Raport z ewaluacji wewnętrznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Respektowane są normy społeczne
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji wewnętrznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Koluszkach w roku szkolnym 2013/2014

Wymaganie: Respektowane są normy społeczne. Wymaganie objęło: Zasady postępowania są przestrzegane przez uczniów. Kryteria: Adekwatność znajomości norm społecznych do ich przestrzegania.

Uczniowie w zespołach klasowych. Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji na temat stopnia znajomości i przestrzegania norm społecznych w Ośrodku. Próba badawcza: Uczniowie w zespołach klasowych. Możliwe było nieobjęcie badaniem uczniów wykazujących trudności w zakresie komunikowania się, a w szczególności rozumienia mowy i odbioru informacji. Trudności te muszą stanowić przeciwwskazanie do przeprowadzenia badania ze względu na podejrzenie przypadkowości udzielanych odpowiedzi, a tym samym ich małej wiarygodności. Decyduję w tym zakresie podejmował wychowawca zespołu klasowego, do którego należy uczeń przejawiający takowe trudności.

Pytania badawcze: Czy wiesz jak należy zachowywać się na terenie Ośrodka? Czy przestrzegasz obowiązujących zasad? Których zasad przestrzegasz?

Metody ewaluacji: Sortowanie w klasie Uczniowie do poszczególnych pytań badawczych otrzymali zbiór obrazków, które wkładali do odpowiednio oznakowanych pudełek. Wybierali te obrazki, które były ich odpowiedzią na zadane pytania.

z ewaluacji odnoszące się do uczniów w całym Ośrodku WNIOSKI z ewaluacji odnoszące się do uczniów w całym Ośrodku

Prawie wszyscy uczniowie wiedzą jak należy się zachowywać na terenie Ośrodka.

Znikoma ilość uczniów nie przestrzega obowiązujących zasad. Ponad połowa uczniów zawsze respektuje przyjęte normy, a niemal połowa czasami je przestrzega, a czasami nie.

Najwięcej uczniów zadeklarowało, że dba o czystość i higienę. Zdecydowana większość stwierdziła, że pomaga kolegom i koleżankom, zachowuje się kulturalnie, używa zwrotów grzecznościowych, dba o rzeczy innych i rzeczy wspólne, dba o rzeczy własne, pokojowo rozwiązuje konflikty. Ponad połowa uczniów zadeklarowała punktualność, prowadzenie zdrowego trybu życia, posługiwanie się mową bez wulgaryzmów. Wszystkie obowiązujące zasady są przestrzegane przez ponad połowę uczniów.

z ewaluacji odnoszące się do uczniów na poziomie SP, G, SPdP WNIOSKI z ewaluacji odnoszące się do uczniów na poziomie SP, G, SPdP

Największy procent uczniów deklarujących znajomość obowiązujących zasad uczęszcza do SP.

Wszyscy uczniowie w SP i SPdP zawsze bądź czasami przestrzegają przyjętych zasad postępowania. Niewielka ilość uczniów G nie przestrzega obowiązujących zasad. Największa część uczniów, którzy zawsze przestrzegają obowiązujących zasad uczęszcza do SP, a najmniejsza do SPdP.

Najmocniejszą stroną uczniów SP jest używanie zwrotów grzecznościowych i dbanie o czystość i higienę, a najsłabszą posługiwanie się mową bez wulgaryzmów. Najmocniejszą stroną uczniów G jest dbanie o czystość i higienę, a najsłabszą prowadzenie zdrowego trybu życia i pokojowe rozwiązywanie konfliktów. Najmocniejszą stroną uczniów SPdP jest pomoc koleżankom i kolegom, używanie zwrotów grzecznościowych, dbanie o czystość i higienę, dbanie o rzeczy własne, dbanie o rzeczy innych, rzeczy wspólne, kulturalne zachowanie się, a najsłabszą punktualność, prowadzenie zdrowego trybu życia, posługiwanie się mową bez wulgaryzmów. Największe trudności z przestrzeganiem zasad mają uczniowie G.

WNIOSKI OGÓLNE Dzięki ewaluacji wewnętrznej uzyskano informację na temat stopnia znajomości i przestrzegania norm społecznych w SOSW w Koluszkach. Z przeprowadzonych badań wynika, że niemal wszyscy respondenci wiedzą jak należy zachowywać się na terenie Ośrodka. Tematyka dotycząca norm postępowania realizowana podczas zajęć w zespołach klasowych dostarcza uczniom odpowiedniej wiedzy na ten temat. Uczniowie nie tylko znają obowiązujące zasady postępowania, ale także je przestrzegają. Odpowiednio do swoich możliwości, wykazują się odpowiedzialnością w działaniu i relacjach społecznych. Pozwala to wysnuć wniosek, że stosowane metody wychowawcze przynoszą pożądane efekty. Wszystkie zasady są przestrzegane przez co najmniej połowę badanych. W zestawieniu największy procent uzyskało dbanie o czystość i higienę. Największe trudności sprawia uczniom posługiwanie się mową bez wulgaryzmów, prowadzenie zdrowego trybu życia oraz punktualność.

PROPONOWANE ZALECENIA Kontynuować działania wychowawcze w zakresie dbania o higienę osobistą. Zwiększyć intensywność oddziaływań wychowawczych w zakresie posługiwania się mową bez wulgaryzmów na poziomie G i SPdP. Zwiększyć intensywność działań wychowawczych w zakresie prowadzenia zdrowego trybu życia na poziomie G i SPdP. Zwiększyć intensywność działań wychowawczych w zakresie punktualności na poziomie G i SPdP.

Dziękujemy za uwagę Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej Katarzyna Grzegorczyk Ilona Jasiaczek Małgorzata Marczyk Agnieszka Ozga Irena Warnicka-Gawienowska w konsultacji z Panią Dyrektor Aleksandrą Balcerak