Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
MATURA 2015.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Sprawdzian dla szóstoklasistów w nowej formule egzaminacyjnej
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Podstawowe informacje o sprawdzianie w klasie VI szkoły podstawowej
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 W NOWEJ FORMULE

zwięzły opis sprawdzianu Informatory o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 zostały opublikowane przez CKE 30 sierpnia 2013 r. Zawierają: podstawy prawne zwięzły opis sprawdzianu przykładowe zadania egzaminacyjne wraz z rozwiązaniami Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 2

CZĘŚCI I PRZEBIEG SPRAWDZIANU Z ZAKRESU HISTORII LUB PRZYRODY od roku 2015 80 minut CZĘŚĆ 1. przerwa CZĘŚĆ 2. 45 minut JĘZYK POLSKI MATEMATYKA JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY ANGIELSKI FRANCUSKI HISZPAŃSKI NIEMIECKI ROSYJSKI WŁOSKI TEKSTY I INFORMACJE Z ZAKRESU HISTORII LUB PRZYRODY 3

ZADANIA NA SPRAWDZIANIE Część 1. Część 2. język polski matematyka język obcy nowożytny liczba zadań zamkniętych 8-12 8-12 35-45 liczba zadań otwartych Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 2-4 2-4 – 4

wyniki z części pierwszej wynik ogólny WYNIKI SPRAWDZIANU Na zaświadczeniu, które otrzyma uczeń, podane będą – wyrażone w procentach – cztery wyniki: wyniki z części pierwszej wynik ogólny wynik z języka polskiego wynik z matematyki wynik z części drugiej wynik z języka obcego nowożytnego Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 5

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 6

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Wymagania stawiane szóstoklasistom na sprawdzianie są zapisane w podstawie programowej przedmiotu język polski dla II etapu kształcenia. Wymagania ogólne dotyczą: I. odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji, II. analizy i interpretacji tekstów kultury, III. tworzenia wypowiedzi i są wspólne dla wszystkich etapów kształcenia. Wymagania szczegółowe odwołują się do ściśle określonych, konkretnych umiejętności w obrębie wymagań ogólnych.

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Zadania z języka polskiego będą się odnosić do różnego rodzaju tekstów kultury: Teksty mogą dotyczyć zagadnień związanych z historią lub szeroko rozumianą przyrodą. literackich (epickich i lirycznych), nieliterackich (publicystycznych i popularnonaukowych), ikonicznych.

PRZYKŁADY NOWYCH FORM ZADAŃ CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI PRZYKŁADY NOWYCH FORM ZADAŃ Zadanie 2. (0–1) Oceń, czy poniższe zdania są prawdziwe. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe. Wymaganie ogólne II. Analiza i interpretacja tekstów kultury. Uczeń poznaje teksty kultury odpowiednie dla stopnia rozwoju emocjonalnego i intelektualnego; […] poznaje specyfikę literackich i pozaliterackich sposobów wypowiedzi artystycznej […]. Wymaganie szczegółowe 2.3. Uczeń odróżnia realizm od fantastyki. 2.4. Uczeń rozpoznaje w tekście literackim […] przenośnię […]. Rozwiązanie FP Schemat punktowania 1 pkt – za zaznaczenie poprawnej odpowiedzi. 0 pkt – za zaznaczenie niepełnej lub błędnej odpowiedzi albo brak odpowiedzi. Dziewczętom nadano cechy magiczne. P F Chmurom nadano cechy istot żywych. Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

Słowo PATRZ! zostało zapisane na rysunku wielkimi CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Zadanie 31. (0–1) Dlaczego słowo PATRZ! zostało zapisane na rysunku wielkimi literami, powiększoną i pogrubioną czcionką? Oceń, która odpowiedź jest prawdziwa. Zaznacz P we właściwym miejscu. Słowo PATRZ! zostało zapisane na rysunku wielkimi literami, powiększoną i pogrubioną czcionką, aby 1. oddać wrażenie ruchu postaci. P 2. przekazać, co bohater myśli w tej chwili. 3. zobrazować głośne mówienie. Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

Środek poetycki i przykład CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Zadanie 4. (0–1) W tabeli podano przykłady środków poetyckich występujących w wierszu. Zaznacz T (tak) lub N (nie) w zależności od tego, czy poprawnie określono ich role w utworze.   Środek poetycki i przykład Rola w utworze epitet: kwietniowa (burza) ukazuje podobieństwo dwóch przedmiotów do siebie T N wyraz dźwiękonaśladowczy: (deszcz) bębni oddaje odgłos deszczu Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

