Witamy w naszym Ośrodku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Rodzic jako doradca zawodowy
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Witamy w naszym Ośrodku zapraszamy do zwiedzania naszej placówki

z historii naszego Ośrodka w 1893 r. bł. o. Honorat Koźmiński zakłada Zgromadzenie Braci Sług Maryi Niepokalanej w 1919 r. bracia zakładają Zakład Rzemieślniczo – Wychowawczy, który został zatwierdzony przez Ministerstwo Oświaty i Wychowania pierwsze zawody, do których przygotowywano to: tkactwo, introligatorstwo, ślusarstwo, piekarnictwo, szewstwo, kamasznictwo, krawiectwo, ogrodnictwo w 1951 r. na mocy decyzji wizytatora Ministerstwa Oświaty Kazimierza Kirejczyka Zakład Rzemieślniczo – Wychowawczy został przekształcony w państwową placówkę oświatową o nazwie Państwowy Zakład Wychowawczy dla Dzieci Głuchych i Opóźnionych w Obowiązku Szkolnym w 1975 r. ze względu na podział administracyjny zostaje utworzony Państwowy Zakład Wychowawczy przeznaczony dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w 1984 r. Ośrodek na mocy decyzji Kuratora Oświaty i Wychowania w Radomiu zmienia ostatecznie nazwę na Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy

Nasz Ośrodek kształci w następujących oddziałach: Przedszkolnym Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła Przysposabiająca do Pracy Zasadnicza Szkoła Zawodowa (kucharz, stolarz, malarz, mechanik samochodowy Ponadto organizujemy zajęcia: Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Rewalidacyjno – Wychowawcze

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Na terenie naszej szkoły od września 2010 roku oferujemy Wczesne Wspomaganie Rozwoju czyli „wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działanie mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka”. Wczesne wspomaganie rozwoju jest to forma pomocy dzieciom niepełnosprawnym oraz zagrożonym niepełnosprawnością oraz ich rodzinom. Ośrodek Szkolno – Wychowawczy zapewnia bezpłatną, kompleksową, profesjonalną pomoc od 0 roku życia aż do podjęcia przez dziecko obowiązku szkolnego. Zajęcia organizowane w ramach wczesnego wspomagania mają na celu przede wszystkim pobudzanie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy, z niedosłuchem lub głuchotą, z autyzmem, z Zespołem Downa, z innymi nieprawidłowościami rozwojowymi. Wymiar godzin jest określony przepisami i wynosi od 4 do 8 godzin w miesiącu w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.

Celem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju jest stymulowanie i usprawnianie funkcji w zakresie: rozwoju intelektualnego rozwoju motorycznego stymulacji polisensorycznej rozwoju mowy i języka orientacji i poruszania się w przestrzeni usprawniania widzenia i słuchu umiejętności samoobsługowych funkcjonowania w środowisku rówieśniczym

Przedszkole

Głównym celem oddziału przedszkolnego jest: Przedszkole istnieje od 7 stycznia 2014 roku. Powstało z myślą o dzieciach z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.   Głównym celem oddziału przedszkolnego jest: stwarzanie optymalnych warunków dla rozwoju wychowanków poprzez realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz indywidualne oddziaływania terapeutyczne ukierunkowane na specyfikę niepełnosprawności dziecka. każde dziecko poddawane jest diagnozie pedagogicznej, na podstawie której tworzy się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Dzieci są także objęte programem pomocy psychologiczno – pedagogicznej. dużym atutem naszego przedszkola jest mała liczebność grupy przedszkolnej, która zapewnia indywidualne podejście do każdego dziecka.

Metody stosowane w pracy z dziećmi w oddziale przedszkolnym: metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne gimnastyka umysłu Paula Dennisona  metoda Rudolfa Labana metoda relaksacji i muzykoterapii Ćwiczenia pomagają „wyciszyć” negatywne emocje, a tym samym powodują odprężenie fizyczne, obniżają lęk, agresję pozwalając przywrócić dziecku wewnętrzną równowagę. arteterapia: zajęcia plastyczne i techniczne elementy metody „Programy Aktywności: świadomość ciała, kontakt i komunikacja” Marianny i Christophera Knillów pedagogika zabawy Zajęcia w przedszkolu odbywają się w małych zespołach co ułatwia poznanie dziecka, jego potrzeb, możliwości i funkcjonowania psychofizycznego.

