców przy SP 53 w Poznaniu „ Szkoła nie nudzi ”. Beneficjentami projektu będą głównie dzieci w wieku od 9 do 12 lat, uczące się w SP 53.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześciolatek w szkole”
Advertisements

Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Tel./fax (0 42)
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
„Sześciolatek w szkole”
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Projekt Rady Rodziców przy SP 53 w Poznaniu „ Szkoła nie nudzi ”. Beneficjentami projektu będą głównie dzieci w wieku od 9 do 12 lat, uczące się w SP 53 w Poznaniu.

Opis środowiska Szkoła Podstawowa nr 53 wchodzi w skład Zespołu Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 5 w Poznaniu. Choć szkoła geograficznie znajduje się w granicach miasta Poznania ( wcześniej wieś Głuszyna) to leży na peryferiach miasta i uczęszczają do niej także dzieci z pobliskich małych miejscowości. Niekiedy są to dzieci z trudnych środowisk, często objętych opieką socjoterapeutyczną. W szkole funkcjonują również klasy terapeutyczne, do których uczęszczają dzieci mające znaczące trudności w nauce, posiadające opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz dzieci z różnymi dysfunkcjami, np. niedosłuchem.

Opis środowiska c.d. W rejonie szkoły zamieszkują też rodziny, w których dzieci są zaniedbywane, gdzie rodzice nie radzą sobie w ich wychowywaniu. Nierzadko w tych rodzinach występują problemy z motywacją dzieci do nauki. Na porządku dziennym jest zmaganie się nauczycieli z niską motywacją dzieci do nauki. Stąd na barkach szkoły spoczywa główny ciężar w przygotowaniu tych dzieci do życia w społeczeństwie i zapewnieniu im dobrego wykształcenia, co da im w przyszłości szansę na znalezienie pracy.

Opis środowiska c.d. Wiele dzieci uczęszczających do szkoły pochodzi z rodzin niezamożnych. Stąd Rada Rodziców, z uwagi na ograniczenia materialne, ma bardzo ograniczone możliwości w pozyskiwaniu funduszy od rodziców i dofinansowywanie zakupu pomocy dydaktycznych, które w znaczący sposób podniosłyby, jakość kształcenia i uatrakcyjniły dla uczniów proces dydaktyczny podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych.

Cele projektu wzrost motywacji uczniów do nauki, uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego ( nowe technologie informatyczne są pozytywnie odbierane przez dzieci i młodzież), dostosowanie formy przekazu treści programowych do dojrzałości szkolnej dzieci i ich obniżonego wieku ( „sześciolatki w szkole” oraz lepsze przyswajanie treści przekazywanych obrazem przez młodsze dzieci), dbałość o zdrowie i prawidłowy rozwój sylwetki dzieci poprzez zmniejszenie ciężaru plecaków dzieci ( zastosowanie przez nauczyciela Multibooków w ramach pracy z tablicą interaktywną na lekcji pozwoli uczniom na pozostawienie papierowych podręczników w domu)

Cele projektu c.d. Powyższe cele mogą zostać zrealizowane poprzez zastosowanie na lekcjach nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, jakim jest tablica interaktywna pozyskana dzięki grantowi fundacji Aviva „ To dla mnie ważne”.

Przy aktywnym wykorzystaniu urządzenia multimedialnego w nauczaniu, przez wykwalifikowaną kadrę: proces nauczania będzie interesujący i łatwiejszy dla uczniów, np. często szkoła jest postrzegana przez uczniów, jako nudna, nowe technologie informatyczne wzbudzają zainteresowanie dzieci, przekazywanie przydatnych w życiu wiadomości w ciekawej formie, pozwala lepiej skupić uwagę dzieci, wyświetlanie treści programowych na tablicy daje przekonanie, że są one w zasięgu wzroku każdego ucznia i do niego docierają, obniżona dojrzałość szkolna dzieci w związku z obniżeniem wieku szkolnego wiąże się z trudnościami w skupieniu uwagi dzieci podczas całej jednostki lekcyjnej, a tym samym jej efektywnym wykorzystaniem - należy zwrócić uwagę, że przyspieszeniu wieku szkolnego u dzieci winny towarzyszyć działania mające na celu uczynienie procesu nauczania, procesem dostosowanym do potrzeb coraz młodszych dzieci – zastosowanie obrazów zamiast tekstu pozwala młodszym dzieciom na łatwiejsze zapamiętywanie. ( W naszej szkole już w bieżącym roku szkolnym 2014/2015 do klas IV trafiły dzieci z dwóch roczników: 2005 i 2004.)

