Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały 4 41-412 Mysłowice.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zwiększania Szans Edukacyjnych
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Zrozumieć indywidualne potrzeby
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH Liliana Zientecka Warszawa 14 maja 2018 r.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice

W skład Zespołu Szkół Specjalnych wchodzą: a) Szkoła Podstawowa Nr 8 Specjalna (wiek 6-18 lat) b) Gimnazjum Specjalne (18-21 lat) c) Zasadnicza Szkoła Zawodowa (do 23 lat) d) Szkoła Przysposabiająca do Pracy (do 24 lat) e) Oddział Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (0- rozpoczęcia nauki w szkole)

małych, realizujących wwrd (1-3 w grupie), starszych upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (10-16 osób w klasie), umiarkowanym (6-8 osób w klasie), znacznym i głębokim (2-4 osób w grupie), autystycznych i z Zespołem Aspergera (2-4 osób w klasie). Szkoła jest placówką dla dzieci:

Uczniom niesłyszącym lub słabosłyszącym, niewidomym lub słabo widzącym, z niepełnosprawnością ruchową (w tym z afazją), z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem w tym z zespołem Aspergera), z niepełnosprawnościami sprzężonymi można wydłużyć etap kształcenia. Uczniom, o których mowa w powyżej, w cyklu edukacyjnym etap kształcenia można wydłużyć tylko raz i o jeden rok. Uczniowie, którym wydłuża się etapy kształcenia, muszą posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Uczniowie, którym wydłużono etap kształcenia, nie podlegają w roku, w którym wydłużono im cykl edukacyjny, klasyfikacji rocznej lub końcowej.

1. Podniesienie poziomu wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych w szkole podstawowej i gimnazjum. 2. Przystępowanie Uczniów ZSZ do egzaminów zewnętrznych potwierdzających kwalifikacje zawodowe. 3. Ograniczenie absencji uczniów Zespołu Szkół Specjalnych 4. Zapewnienie bezpiecznego pobytu ucznia na terenie szkoły 5. Tworzenie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku

1. Szkoła jest wspólnotą nauczycieli, uczniów i rodziców. 2. Nauczyciele mają odpowiednią wiedzę i umiejętności pozwalające radzić sobie z przejawami agresji. 3. Wszyscy szanujemy siebie nawzajem i nie jesteśmy wobec siebie agresywni. 4. Nie używamy aktów przemocy. Nagradzamy dobre przykłady poszanowania godności człowieka. 5. Zawsze reagujemy na każdy przejaw przemocy i agresji 6. Mamy sojuszników. Szkoła współpracuje ze środowiskiem przy podejmowaniu działań profilaktycznych. 7. Rodzice są z nami. Współpracują ze szkołą tworząc system przeciwdziałania przemocy.

Kształcenie dzieci z upośledzeniem umysłowym stopniu lekkim-  realizacja podstawy programowej dostosowanej do potrzeb i możliwości uczniów, tożsamej ze szkołami masowymi,  udział w egzaminach zewnętrznych,  12 godzin rewalidacji indywidualnej na klasę, w jej ramach zajęcia prowadzone przez specjalistów oraz wyrównywanie braków w realizacji podstawy programowej.

Kształcenie dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym oraz głębokim- realizacja dostosowanej podstawy programowej, zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 10 godzin na oddział, specjalistyczne i doskonalące techniki szkolne Kształcenie dzieci autystycznych oraz dzieci z zespołem Aspergera- realizacja dostosowanej podstawy programowej

Oferujemy wielospecjalistyczne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania do podjęcia nauki w szkole. W ramach zajęć proponujemy pomoc: pedagoga - oligofrenopedagoga, tyflopedagoga, surdopedagoga, psychologa, logopedy, dogo i hipoterapeuty terapeuty SI fizjoterapeuty Wymiar godzin zajęć - od 4 do 8 na miesiąc

Hipoterapię Dogoterapię Felinoterapię Logopedię Hydroterapię Terapię słuchu Terapię widzenia Terapię behawioralną EEG Biofeedback Terapię SI

Koło ekologiczne Koło informatyczne Koło małych form teatralnych Koło turystyczne Zajęcia sportowe Warsztaty plastyczne