MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO www.prototo.pl Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Działania PPPP w Tarnowie
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Badania konsumenckie w zarządzaniu serialem telewizyjnym Paweł Nowicki Michał Kociankowski.
Indywidualny plan działania
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Program terapeutyczny
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Informowanie pacjentki o niepowodzeniu położniczym Magdalena Szymańska Studium Filozofii i Psychologii Człowieka AMB.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Opracowała Agnieszka Balcerak
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
„Kowalik bezskrzydły”
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
(terapia czytelnicza)
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie Prezentacja podręcznika 8 grudnia 2015 r., PWSZ w Koninie Projekt.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Praca metodą projektu edukacyjnego
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Sopocka Akademia Tenisowa
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim i przeznaczone wyłącznie do użytku prywatnego.

Filmoterapia, kinoterapia Linda Berg-Cross, Pamela Jennings, Rhoda Baruch – specyficzna technika terapeutyczna, obejmuje wyselekcjonowane komercyjne filmy przeznaczone do oglądania indywidualnego lub grupowego, zmierzające do efektu terapeutycznego. John W. Hesley i Jan G. Hesley termin video-work, użycie filmów ułatwiających klientowi samozrozumienie, wprowadzenie alternatyw do planowanych działań i przygotowania podłoża do dalszych terapeutycznych interwencji. Abby Calisch – proces terapeutyczny, w którym klienci i terapeuci omawiają wątki i postaci z popularnych filmów, będących w związku z zasadniczymi zagadnieniami prowadzonej terapii Podobieństwo do literatury: analogiczne problemy, dostęp, rozrywka, nie dyrektywność, język, koncepcja bezpiecznego dystansu do problemów, emocjonalne doświadczenie sytuacji problemowej, metafory, możliwość obserwacji zmiany bohaterów w czasie, identyfikacja widza z bohaterem, osiągnięcie katharsis.

Metoda kliniczna, odnosi się do typowych działań terapeutycznych (Shannon B. Dermer, Jennifer B. Hutchings): A) ocenę narzędzia – przy wyborze nie tylko prezentowane problemy, ale także cel podejmowanej interwencji i zainteresowanie klienta(ów): (kulturowe, socjoekonomia, orientacja seksualna) B) przeprowadzenie – terapeuta musi obejrzeć materiał przed seansem, aby wybrać sposób prowadzanie zajęć (zanotować komentarze, wybrać grupę) C) sprawozdanie – po obejrzeniu filmu i składa się z: - dyskusji na temat ogólnych wrażeń wyniesionych z projekcji (jeśli nie w dniu, to najbliższym terminie) - analizy, w jakim stopniu treści filmu odpowiadają sytuacji, w jakiej znaleźli się klienci - okryciu metafor zawartych w obrazie - podsumowaniu myśli podopiecznych i informacji uzyskanych z filmu, które mogą pomóc im myśleć, odczuwać i zachowywać i zachowywać się w inny sposób Zakładając, że terapeuta nie będzie komentował na bieżąco scen czy postaw, bardziej efektywna będzie sesja następująca po samodzielnym obejrzeniu filmu przez klienta (pytania: Co odczuwał/myślał bohater? Co było głównym problemem dla bohatera? Jak go rozwiązał? Jakie inne rozwiązania bohater mógłby zastosować? Relacje z innymi, które budzą sympatię, a które nie? Z kim się identyfikowałeś i dlaczego?

Szersze odniesienie do praktyki edukacyjnej (Gloria L. Wilson) A) obejrzenie filmu – poprzedza je wprowadzenie prowadzącego dotyczące podstawowych myśli i konfliktów zawartych w obrazie B) dyskusja kierowana – rodzaje konfliktów, cechy charakteru bohaterów, motywacje, podjęte decyzje C) dokonanie nagrania video – uczniowie wybierają najciekawszą wg nich część filmu i odgrywają role, sceny (drama) D) krytyczna analiza nagrania video – uczestnicy kontynuują dyskusję (podobna do pkt. b) pogłębioną o zaobserwowane, nowe emocje i zachowania, które sami wykreowali. Terapeuta przejmuje rolę empatycznego przewodnika, dobiera materiał, prowadzi rozmowy, obserwuje podopiecznych (ich przekonania, postawy, uczucia, oceny) 1. psychologowie, lekarze 2. ambitni pedagodzy i bibliotekarze Film nie rozwija tak strony emocjonalnej jak książka, ale jest łatwiejszy w odbiorze. Można łączyć literaturę i film.