KONFERENCJA „oferta edukacyjna zs nr 1 w Olkuszu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
FORMY SZKOLENIOWE W PUBLICZNYCH SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA PO REFORMIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Reforma kształcenia zawodowego Zielona Góra 20 czerwca.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
1 1.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe szansą na rozwój kształcenia zawodowego
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Szkoły wchodzące w skład CKU w Ciechanowie: 1
Modyfikacja Mariola Przybylska
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Jakość, atrakcyjność i elastyczność kształcenia zawodowego Witold Woźniak Kraków, 21 marca 2013.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
MOŻLIWOŚCI UZYSKIWANIA DODATKOWYCH KWALIFIKACJI W ZAWODACH
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
lecz dla życia się uczymy”
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Zmiany ustawy o systemie oświaty
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Kurs kwalifikacyjny w ZSEiO Olesno. Kwalifikacyjny kurs zawodowy to pozaszkolna forma kształcenia ustawicznego, której program nauczania uwzględnia podstawę
Projekty zmian w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Szkoła policealna w ZSE-E w Radomsku TECHNIK INFORMATYK
Zasady realizacji kwalifikacyjnych kursów zawodowych na przykładzie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli Zielona Góra.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Witold Woźniak Kształcenie zawodowe i ustawiczne jako narzędzie wpływające na sytuację gospodarczą Polski „Czwartki u ekonomistów” PTE Warszawa, 22 stycznia.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Doradztwo zawodowe w szkołach
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
dobry start w przyszłość
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Program nauczania dla zawodu
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA 24.09.2014 „oferta edukacyjna zs nr 1 w Olkuszu”

Modernizacja kształcenia zawodowego 2012 – rewolucja?

2008 – zmiany organizacyjne w strukturze Zespołu Szkół Nr 1 Szkoły dzienne dla młodzieży (kształcenie stacjonarne) technikum, zasadnicza szkoła zawodowa CKU – stacjonarne, zaoczne CKP - stacjonarne, zaoczne

W zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego wyodrębniono kwalifikacje Kwalifikacja w zawodzie to zasób wiadomości i zakres umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie konkretnego zadania lub zestawu zadań zawodowych i umożliwiający podjęcie pracy.

Liceum ogólnokształcące i co dalej? Absolwent liceum ogólnokształcącego uzyska tytuł TECHNIKA w dowolnym zawodzie wtedy, gdy: w szkole policealnej zda egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie lub ukończy kwalifikacyjne kursy zawodowe i zda egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie (będzie to główna ścieżka uzyskiwania tytułu technika)

Organizacja kształcenia w formach pozaszkolnych po 1 września 2012 roku

Rodzaje form pozaszkolnych 1) kwalifikacyjny kurs zawodowy (kkz); 2) kurs umiejętności zawodowych (kuz); 3) kurs kompetencji ogólnych (kko); 4) turnus dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników; 5) kursy, inne niż wymienione wyżej, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

Zmiany w ustawie o systemie oświaty kwalifikacyjny kurs zawodowy – kurs, którego program nauczania uwzględnia podstawę programową kształcenia w zawodach, w zakresie jednej kwalifikacji; ukończenie kursu umożliwia przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w zakresie tej kwalifikacji

Finansowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych ■ subwencja oświatowa ■ opłaty wnoszone przez słuchaczy kursu, ■ opłaty wnoszone przez pracodawców w przypadku kursów organizowanych na ich zamówienie, ■ środki pochodzące z Funduszu Pracy, EFS lub programów UE w przypadku kursów organizowanych na zamówienie PUP.

Kursy umiejętności zawodowych W zakresie jednej z części efektów kształcenia wyodrębnionych w ramach danej kwalifikacji (min. liczba godzin – obliczamy na podstawie podstawy programowej); W zakresie efektów kształcenia wspólnych dla wszystkich zawodów oraz wspólnych dla zawodów w ramach obszaru kształcenia stanowiących podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów (min. liczba godzin określona w podstawie programowej); W zakresie efektów kształcenia wspólnych dla wszystkich zawodów w zakresie organizacji pracy małych zespołów (min. liczba godzin – 30)

Kursy umiejętności zawodowych - przykłady Kwalifikacja T.15. Organizacja żywienia i usług gastronomicznych wyodrębniona w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych minimalna liczba godzin kształcenia zawodowego – 300 godz. Kursy umiejętności zawodowych: 1. Planowanie i ocena żywienia – 100 godz. 2. Organizowanie produkcji gastronomicznej – 100 godz. 3. Planowanie i wykonywanie usług gastronomicznych – 100 godz.

