Akademia do Spraw Edukacji i Ustawicznego Rozwoju Nauczycieli Bawarii W imieniu Bawarskiego Ministerstwa Edukacji podejmuje i koordynuje wszystkie działania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Advertisements

Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Co to jest TIK?.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Projekt Ponadnarodowe kształcenie ustawiczne w zakresie kwalifikacji Europejskich Rad Zakładowych celem poprawienia reprezentacji interesów pracowników.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
TIK w pracy nauczyciela
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Zapis prezentacji:

Akademia do Spraw Edukacji i Ustawicznego Rozwoju Nauczycieli Bawarii W imieniu Bawarskiego Ministerstwa Edukacji podejmuje i koordynuje wszystkie działania w zakresie edukacji i rozwoju ustawicznego nauczycieli skierowane do nauczycieli wszystkich typów szkół i uczących wszystkich przedmiotów na terenie Bawarii; Oferuje szeroki wybór 3- lub 5-dniowych kursów doszkalających, specjalne studia dające dodatkowe kwalifikacje w dziedzinach takich, jak: doradztwo, multimedia w nauczaniu, język niemiecki jako drugi język i wiele innych; Kursy uzupełniane są coraz częściej poprzez różnorodne ćwiczenia z wykorzystaniem Internetu, np.: e-sesje, seminaria prowadzone poprzez Internet oraz kursy z wykorzystaniem technik blended-learning.

Projekt „Krajobrazów Uczenia się LOGO” w Liceum Ottobrunn -innowacyjna koncepcja przestrzeni - szkoła bez ścian, otwarte przestrzenie do samodzielnej pracy, otwarty dostęp do materiałów dydaktycznych; -nowe ukierunkowanie szkoły pod kątem pedagogicznym - odpowiedzialnej i samodzielnej pracy w tak zwanych strefach komunikacyjnych; -stopniowe wprowadzanie nowej koncepcji nauczania - już od roku szkolnego 2012/13 podejmowane są próby prowadzenia poszczególnych etapów lekcji niemieckiego, matematyki, angielskiego i łaciny w specjalnie do tego celu wyposażonych „krajobrazach uczenia się”. Uczniowie są stopniowo zapoznawani z zasadami pracy we własnym zakresie, prawidłowym zastosowaniem materiałów przygotowanych przez nauczycieli do pracy samodzielnej i odpowiedzialną organizacją pracy.

Fundacja Pakt Kształcenia Bawaria "Fundacja jest fabryką myśli: przemyślenia, pomysły, wizje." (Bernd Sibler, Sekretarz stanu ds. Nauki i Kultury, Przewodniczący Zarządu) Fundacja Pakt Kształcenia Bawaria została utworzona 12 października 2000 r. Zadaniem Fundacji jest prowadzenie intensywnego dialogu z gospodarką, przedsiębiorcami i stowarzyszeniami, a tym sposobem wspomaganie szkół. Sukcesy Fundacji Pakt Kształcenia jako Public-Private-Partnership potwierdzają, że gospodarka i państwo powinny wybrać jeden kierunek, wspólnie ponosić odpowiedzialność za przyszłe zadania społeczeństwa. W ramach prekursorskiej współpracy Republika Bawarska i aktualnie 143 przedsiębiorstwa gospodarcze działają w celu wspierania postępowych modeli nauczania i uczenia się, jak i zapewnienia i ulepszania jakości kształcenia. Fundacja stale rozbudowuje swoje możliwości wsparcia. Łącznie pozyskano darowizny w wysokości 13,5 miliona Euro i udzielono wsparcia 194 projektom. W licznych, innowacyjnych projektach Fundacja wkracza na nowe, również nieznane drogi i przyczynia się do wewnętrznego rozwoju szkoły oraz polepszenia jakości bawarskiej edukacji. Fundacja rozwija, próbuje i ewaluuje innowacyjne teorie w szkolnej codzienności, a jej wyniki systematycznie wprowadza do bawarskich szkół. Umożliwienie lepszego przygotowania młodych ludzi do przyszłych wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest sprawą, którą można zrealizować tylko w partnerskiej współpracy państwa z gospodarką.