KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Od kompetencji do kwalifikacji
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Przedmiotowy System Oceniania)
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
OPRACOWAŁ: MICHAŁ JEMIOŁO
Opracowała: Joanna Dembowa. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu.
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Dydaktyka ogólna.
Motywacja do nauki.
PEDAGOG SZKOLNY.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Obserwacja wybranych uczniów
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Idea oceniania kształtującego
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
RODZICE W SZKOLE.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Praca metodą projektu edukacyjnego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Obserwacja wybranych uczniów
Zadania pedagoga szkolnego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ

ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach ucznia,

Konwencjonalne formy kontroli opierają się na: rozmowie, pracach pisemnych, rzadziej książce i pracach praktycznych. Bardzo ważną rolę spełnia tu obserwacja uczniów przez nauczyciela. Tak rozumiana kontrola może odbywać się poprzez: 1. ustne sprawdzanie wiadomości 2. prace pisemne (domowe, klasowe) 3. posługiwanie się książką 4. wykonywanie prac praktycznych 5. obserwację uczniów w toku ich pracy

NIEKONWENCJONALNE SPOSOBY OCENIANIA PRACY UCZNIÓW: 1.Portfolio- to zwiększająca się kolekcja materiałów o charakterze autentycznych dokumentów wg określonego klucza interpretacyjnego i ilustrujących rozwój kompetencji, 2. Nagrania audio, video, fotografie- to wyraz skupienia się na konkretnym problemie, 3.Prezentacja- starannie wyreżyserowana 4.Drama- spontanicznie zaaranżowana scenka 5.Fiszki- forma powtarzania i utrwalania wiadomości,

OCENA OPISOWA- to ustna bądź pisemna informacja na temat osiągnięć i trudności ucznia przygotowana na podstawie systematycznych obserwacji jego szkolnej aktywności, ze wskazaniem działań pozwalających dziecku rozwijać się i pokonywać niepowodzenia w uczeniu się. Podstawowe zadanie to dostarczenie dziecku informacji, jakie umiejętności już opanowało, co potrafi oraz z czym sobie radzi, jakie ma trudności i jakie działania ma podjąć, aby te problemy pokonać.

Z oceny opisowej uczeń powinien się dowiedzieć: -jaki jest, -na co zasługuje, -na co go stać, -nad czym musi popracować, -co musi zmienić,

Funkcje oceny opisowej: -diagnostyczna, -korekcyjna, -motywacyjna, -rozwojowa, -informacyjna,