Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ. WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – (www.efs.gov.pl)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSIĘGOWOŚĆ W PROJEKTACH UE
Advertisements

Zmiany w projektach 6.2 PO KL
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Etapy tworzenia wniosków o płatność
Wojewódzki Urząd Pracy
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Projekty systemowe PUP w Podziałaniu PO KL w województwie warmińsko-mazurskim w 2011 roku. Olsztyn, marca 2011 rok.
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2010 Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL. Omówienie zasad sprawozdawczości finansowej.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
2 Dokumenty programowe: Program Operacyjny Kapitał Ludzki zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej K(2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r., zmienioną
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Departament Europejskiego Fundusz Społeczny Kwalifikowalność wydatków zgodnie Kwalifikowalność wydatków zgodnie z obowiązującymi przepisami (kluczowe zmiany)
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
REALIZACJA PROJEKTU SYSTEMOWEGO W RAMACH PRIORYTETU VII POKL.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Kwalifikowalność wydatków w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
ROPS Poznań Zmiany w dokumentach związanych z przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PODNOSZENIE KWALIFIKACJI.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
KONKURS OTWARTY NR 6/POKL/3.3.2/2009 „Przygotowanie wybranych szkół do realizacji praktyk przez studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela”
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność rozliczanych w ramach POWER Kielce 4 października
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – ( a następnie składany w jednej wersji elektronicznej i papierowej, która jest wydrukiem z GWP; Wniosek składany jest zgodnie z przyjętym w umowie o dofinansowanie harmonogramem płatności, nie rzadziej niż raz na trzy miesiące - po podpisaniu aneksu do umowy na 2011 r.; Termin składania wniosku o płatność wynosi 10 dni roboczych od zakończenia okresu rozliczeniowego; Zgodnie z art. 189 ust. 3 UFP, w przypadku niezłożenia wniosku o płatność na kwotę lub w terminie określonym przez beneficjenta w zaakceptowanym harmonogramie płatności, od środków pozostałych do rozliczenia naliczane będą odsetki jak od zaległości podatkowych; Odsetki naliczane są od dnia przekazania środków do dnia złożenia wniosku o płatność rozliczającego dany wydatek; Za dzień złożenia wniosku o płatność uznaje się termin nadania przedmiotowego dokumentu w placówce pocztowej operatora publicznego; W terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o płatność za ostatni okres rozliczeniowy składany jest Bilans realizacji projektu systemowego na dany rok (Zasady przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych OPS, PCPR oraz ROPS w ramach POKL z dnia r.)

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Załączniki do wniosku o płatność: 1. Załącznik nr 1 Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki w GWP; 2. Załącznik nr 2 Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia – od r. – obowiązek sporządzania w GWP; 3. Wyciągi bankowe – zgodnie z podpisanym aneksem beneficjenci systemowi są zwolnieni ze składania wyciągów bankowych; 4.Informacji o wszystkich uczestnikach projektu (PEFS) - w formie elektronicznej (w przypadku gdy w formularzu nie są uzupełnione wszystkie numery telefonów i adresy należy każdorazowo załączać stosowne wyjaśnienie); 5.Oświadczenia (3 szt.) w wersji papierowej ( 6. Załącznik nr 11 Rozliczenie kwoty dofinansowania w wersji papierowej.

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Instrukcja do wniosku o płatność znajduje się w Zasadach finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 21 grudnia 2010 r. ( oraz jest dostępna w Generatorze Wniosków Płatniczych w zakładce „Pomoc/Instrukcja”.

Należy wskazać nr aneksu obowiązujący w dniu składania wniosku Wydatki poniesione w danym okresie rozliczeniowym

Wydatki z wniosku o dofinansowanie na 2011 r. + wydatki zatwierdzone i wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego (wydatki kumulatywne r.) Wydatki zatwierdzone w 2011 r. (bez wydatków rozliczanych w danym wniosku) + wydatki zatwierdzone i wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego 2010 (wydatki kumulatywne)

Wydatki należy pomniejszyć o korekty i nieprawidłowości rozliczone przez WUP, które nie wpłynęły bezpośrednio na kwotę wydatków zatwierdzonych w poprzednich wnioskach o płatność, lecz pomniejszyły ogólną wartość wydatków rozliczonych w ramach projektu. Koszty pośrednie rozliczane ryczałtem = (koszty bezpośrednie rozliczane we wniosku o płatność – zadania zlecone ) x % kosztów pośrednich określony we wniosku o dofinansowanie 2 500

Koszty pośrednie rozliczane ryczałtem: procentowy limit kosztów pośrednich jest podstawą do rozliczania kosztów pośrednich we wnioskach o płatność w zależności od przedstawionych do rozliczenia kosztów bezpośrednich pomniejszonych o zadania zlecone; w przypadku występowania korekt finansowych lub wydatków niekwalifikowalnych w kosztach bezpośrednich, odpowiedniemu pomniejszeniu ulegają koszty pośrednie. rozliczanie kosztów pośrednich na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków: możliwe jest do wysokości łącznej kwoty określonej w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie. Obowiązuje zamknięty katalog kosztów pośrednich, W ramach kosztów pośrednich nie są wykazywane żadne wydatki objęte cross-financingiem, Istnieje możliwość rozliczania wkładu własnego w ramach kosztów pośrednich.

