Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice
W skład Zespołu Szkół Specjalnych wchodzą: a) Szkoła Podstawowa Nr 8 Specjalna (wiek 6-18 lat) b) Gimnazjum Specjalne (18-21 lat) c) Zasadnicza Szkoła Zawodowa (do 23 lat) d) Szkoła Przysposabiająca do Pracy (do 24 lat) e) Oddział Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (0- rozpoczęcia nauki w szkole)
małych, realizujących wwrd (1-3 w grupie), starszych upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (10-16 osób w klasie), umiarkowanym (6-8 osób w klasie), znacznym i głębokim (2-4 osób w grupie), autystycznych i z Zespołem Aspergera (2-4 osób w klasie). Szkoła jest placówką dla dzieci:
Uczniom niesłyszącym lub słabosłyszącym, niewidomym lub słabo widzącym, z niepełnosprawnością ruchową (w tym z afazją), z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem w tym z zespołem Aspergera), z niepełnosprawnościami sprzężonymi można wydłużyć etap kształcenia. Uczniom, o których mowa w powyżej, w cyklu edukacyjnym etap kształcenia można wydłużyć tylko raz i o jeden rok. Uczniowie, którym wydłuża się etapy kształcenia, muszą posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Uczniowie, którym wydłużono etap kształcenia, nie podlegają w roku, w którym wydłużono im cykl edukacyjny, klasyfikacji rocznej lub końcowej.
1. Podniesienie poziomu wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych w szkole podstawowej i gimnazjum. 2. Przystępowanie Uczniów ZSZ do egzaminów zewnętrznych potwierdzających kwalifikacje zawodowe. 3. Ograniczenie absencji uczniów Zespołu Szkół Specjalnych 4. Zapewnienie bezpiecznego pobytu ucznia na terenie szkoły 5. Tworzenie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku
1. Szkoła jest wspólnotą nauczycieli, uczniów i rodziców. 2. Nauczyciele mają odpowiednią wiedzę i umiejętności pozwalające radzić sobie z przejawami agresji. 3. Wszyscy szanujemy siebie nawzajem i nie jesteśmy wobec siebie agresywni. 4. Nie używamy aktów przemocy. Nagradzamy dobre przykłady poszanowania godności człowieka. 5. Zawsze reagujemy na każdy przejaw przemocy i agresji 6. Mamy sojuszników. Szkoła współpracuje ze środowiskiem przy podejmowaniu działań profilaktycznych. 7. Rodzice są z nami. Współpracują ze szkołą tworząc system przeciwdziałania przemocy.
Kształcenie dzieci z upośledzeniem umysłowym stopniu lekkim- realizacja podstawy programowej dostosowanej do potrzeb i możliwości uczniów, tożsamej ze szkołami masowymi, udział w egzaminach zewnętrznych, 12 godzin rewalidacji indywidualnej na klasę, w jej ramach zajęcia prowadzone przez specjalistów oraz wyrównywanie braków w realizacji podstawy programowej.
Kształcenie dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym oraz głębokim- realizacja dostosowanej podstawy programowej, zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 10 godzin na oddział, specjalistyczne i doskonalące techniki szkolne Kształcenie dzieci autystycznych oraz dzieci z zespołem Aspergera- realizacja dostosowanej podstawy programowej
Oferujemy wielospecjalistyczne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania do podjęcia nauki w szkole. W ramach zajęć proponujemy pomoc: pedagoga - oligofrenopedagoga, tyflopedagoga, surdopedagoga, psychologa, logopedy, dogo i hipoterapeuty terapeuty SI fizjoterapeuty Wymiar godzin zajęć - od 4 do 8 na miesiąc
Hipoterapię Dogoterapię Felinoterapię Logopedię Hydroterapię Terapię słuchu Terapię widzenia Terapię behawioralną EEG Biofeedback Terapię SI
Koło ekologiczne Koło informatyczne Koło małych form teatralnych Koło turystyczne Zajęcia sportowe Warsztaty plastyczne