Szkoła Podstawowa

W szkole podstawowej kształcimy uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, realizują podstawę programową ogólną z dostosowaniem do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia. Oddziały, w których odbywa się kształcenie są nieliczne, co umożliwia indywidualizację nauczania, dostosowanie tempa pracy oraz sposobu poznawania świata przez ucznia. Treści kształcenia są dobierane do indywidualnych możliwości, potrzeb ucznia oraz są zgodne z Indywidualnym Programem Edukacyjno – Terapeutycznym i programem pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Realizujemy też różne formy samodzielnego, aktywnego spędzania wolnego czasu. Pragniemy aby uczniowie angażowali się i podejmowali zadania dostosowane do ich możliwości w inicjatywach szkolnych, uroczystościach i konkursach. Mieli możliwość udziału w atrakcyjnych wycieczkach. Chcemy, by nasi uczniowie przez naukę i zabawę kształtowali umiejętności życiowe takie jak rozwiązywanie konfliktów, nawiązywanie pozytywnych relacji.

Gimnazjum

Gimnazjum gwarantuje wszystkim uczniom prawo do rozwoju we własnym tempie. O doborze uczniów do klas decydują ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne. Edukacja uczniów polega na integralnej realizacji funkcji wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej szkoły z uwzględnieniem specyficznych form, metod pracy oraz zasad nauczania. Kształcenie w tej szkole polega na wychowaniu i nauczaniu całościowym, zintegrowanym, opartym na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata. W gimnazjum specjalnym młodzież uczy się wśród rówieśników, którzy mają podobne problemy i pracują na podobnym poziomie intelektualnym. Uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną realizują tę samą podstawę programową, co we wszystkich polskich gimnazjach, ale z dostosowaniem do ich indywidualnych możliwości i potrzeb. Wszyscy pracujący z danym uczniem (nauczyciele i inni specjaliści) opracowują Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET).

W Gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym i znacznym zajęcia odbywają się metodą ośrodków pracy, która polega na grupowaniu wokół jednego zagadnienia, dobrze znanego uczniowi, innych zagadnień. Opiera się na zainteresowaniach ucznia, dostosowana jest do jego charakterystycznych potrzeb i skłonności, uwzględnia wszystkie właściwości nauczania, obejmuje tematykę związaną ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Gimnazjaliści mają możliwość zdobycia karty rowerowej – po odpowiednim przygotowaniu w szkole. Na poziomie gimnazjum uczniowie mogą włączać się w różne akcje i działania Samorządu Uczniowskiego. Absolwenci tego typu szkoły mają możliwość kontynuowania nauki w szkole zawodowej lub przysposabiającej do pracy.

Zasadnicza Szkoła Zawodowa

Kucharz Podczas ćwiczeń stosowane są różnorodne metody pracy – podział: pokaz z objaśnieniem, z instruktarzem, ćwiczenia przedmiotowe. Poza tym brane są pod uwagę indywidualne i grupowe formy pracy oraz odpowiednie środki dydaktyczne. Zawód kucharza wymaga specyficznych predyspozycji oraz kompetencji społecznych dlatego uważany jest za atrakcyjny, dający dużo możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Nauka zawodu kucharza trwa trzy lata. Po ukończeniu szkoły uczniowie otrzymują świadectwo ukończenia Zasadniczej Szkoły Zawodowej, a po zdaniu egzaminu zawodowego ,,Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe”. Po ukończeniu szkoły absolwenci znajdą zatrudnienie w: restauracjach, hotelach, publicznych miejscach żywienia, stołówkach, ośrodkach wypoczynkowych. Można także zająć się działalnością cateringową i obsługiwaniem prywatnych imprez.

Stolarz W Zasadniczej Szkole Zawodowej – stolarz nauczamy technologii drewna, czyli zajmujemy się sposobami i metodami przetwarzania drewna, tworzyw drzewnych i materiałów pomocniczych w wyroby stolarskie – meblowe i budowlane. Rozłożona na trzy lata nauka: materiałoznawstwa, technologii, rysunku technicznego, obróbki ręcznej i maszynowej drewna, oraz zdobyte umiejętności praktyczne w warsztatach szkolnych umożliwiają opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności potrzebnych w praktyce zawodowej. W warsztatach szkolnych oprócz ręcznej i maszynowej obróbki drewna, nauczamy praktycznego wykończania powierzchni drewna wpływającej na estetykę i trwałość wyrobu gotowego, klejenia i montażu, czyli łączenia poszczególnych elementów podzespołów i zespołów w wyroby gotowe.