Zadanie 26. (0–1) CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Jaką funkcję w zdaniu Spotkasz je na ulicy, w parku, na polu, w sadzie, w lesie, ogrodzie, a nawet w... supermarkecie pełnią podkreślone wyrazy? Wybierz odpowiedź A albo B i jej uzasadnienie spośród 1–2. Podkreślone wyrazy pełnią funkcję A. okoliczników, ponieważ 1. wskazują na miejsce odbywania się czynności. B. przydawek, 2. określają cechę wykonawcy czynności. Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI Zadanie 20. (0–2) Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 20.1. i 20.2.  Posiadanie siedziby firmy w drapaczu chmur było dla przedsiębiorców 20.1. _____. Do budowania coraz wyższych gmachów w centrach miast skłaniały ich przede wszystkim wysokie koszty 20.2. ____. 20.1. 20.2. A. nieopłacalne A. zakupu ziemi B. bardzo korzystne B. dojazdu do pracy C. mało atrakcyjne C. zakupu sprzętu biurowego Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

FORMY WYPOWIEDZI PISEMNEJ CZĘŚĆ 1. JĘZYK POLSKI FORMY WYPOWIEDZI PISEMNEJ Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajdzie się dłuższa wypowiedź pisemna w formie: opowiadania z dialogiem, kartki z pamiętnika/dziennika, listu oficjalnego, sprawozdania, opisu postaci, przedmiotu, krajobrazu. Sprawdzana będzie również umiejętność formułowania tekstu użytkowego, np.: ogłoszenia, zaproszenia, notatki.

Ocena dłuższej wypowiedzi pisemnej Zgodnie z nową formułą sprawdzianu od 2015 roku ocena dłuższej wypowiedzi będzie dokonywana według pięciu kryteriów: treści, stylu, języka, ortografii i interpunkcji. Każdemu z nich przyporządkowano stały przedział punktów: treść – od 0 do 3 punktów styl – od 0 do 1 punktu język – od 0 do 1 punktu ortografi a – od 0 do 1 punktu interpunkcja – od 0 do 1 punktu

Opowiadanie z dialogiem 3 pkt Uczeń: konsekwentnie tworzy świat przedstawiony z różnorodnych elementów, uplastycznia je; układa wydarzenia w logicznym porządku, zachowując ciąg przyczynowo-skutkowy; konsekwentnie posługuje się wybraną formą narracji; dynamizuje akcję; wprowadza dialog; urozmaica wypowiedź. 2 pkt Uczeń: tworzy świat przedstawiony, ale niekonsekwentnie LUB nie uplastycznia go; LUB nie układa wydarzeń w logicznym porządku; LUB niekonsekwentnie posługuje się wybraną formą narracji; LUB nie dynamizuje akcji; wprowadza dialog. 1 pkt Uczeń: tworzy świat przedstawiony, ale informacje o jego elementach są ogólnikowe; niekonsekwentnie stosuje wybraną formę narracji; tworzy tekst w większości uporządkowany. 0 pkt Uczeń pisze pracę na inny temat lub w innej formie.

Opis postaci, przedmiotu, krajobrazu 3 pkt Uczeń: szczegółowo przedstawia obiekt opisu, np. opisuje postać; wyodrębnia i nazywa reprezentatywne elementy obiektu; wyraża swój stosunek do przedmiotu opisu pośrednio lub bezpośrednio; logicznie i spójnie wiąże poszczególne części pracy. 2 pkt Uczeń ogólnie przedstawia obiekt opisu, np. opisuje postać; wyodrębnia i nazywa wybrane elementy obiektu; nie wyraża swojego stosunku do przedmiotu opisu; LUB nie tworzy tekstu spójnego. 1 pkt Uczeń przedstawia tylko wybrane elementy obiektu opisu; zachowuje spójność w części pracy; tworzy pracę ubogą treściowo. 0 pkt Uczeń pisze pracę na inny temat lub w innej formie.

Realizacja pozostałych wymagań, niezależnie od formy wypowiedzi, będzie oceniana w skali 0–1 p. Styl 1 pkt - Styl konsekwentny, dostosowany do formy wypowiedzi. 0 pkt - Styl niekonsekwentny lub niedostosowany do formy wypowiedzi. Język 1 pkt- Dopuszczalne 4 błędy (fl eksyjne, składniowe, leksykalne, frazeologiczne). 0 pkt - Więcej niż 4 błędy (fl eksyjne, składniowe, leksykalne, frazeologiczne). Ortografi a 1 pkt- Dopuszczalne 2 błędy. 0 pkt - Więcej niż 2 błędy. Interpunkcja 1 pkt - Dopuszczalne 3 błędy. 0 pkt- Więcej niż 3 błędy.

