Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż., A. Wajdy, „Biegnij, chłopcze, biegnij” w reż. P. Danquarta, „Kamienie na szaniec” w reż. R. Glińskiego Spotkanie z twórcami filmu „Mój biegun” Wyjazdy na warsztaty aktorskie i reżysersko- operatorskie do Warszawskiej Szkoły Filmowej Udział w warsztatach na planie filmowym „Miasto 44” w WFDi F w Warszawie Edukacja filmowa w Publicznym Gimnazjum im. M. Rejewskiego w Białych Błotach
Warsztaty teatralno-filmowe dla klas II Udział uczniów w wydarzeniach proponowanych przez CEO: Festiwal Filmoteki Szkolnej, Wirtualny Festiwal Filmoteki Szkolnej, konkursy, kursy internetowe Noce filmowe Lekcje filmowe połączone z projekcją filmów z Filmoteki Szkolnej Projekt edukacyjny (Na)kręć się (na) film, etiuda filmowa Pracownia Filmoteki Szkolnej Edukacja filmowa w Publicznym Gimnazjum im. M. Rejewskiego w Białych Błotach
Projekt edukacyjny (Na)kręć się (na) film
Zasada trzech aktów Akt I Ekspozycja Pierwszy punkt zwrotny Akt II Komplikacje Punkt bez powrotu Drugi punkt zwrotny Akt III Finał -kulminacja Napisać scenariusz!
Fragment scenariusza naszego filmu Scena 2 W pokoju Ani, dziewczyna siedzi na sofie z laptopem widok na monitor, Ania czyta na facebooku informację, że Samanta umawia się z wszystkimi: Spotkanie tam, gdzie zawsze pojawiają się odpowiedzi, między innymi Piotrka : Wchodzę w to. Ania też pisze; O której? Pojawia się wpis anonimu : Ćwoki nie mają wstępu, Aniu! lub Niektórzy muszą się uczyć, Aniu, więc ich nie namawiamy. Anka z wściekłością zamyka komputer i rzuca go obok. Scena 3 Szkolny hol Ania czyta lekturę” Kamienie na szaniec” wszystkie dziewczyny skupione są wokół Samanty, która prezentuje swój nowy ciuch, śmieją się, wskazując na Anię, która czuje się upokorzona, ponieważ sądzi, że dziewczyny śmieją się właśnie z niej. Zawstydzona spuszcza głowę. Niespodziewanie tuż obok niej siada Piotrek, rzucając szkolną torbę, Nie zwraca uwagi na Anię, która uśmiecha się zadowolona do siebie. Sądzi, że nie jest przypadek.
Storyboard
Rejestr z planu filmowego
Praca na planie ustawienie kamery Perspektywa żabiaPerspektywa ptasia
Praca na planie walka ze światłem, z ostrością
Różnorodne plany filmowe detalzbliżenie
Różnorodne plany filmowe dalekiogólny
Postprodukcja
Muzyka
Montaż filmu
Werki
Wypowiedzi uczniów Kręcenie filmu to…. Przede wszystkim ciężka praca, Dla mnie nowość, Świetna zabawa, Coś ważnego, Szansa na lepsze życie w branży filmowej. Ewaluacja
Wypowiedzi uczniów Nie spodziewałem się, że na planie filmowym… Będzie tak zabawnie, Trzeba aż tak ciężko pracować, Najwięcej czasu zajmują problemy ze sprzętem i przygotowania, Panuje nieopanowany chaos, Wymagana jest dyscyplina, Tak długo będziemy kręcić jedną scenę Ewaluacja
Wypowiedzi uczniów Nauczyła/em się, że… Najważniejsza jest współpraca, Każdy film to wiele godzin przygotowań i ciężkiej pracy, Światło ma wpływ na jakość ujęć, Trudno jest napisać scenariusz, operować kamerą i realizować własne wizje. Ewaluacja
Wypowiedzi uczniów Chcę kręcić kolejny film, ponieważ… W tym nie wystąpiłem, Zdobywam nowe doświadczenia, Jest to moja pasja, Chcę jeszcze raz przeżyć te wspólne chwile, Każdy z nas miał określone zadanie. Ewaluacja
Samodzielna praca uczniów koordynowana przez nauczyciela Praca w grupie Zdobywanie wiedzy i umiejętności Interdyscyplinarność Długoterminowość Prezentacja publiczna Argumenty za metodą projektu w edukacji filmowej
Promocja idei edukacji filmowej Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych w KPCEN. Prowadzenie spotkań dla nauczycieli, poświęconych Filmotece Szkolnej. Bieżąca współpraca z nauczycielami, inicjowanie i koordynowanie wymiany doświadczeń i dobrych praktyk z zakresu edukacji filmowej. Działalność lidera Filmoteki Szkolnej
Formy doskonalenia zawodowego w zakresie edukacji filmowej podyplomowe studia praktycznej edukacji filmowej stART Warszawska Szkoła Filmowa, warsztaty dla nauczycieli podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-MOBILE NOWE HORYZONTY Wrocław, warsztaty edukacyjne „Filmoteka Szkolna. Akademia!” Centrum Edukacji Obywatelskiej, warsztaty filmowe „Analitycznie, metodycznie, praktycznie” Centralny Gabinet Filmowy Łódź
Dziękuję za uwagę Ewa Jakubowska lider lokalny Filmoteki Szkolnej telefon