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Szkoła Przysposabiająca do Pracy zapewnia kontynuację nauki po ukończeniu gimnazjum dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Celem edukacji jest utrwalanie i poszerzanie zakresu wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie społeczne i zawodowe. Kształcenie w tego typu szkole trwa 3 lata i w zależności od potrzeb i możliwości cykl nauki może być realizowany do 24 roku życia. Liczba uczniów w każdym zespole wynosi od 6 do 8 osób, uczniowie są do nich dobierani wg poziomu psychofizycznego, co daje możliwość dostosowania poziomu nauczania do ich indywidualnych możliwości.

W ramach szkoły Przysposabiającej do pracy uczniowie biorą udział w zajęciach typu: przysposobienie do pracy – w ramach którego uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności praktyczne, które mają im umożliwiać prowadzenie gospodarstwa domowego, sporządzanie posiłków, a także podejmowanie prac w zakresie dekoratorstwa, ogrodnictwa, stolarstwa; funkcjonowanie osobiste i społeczne – w ramach którego uczniowie poszerzają swoją wiedzę dotyczącą elementów języka polskiego, matematyki, wiedzy ogólnej o środowisku społeczno – przyrodniczym; zajęcia kształtujące kreatywność – w szczególności muzyka, plastyka, zajęcia rozwijające zainteresowania, zajęcia kształtujące umiejętność spędzania czasu wolnego.

Zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze

W naszym Ośrodku prowadzone są zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Uczestnikami zajęć są dzieci i młodzież w wieku od 3 do 25 lat. Zajęcia prowadzone są w formie grupowej lub indywidualnej. Grupy są małe i liczą od dwóch do czterech uczestników zajęć. Są to bardzo komfortowe warunki podczas pracy, gdyż dają możliwość indywidualnego podejścia do każdego uczestnika i poświęcenia mu jak największej uwagi. Aby wspierać komunikację uczestników zajęć wykorzystujemy alternatywne metody porozumiewania się, w szczególności – Program Językowy Makaton – system gestów i symboli graficznych. Dla każdego uczestnika zajęć opracowana jest specjalistyczna diagnoza, na podstawie, której konstruowany jest Indywidualny Program Rewalidacyjno – Wychowawczy w oparciu o orzeczenie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Nasi uczestnicy zdobywają różnorodne doświadczenia zmysłowo- ruchowe podczas zabaw plastycznych oraz muzyczno – rytmicznych.

Z naszymi uczniami pracują następujący specjaliści oligofrenopedagog tyflopedagog surdopedagog pedagog psycholog logopeda inni specjaliści w zależności od potrzeb dziecka

Metody jakimi pracujemy w Ośrodku Integracji Sensorycznej (SI), Marii Montessori, Makaton, Weroniki Sherborne, EEG Biofeedback, CH. i M. Knillów, Stymulacji Polisensorycznej, Werbo – Tonalna, Move To Learn (ruch dla uczenia się), PNF (proprioceptywne nerwowo - mięśniowe torowanie ruchu), Inne, zależne od potrzeb dziecka.

św. Franciszek z Asyżu naszym patronem 3 czerwca 2008 r. nasz Ośrodek przeżył wspaniałe chwile. Podczas Mszy św. w klasztorze o.o. Kapucynów Bp. Andrzej Franciszek Dziuba nadał naszej szkole imię wielkiego świętego Franciszka z Asyżu. Z okazji tej powstał hymn naszej szkoły, który towarzyszy nam na wszystkich naszych uroczystościach

Hymn naszej szkoły Patronie nasz święty Franciszku Wypraszaj łaski nam   Patronie nasz święty Franciszku Wypraszaj łaski nam Chroń szkołę od złego A także każdego z nas. Pragniemy kroczyć twą drogą Przez szkolne nasze dni Wstawiaj się w niebie za nami U boga co stworzył nas. Jesteśmy dumni z patrona, Który z Chrystusem jest Pragniemy iść twoim śladem Wiernymi bogu być. Drogi nasz święty Franciszku jesteśmy młodzi dziś pragniemy przyrzec ci wierność do końca naszych dni.