Pozostałe rodzaje form pozaszkolnych Kurs kompetencji ogólnych - prowadzony według programu nauczania uwzględniającego dowolnie wybraną część podstawy programowej kształcenia ogólnego, min. wymiar kształcenia na kursie – 30 godzin. Turnus dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników w zakresie danego zawodu – tak jak dotychczas, określono wzór zaświadczenia o ukończeniu dokształcania. Kurs, o którym mowa w § 3 pkt. 5 – całkowita autonomia organizatora w zakresie programu, wymiaru i organizacji kształcenia.

Pracodawcy w reformie szkolnictwa zawodowego - Współpraca szkół z pracodawcami Kształcenie zawodowe należy do tych obszarów edukacji, które w sposób bezpośredni są powiązane z rynkiem pracy.

Dlatego też wpływ pracodawców na proces kształcenia zawodowego powinien być wkomponowany w jego planowanie, organizowanie, realizację oraz ewaluację po to, aby do minimum zniwelować rozdźwięk, jaki występuje w relacji edukacja – rynek pracy.

- wspólne tworzenie programu praktyk zawodowych Proponujemy następujący zakres współpracy : - wspólne tworzenie programu praktyk zawodowych - wspieranie szkół w zakresie wyposażenia bazy dydaktycznej - prowadzenie przez pracodawców doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej szkół - podpisywanie umów współpracy w zakresie kształcenia w zawodach wskazanych przez pracodawcę

Centrum kształcenia ustawicznego zespołu szkół nR1 w Olkuszu Jest znakomitą bazą dydaktyczną umożliwiającą zdobycie kwalifikacji w branżach : Mechanicznej Informatycznej Mechatronicznej Logistycznej Samochodowej Medycznej Elektrycznej

Branża mechaniczna Kursy metrologii warsztatowej Kursy spawalnicze metoda TIG 141 MAG 135 Kursy programowania i obsługi obrabiarek CNC Pracownie do prowadzenia kursów wyposażone są w nowoczesny sprzęt spawalniczy, metrologiczny oraz stanowiska do nauki programowania obrabiarek CNC.

Pracownia pneumatyki, hydrauliki oraz sterowników PLC. mechatronika Pracownia pneumatyki, hydrauliki oraz sterowników PLC. Stanowiska umożliwiają prowadzenie szkoleń z zakresu: Budowy instalacji pneumatycznych elektro-pneumatycznych Hydrauliki siłowej Programowania sterowników PLC

Mechatronika pojazdów samochodowych i diagnostyka silników spalinowych To możliwości szkolenia z zakresu alternatywnych układów zasilania Diagnostyki samochodowej z obsługą testerów i oprogramowania Easytronic Bosch oraz Hella Gutmann Mega Macs

Elektronika i elektrotechnika to Instalowanie i uruchamianie urządzeń telewizji satelitarnej i przemysłowej Instalowanie i uruchamianie urządzeń kontroli dostępu i zabezpieczeń Projektowanie systemów alarmowych

informatyka AutoCAD od podstaw i dala zaawansowanych EdgeCam – nowoczesne wspomaganie wytwarzania Solid Edge – nowoczesne wspomaganie projektowania części w 3D CISCO – CCNA to instalacja, zarządzanie średnimi sieciami komputerowymi

logistyka

Branża medyczna Opiekun medyczny

Nasze certyfikaty - Akredytacja  Małopolskiego Kuratora Oświaty na szkolenie „ Operator obrabiarek skrawających CNC” Certyfikat Znak jakości Małopolskich Standardów Edukacyjno-Szkoleniowych MSUES przyznawany jest przez Województwo Małopolskie – Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Certyfikat Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach uprawniający do szkolenia i egzaminowania spawaczy w oparciu o wytyczne Nr W – 12/IS - 17

Dziękuję za uwagę