Przy aktywnym wykorzystaniu urządzenia multimedialnego w nauczaniu, przez wykwalifikowaną kadrę: szkoła będzie postrzegana, jako miejsce ciekawych zajęć, np. dzięki wizualizacji (obrazy, ikony zamiast tekstu, myszka zamiast kredy) i wykorzystaniu powszechnej fascynacji dzieci informatyką (grami komputerowymi, Internetem) realizowany jest postulat nauki przez zabawę, zajęcia szkolne stają się konkurencyjne dla tzw. „ wagarów”, szczególnie wśród uczniów ze środowisk wymagających wsparcia socjoterapeutycznego

Przy aktywnym wykorzystaniu urządzenia multimedialnego w nauczaniu, przez wykwalifikowaną kadrę: obniżenie ciężaru plecaków uczniowskich, np. wykorzystanie przez nauczycieli Multibooków na lekcji pozwoli uczniom na pozostawienie papierowej wersji podręczników w domu (codziennie w plecaku ucznia szkoły podstawowej znajduje się kilka podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz zeszytów przedmiotowych, a podręcznik waży średnio 0,5 kg, wyeliminowanie z uczniowskich plecaków podręczników będzie działaniem prozdrowotnym, szczególnie młodsze dzieci są najbardziej narażone na wady postawy wywołane poprzez zbyt duże obciążenia kręgosłupa.

Wniosek Organem wnioskującym jest Rada Rodziców działająca przy SP 53 w Poznaniu, nieposiadająca wystarczających własnych środków na zakup tablicy multimedialnej do sali dydaktycznej, która pełni funkcję pracowni matematyki dla uczniów klas IV -VI. Niewystarczający budżet szkoły, jakim dysponuje dyrektor szkoły również nie daje możliwości pozyskania tablicy interaktywnej do klasopracowni matematycznej.

Wniosek c.d. Wnioskowana kwota grantu to złotych, za którą można zakupić średniej klasy tablicę interaktywną z wymaganymi atestami. Organ wnioskujący zobowiązuje się do rozliczenia z wydatków zgodnie z regulaminem konkursu oraz prowadzenia ewidencji godzin zajęć dydaktycznych przeprowadzonych z intensywnym wykorzystaniem tablicy interaktywnej nie tylko na matematyce, ale także na innych przedmiotach oraz zajęciach pozalekcyjnych.

Wniosek c.d. Rada Rodziców przy SP 53 oraz zaangażowani nauczyciele pracujący w tej placówce dzięki wsparciu fundacji Aviva mogą w praktyce zmieniać świat swoich uczniów, poprzez wyzwolenie u uczniów dodatkowej motywacji do nauki będącej przepustką do ich lepszej przyszłości.

Mamy zapał i niezbędną energię, żeby zmieniać polską szkołę i naszą lokalną społeczność oraz świat naszych dzieci na lepsze! TABLICA INTERAKTYWNA = CIEKAWSZE LEKCJE + LŻEJSZY PLECAK TO DLA NAS WAŻNE!

Lekcja z tradycyjną tablicą nie wywołują entuzjazmu u dzieci.

Zbyt mocno obciążone plecaki są przyczyną wad postawy u dzieci i młodzieży.

Plecaki uczniów wypełnione podręcznikami, zeszytami ćwiczeń i zeszytami przedmiotowymi, to nie lada ciężar.

TABLICA INTERAKTYWNA = CIEKAWSZE LEKCJE + LŻEJSZY PLECAK TO DLA NAS WAŻNE!