Pierwsza rocznica nadania Patrona naszej szkoły miała charakter bardzo uroczysty. Rozpoczęła się Mszą św. Na dziedzińcu naszego Ośrodka. Następnie nasi uczniowie przygotowali piękną inscenizację pt. „W drodze ze św. Franciszkiem”. Następnie zaproszeni goście, rodzice, uczniowie wspólnie świętowali to ważne wydarzenie naszej placówki. 1 Rocznica

Tegoroczne obchody miały kameralny charakter Tegoroczne obchody miały kameralny charakter. Społeczność uczniowska spotkała się w ten pogodny dzień na szkolnym placu, by cieszyć się wspomnieniem czasu sprzed dwóch lat, kiedy to imię św. Franciszka zagościło w naszej placów-ce na stałe. W tym roku uczniowie pod opieką nauczycieli i wychowawców przygotowali krótkie scenki z życia naszego patrona. Występowali starsi i młodsi. Dekoracja, stroje i muzyka wprowadziły wszystkich w odpowiedni nastrój. Siostry zakonne ze Zgromadzenia Córek Maryi Niepokalanej włączyły się radosnym śpiewem akompaniując także śpiewającym. 2 Rocznica

Kolejna już trzeci rocznica minęła nam pod hasłem śpiewamy ze św Kolejna już trzeci rocznica minęła nam pod hasłem śpiewamy ze św. Franciszkiem. Każda klasa miała do przygotowania piosenkę o patronie, którą prezentowała na scenie. Jak w poprzednim roku tak i w tym czynny udział wzięły zaprzyjaźnione z naszą szkołą siostry. Następnie odbyły się konkurencje sportowe związane z dniem dziecka. 3 Rocznica

W dniu 1 czerwca 2012 r. obchodziliśmy już czwartą rocznice nadania szkole patrona. Z tej okazji na wzór telewizyjnego programu goście obejrzeli Familiadę o św. Franciszku. Uczniowie stworzyli dwie rodziny, którzy odpowiadali na pytania z życia Patrona. Wszyscy się dobrze bawili na wspólnej grze w Familiadzie. 4 Rocznica

3 czerwca 2013 r. dla Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Nowym Mieście nad Pilicą był dniem wyjątkowym. Uczniowie, grono pedagogiczne i wszyscy pracownicy placówki świętowali już V Rocznicę Nadania Imienia Szkole. Po ciepłych słowach gości skierowanych do zebranych, na scenie zaprezentowali się uczniowie, którzy przedstawili program słowno – muzyczny pt. „Święty Franciszek – patron przyrody”. Sceneria i muzyka dodały świetności słowom opiewającym postać św. Franciszka z Asyżu. Po przedstawieniu przyszedł czas na upragnioną przez młodzież zabawę ze śpiewem. Siostra Agnieszka Bykowska, wraz ze scholą dzieci ze Żdżar, bawiła naszych uczniów muzyką, śpiewem i ruchem. Wszyscy młodsi i starsi czynnie brali udział w zabawie. 5 Rocznica

Tak spędzamy wolny czas

a także bierzemy udział w licznych konkursach:

Inwestycje jakie wykonaliśmy w roku szkolnym 2013/2014 wykonanie drzwi wejściowych do szkoły pomalowanie szatni szkolnej pomalowanie klatki schodowej odresteurowanie ścian korytarzy szkoły pomalowanie świetlicy zamieszczenie ekranu projekcyjnego i telewizora na ścianie świetlicy szkolnej pomalowanie ścian i naprawa podłogi w Sali B pomalowanie i wyposażenie Sali przedszkola pomalowanie i wyposażenie gabinetu logopedycznego wykonanie schodów drewnianych i położenie paneli koło Sali H namalowanie obrazu św. Franciszka na ścianie klatki schodowej adaptacja pomieszczenia po archiwum na salę dydaktyczną

montaż paneli podłogowych w Sali I renowacja i kolorystyka budynku warsztatów szkolnych modernizacja i wyposażenie sekretariatu i węzła komunikacyjnego pomiędzy sekretariatem i gabinetem Dyrektora wykonanie drewnianych parapetów wykonanie drewnianych karniszy umocowanie tablicy upamiętniającej Dzień Nadania Patrona Szkole na frontowej ścianie budynku wykonanie klombów zielonych na dziedzińcu szkoły oklejenie w foldery promocyjne busów szkolnych przygotowane i opracowanie folderu promocyjnego o powiecie, gminie i placówce oświetlenie ulicy koło szkoły oznaczenie kierunku do Ośrodka na skrzyżowaniu ulicy Tomaszowskiej i Rawskiej

Dziękujemy za uwagę