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 19

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA Podstawa programowa – wymagania ogólne Szkoła podstawowa I. Sprawność rachunkowa II. Wykorzystanie i tworzenie informacji III. Modelowanie matematyczne IV. Rozumowanie i tworzenie strategii Gimnazjum I. Wykorzystanie i tworzenie informacji II. Wykorzystywanie i tworzenie reprezentacji III. Modelowanie matematyczne IV. Użycie i tworzenie strategii V. Rozumowanie i argumentacja Liceum I. Wykorzystanie i tworzenie informacji II. Wykorzystywanie i tworzenie reprezentacji III. Modelowanie matematyczne IV. Użycie i tworzenie strategii V. Rozumowanie i argumentacja Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 20

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA – PRZYKŁADOWE ZADANIE Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 21

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA – PRZYKŁADOWE ZADANIE Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 22

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA – PRZYKŁADOWE ZADANIA Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 23

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. MATEMATYKA – PRZYKŁADOWE ZADANIE Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 24

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 1. OCENIANIE ZADAŃ OTWARTYCH HOLISTYCZNE PODEJŚCIE DO OCENIANIA zadanie rozwiązane bezbłędnie pokonanie zasadniczych trudności dokonanie istotnego postępu Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Zasady oceniania rozwiązania Istotnym postępem w rozwiązaniu tego zadania jest ustalenie, jaki przedział czasu będzie podstawą do obliczenia należności za parkowanie, natomiast pokonaniem zasadniczych trudności zadania jest prawidłowe zastosowanie cennika. Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 25

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów 26

Podstawowe informacje zawarte w rozporządzeniach MEN Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Podstawowe informacje zawarte w rozporządzeniach MEN Szóstoklasista przystępuje do sprawdzianu z jednego z następujących języków: angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski Język obcy musi być nauczany w szkole jako przedmiot obowiązkowy Czas trwania sprawdzianu – 45 minut Liczba punktów możliwych do uzyskania – 50 Ta sama forma dla wszystkich języków

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Zakres umiejętności sprawdzanych w drugiej części sprawdzianu wyszczególniony w Informatorze ROZUMIENIE ZE SŁUCHU ok. 35 % ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH ok. 20 % ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH ok. 15 % ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH ok. 30 %

Dodatkowe informacje zawarte w Informatorze Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Dodatkowe informacje zawarte w Informatorze Przykładowe zadania z rozwiązaniami dla każdego języka Struktury gramatyczne dla każdego języka

Charakterystyka zadań Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Charakterystyka zadań ATRAKCYJNA FORMA GRAFICZNA większość zadań w oparciu o materiał ilustracyjny UROZMAICONE FORMY TEKSTÓW dialog, monolog, e-mail, sms, pocztówka, plakat, komiks, ulotka, program telewizyjny, napisy, notatki, … Rozumienie ze słuchu

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY – PRZYKŁADOWE ZADANIA The man getting off the train is wearing Mężczyzna wychodzący z pociągu ma na sobie A. shorts. B. a sweater. C. a shirt. A. krótkie spodnie. B. sweter. C. koszulę. Rozumienie ze słuchu Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY – PRZYKŁADOWE ZADANIA Sobota Planowaliśmy wstać o 7.00 , ale nikt nie słyszał budzika. Wstaliśmy o 8.00 i o 9.00 przybyliśmy do obozowiska. Pogoda była wspaniała – ciepło i słonecznie, żadnego wiatru ani chmur na niebie. 3. Jaka była pogoda w sobotę? 3. What was the weather like on Saturday? A.  B.  C.  Rozumienie ze słuchu Saturday We planned to get up at seven but nobody heard the alarm clock. We got up at eight and arrived at the camp at nine. The weather was just perfect – warm and sunny, with no wind or clouds in the sky. Źródło: Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015

Sprawdzian w części drugiej sprawdza umiejętności: Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 CZĘŚĆ 2. JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Sprawdzian w części drugiej sprawdza umiejętności: zgodne z podstawą programową zgodne ze standardami europejskimi dla poziomu A1 (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego)

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 – ZMIANY Zmiana wymagań ogólnych i nauczanych treści „stara” podstawa programowa + standardy „nowa” podstawa programowa Zmiana zakresu przedmiotowego ponadprzedmiotowość język polski, matematyka, język obcy nowożytny Zmiana formy wyniku w punktach w procentach Zmiana czasu trwania sprawdzianu 60 minut część 1. 80 minut część 2. 45 minut

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 – ZMIANY Zwiększenie udziału zadań sprawdzających umiejętności złożone operowanie wiedzą rozwiązywanie problemów Poszerzony zakres tekstów źródłowych np. komiks np. afisz np. mapa Nowe podejście do oceniania zadań otwartych podejście analityczne podejście holistyczne Nowe rodzaje zadań zadania prawda-fałsz zadania na dobieranie zadania z luką

Sprawdzian od roku szkolnego 2014/2015 WIĘCEJ INFORMACJI www.cke.edu.pl www.oke.waw.pl Rachunki: łatwe, pamięciowe lub algorytmy działań pisemnych Obliczenia: wymagające przekształcania wyrażeń, na ułamkach Stosowanie praw działań: w tym stosowanie nawiasów Dziękuję za uwagę! 36