Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce 9.10.2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Rozporządzenie 1370/2007 Art. 1 Zakres i cel Art. 2 Definicje
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Komunikacja i Turystyka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Miasto publiczne – miasto prywatne
radca prawny Jędrzej Klatka
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 1.
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
ZEZWOLENIA NA DOPUSZCZENIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH ZGODNYCH I NIEZGODNYCH Z TSI Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Przewożenie osób w pojazdach Lublin, dnia 19 października 2015 roku.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Filar rynkowy IV pakietu kolejowego a krajowe regulacje – zmiany i podstawowe wyzwania Anna Glapa Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Zagadnienia podstawowe
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Transport drogowy na Mazowszu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zmiany w dokumentach bazowych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zakopane 25 października 2018
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Zmiana podstawy wykonywania transportu publicznego od 1 stycznia 2017 r. 1. Przewozy o charakterze użyteczności publicznej – jako Operator (umowa z Organizatorem) 2. Przewozy na podstawie zgłoszenia przewozu – jako przewoźnik (własne ryzyko ekonomiczne) 2 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Sposób zawarcia umowy przez Organizatora 1 zamówienie w trybie publicznym - ustawa Prawo zamówień Publicznych, - ustawa o koncesji na roboty budowlane i usługi; 2) Bezpośrednie zawarcie umowy z Operatorem - mała wartość zamówienia (1 mln. Euro lub 300 tys. km), - podmiot wewnętrzny w rozumieniu Rozporządzenia 1370, - zakłócenie lub jego groźba w realizacji usług publicznego transportu zbiorowego, - mały lub średni przedsiębiorca w rozumieniu Rozporządzenia 1370 (2 mln. Euro lub 600 tys. km). 3 3 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Obowiązek publikacji nałożony na Organizatora rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (Dz. Urz. UE L 315 z ).rozporządzenia - artykuł 7 USTAWA z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowy - artykuł PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Obowiązek publikacji nałożony na Organizatora Biuletyn publikacji zamówień publicznych UE Urząd Publikacji Strona internetowa urzędu PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Obowiązek publikacji nałożony na Organizatora 1. Terminy ogłoszenia o zamiarze przeprowadzenia postępowania - 1 rok, - 6 miesięcy (do 50 tys. km rocznie); 2. Jeżeli Organizator ma obowiązek sporządzenia Planu Transportowego: - postępowanie tylko na linie ujęte w tym planie. 6 6 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Specyfikacja a umowa 1. Opis usług wynikających z zamówienia; 2. Określenie zakresu komunikacji o charakterze użyteczności publicznej która obejmuje zamówienie; 3. Czas trwania umowy; 4. Normy jakości usług ptz; 5. Wymagania dotyczące środków transportu; 6. Warunki zmiany opłat za przewóz jeżeli operatorowi przysługuje prawo do tych opłat; 7 7 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Specyfikacja a umowa 7. Warunki na jakich jest dopuszczalne podwykonawstwo usług ptz; 8. Sposób rozpatrywania skarg przez Operatora oraz przyznawania odszkodowań z tytułu realizacji usług ptz; 9. Częstotliwość składania sprawozdań (ale także zakres tych sprawozdań); 10. Zasady rozliczeń, szczególnie podział kosztów na realizację usług ptz z uwzględnieniem rozliczeń z tytułu honorowania ulg ustawowych oraz ulg ustanowionych na obszarze Organizatora; 11. Zasady rozliczeń w przypadku niewykonania usług wynikających z umowy; 8 8 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Specyfikacja a umowa 12. Określenie strony której przysługują opłaty za przewóz; 13. Określenie strony na której będzie spoczywał obowiązek podania do publicznej wiadomości: - rozkładu jazdy, - cennika i taryfy, - regulaminu przewozu; 14. Określenie sposobu dystrybucji biletów; 15. Określenie sposobu obliczenia rekompensaty (musi być zgodny z załącznikiem do rozporządzenia 1370); 16. Określenie strony która dokona uzgodnienia zasad korzystania z przystanków; 9 9 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Specyfikacja a umowa 17. Warunki korzystania ze środków transportu Organizatora; 18. Warunki wykorzystania autobusów w zależności od natężenia ruchu pasażerów; 19. Określenie warunków zakupu przez Operatora autobusów niezbędnych do realizacji wynikających z umowy usług ptz; 20. Określenie zasad współpracy przy tworzeniu i aktualizacji rja; 21. Określenie kar umownych (za co, oraz wysokości); 23. Warunki zmiany i rozwiązania umowy. 10 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

Analiza specyfikacji 1.Czy posiadany potencjał umożliwia realizację umowy; 2. Obliczenie ile będzie kosztować realizacja umowy oraz jakie zostaną realnie uzyskane wpływy – jeżeli umowa oparta jest na zasadzie ryzyka Operatora (całkowitego lub częściowego); 3. Jakie zagrożenia stwarzają zapisy umowy w zakresie kar umownych, wymagań taborowych rozwiązania lub zmiany umowy. 11 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk

12 PIGTSiS - Kielce r. - Zdzisław Szczerbaciuk