W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
PROJEKT EDUKACYJNY.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Od pierwszego krzyku do …
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Aktywna edukacja.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Metodyka nauczania informatyki
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Związek Harcerstwa Polskiego rozpoczyna wdrażanie usługi Microsoft Office 365, z którego korzystać będą mogli bezpłatnie wszyscy członkowie organizacji.
Lekcje z komputerem, 2006.
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Nasza szkoła w procentach
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkolny Kodeks 2.0  .
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego. 1

Cele projektu: 1. Uczeń potrafi określić jeden z głównych krajów europejskich, których obywatele żyją dostatnio. 2. Uczeń potrafi wyszukiwać informacje w Internecie. 3. Uczeń potrafi opracować dane z użyciem arkusza kalkulacyjnego. 4. Uczeń potrafi opracować prezentację pokazującą materialne warunki życia obywateli kilku europejskich krajów. 2

Krótki opis projektu. Uczniowie porównają warunki materialne dla obywateli żyjących w różnych krajach europejskich. Uwzględnią różne kryteria takie jak: - płace minimalne, płace średnie, - podatki, - siłę nabywczą uwzględniającą koszyk podstawowych produktów. Uczniowie opracują dane w arkuszu kalkulacyjnym, wyciągną wnioski i na ich podstawie opracują prezentację. 3

Narzędzia i programy komputerowe wykorzystane podczas pracy nad projektem. Arkusz kalkulacyjny(Excel lub OOCalac), program do tworzenia prezentacji (Power Pioint lub OOImpress), edytor tekstu(Word lub OOWriter), wyszukiwarka internetowa(google lub inne), przeglądarka internetowa(Opera lub IE). 4

Organizacja pracy zespołów uczniowskich. Uczniowie sami określili, czy woleliby gromadzić informacje, opracowywać dane lub tworzyć prezentację. Osoby, które zgłosiły się do określonych zadań zostały kierownikami zespołu. Przykładowo uczeń, który zdecydował, że będzie gromadził informacje dotyczące Hiszpanii zostaje kierownikiem a osoba odpowiedzialna za opracowanie danych jest jego pomocnikiem. Gdy uczniowie przechodzą do kolejnego etapu projektu, zamieniają się rolami. 5

Rola nauczyciela. Rola nauczyciela podczas pracy nad projektem sprowadzała się do pomocy w planowaniu i realizacji planu działań. Pomoc koncentrowała się na aspekcie technicznym związanym z narzędziami komputerowymi oraz ukierunkowaniu i skonkretyzowaniu działań uczniów. Najtrudniejsze zadanie nauczyciela to motywowanie uczniów do systematycznej pracy oraz rozliczanie z wykonanych zadań. Najważniejsze decyzje, które należało podjąć to ostateczne ustalenie kształtu prezentacji oraz rezygnacja z niektórych założeń wstępnych. Podczas samej prezentacji sprawowałem opiekę nad sprzętem elektronicznym oraz rozdzielałem zadania dotyczące ustawienia sprzętu, ekranu, itp. Uczniowie w tym względzie wykazali dużą samodzielność działania. 6

Działania uczniów Uczniowie planują swoje działania. 2. Uczniowie zbierają informacje (korzystają z internetu, z gazetek informacyjnych zdobytych w placówkach handlowych w Polsce i Czechach oraz z rachunków płaconych przez rodziców). 3. Kolejna grupa uczniów wprowadza informacje zdobyte przez poprzedników do tabeli w arkuszu kalkulacyjnym. 4. Uczniowie porządkują dane oraz opracowują je zgodnie ze wskazówkami nauczyciela. 5. Ostatnia grupa uczniów korzysta z dorobku poprzedników i opracowuje prezentację w programie PowerPoint.

Rezultaty pracy uczniów. 8 Głównym efektem pracy uczniów jest prezentacja multimedialna, która została umieszczona na stronie internetowej szkoły: zso_bienkowice.republika.pl.

Prezentacja projektu. 9 Prezentacja projektu miała miejsce na forum szkoły. Uczniowie przygotowali ekran oraz sprzęt multimedialny niezbędny do zaprezentowania swojej pracy. Prezentację prowadził jeden prowadzący. Po zakończeniu prezentacji uczniowie odpowiadali na pytania związane z projektem oraz jego powstawaniem.

Wnioski. 10 Uczniowie nauczyli się: z merytorycznego punktu widzenia: „Wyciągania z tekstu ważnych informacji” „Zdobyłem informacje o niektórych krajach europejskich” „Nauczyłem się opracowywać dane” ze względu na umiejętności komputerowe: „Nauczyłem się korzystać z pakietu OpenOffice” „Nauczyliśmy się zaawansowanego szukania w internecie”

Wnioski Realizując projekt poznałem zasady szczegółowego prowadzenia pracy metodą projektu. Największą wartość miały dla mnie zagadnienia dotyczące sposobu prowadzenia dokumentacji pracy oraz oceny uczniów. Są to bardzo ważne wskazówki w pracy każdego nauczyciela. Najważniejsze, że wskazówki organizatorów są uniwersalne i można wykorzystać je w przyszłości podczas pracy nad projektem o innej tematyce, a nawet z innego przedmiotu.