Tabela wypełniana jest przez beneficjentów, którzy dostrzegli niekwalifikowalność wydatków wykazanych w złożonych już wcześniej i zatwierdzonych przez WUP wnioskach o płatność. Postęp rzeczowy powinien korespondować z przedstawionymi we wniosku wydatkami (postępem finansowym) + należy przedstawić informację na temat działań podjętych w danym okresie na rzecz równości płci Jeżeli przed złożeniem wniosku o płatność Beneficjent wykryje u siebie wydatki niekwalifikowalne w danym okresie rozliczeniowym bądź stwierdzi, iż poniósł wydatek w kwocie wyższej niż zaplanowana we wniosku o dofinansowanie, nie wykazuje ich we wniosku o płatność tylko sam je u siebie koryguje zwracając na konto projektu wydatek, który został niesłusznie poniesiony

Wydatki wynikające z zatwierdzonych dotychczas przez WUP wniosków o płatność czyli: wydatki zatwierdzone w 2011 r. (bez wydatków rozliczanych w danym wniosku) + wydatki zatwierdzone i wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego (wydatki kumulatywne )

wniosek o dofinansowanie na 2011 r. + wydatki zatwierdzone przez WUP wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego (wydatki kumulatywne) za r.

Łączna kwota otrzymanych przez beneficjenta transz dofinansowania na ostatni dzień okresu rozliczeniowego, czyli: transze z 2011 r. + wydatki zatwierdzone przez WUP wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego (wydatki zatwierdzone kumulatywne) za r.

Łączna kwota rozliczonych środków (narastająco), czyli: wydatki zatwierdzone przez WUP w 2011 r. + wydatki wykazane w rocznym bilansie realizacji projektu systemowego (wydatki zatwierdzone kumulatywne) za r.

Kwota powinna być równa kwocie wnioskowanej w punkcie (2_10) wniosku Całkowite wydatki jakie beneficjent planuje wykazać we wnioskach o płatność w kolejnych okresach rozliczeniowych (wraz z wkładem własnym) Planowany przebieg należy opisać w podziale na poszczególne zadania. W punkcie tym beneficjent wyjaśnia również przyczyny odstępstw od harmonogramu realizacji projektu zawartego we wniosku o dofinansowanie.

Należy pamiętać o złożeniu podpisów!

Data uregulowania płatności – faktyczna zapłata Dokładna nazwa towaru lub usługi. W przypadku gdy wydatek był ponoszony z konta podstawowego a następnie refundowany z konta projektu należy dopisać w nawiasie datę refundacji wydatku Jeżeli na fakturze występuje kilka stawek podatku należy ją rozpisać w kilku pozycjach w rozbiciu na poszczególne stawki W Załączniku 1 nie należy wykazywać kwot ujemnych (np. korekt faktur)

Dowodem poniesienia wydatku jest opłacona faktura lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty. -rozliczanie wynagrodzeń: lista płac, rachunek do umowy o dzieło/zlecenie wraz z numerem; -zakup usług, sprzętu itp.: faktura, rachunek. W przypadku wynagrodzeń w Zał. 1: - kwota dokumentu brutto/kwota dokumentu netto – to wartość, na jaką opiewa cały dokument, nawet, gdy na liście znajdują się wynagrodzenia osób nie biorących udziału w projekcie – wartości w tych kolumnach będą zawsze takie same; - kwota wydatków kwalifikowalnych – wynagrodzenie brutto osób rozliczanych w projekcie.

Należy pamiętać o: - oznaczeniu wydatków rozliczanych w ramach cross financingu (T), - oznaczeniu zadań zleconych (T), - o rozbiciu faktur, które zawierają kilka stawek podatku VAT na odrębne pozycje, - odpowiednim ujęciu faktur PRO FORMA (data wystawienia dokumentu późniejsza niż data zapłaty), - oraz o podaniu daty refundacji wydatku.

W przypadku faktury VAT: - kolumna kwota dokumentu brutto - wartość brutto całej faktury - nawet, gdy tylko części tej faktury dotyczy wydatków związanych z projektem; - kolumna kwota dokumentu netto - wartość netto całej faktury; - kolumna kwota wydatków kwalifikowalnych - kwota wydatku dotycząca projektu; - kolumna w tym VAT - wyszczególnienie podatku VAT ujętego w kolumnie - kwota wydatków kwalifikowalnych. Różnica pomiędzy wartościami w kolumnach kwota dokumentu brutto i kwota dokumentu netto (kolumna 8 i 9) w Zał. 1 może wynikać wyłącznie z podatku VAT. Wysokość kwoty kwalifikowanej wskazana w opisie dokumentu księgowego musi być taka sama jak kwota wydatków kwalifikowanych w Załączniku nr 1 (kol. 10).

Koszty zarządzania projektem Brak możliwości rozliczania w zadaniu Zarządzanie Projektem wydatków, które są wymienione w katalogu kosztów pośrednich. Należy monitorować wydatki personelu w zadaniu Zarządzanie Projektem i wykazywać je w Tab. 4 w wierszu „w tym wydatki personelu” wniosku o płatność. Nie ma możliwości przekraczania wartości zadania Zarządzanie Projektem ani kosztów pośrednich oraz przenoszenia wydatków (do 10%) z kosztów pośrednich na inne zadania.

Personel projektu Personel projektu to wszystkie osoby zaangażowane do realizacji zadań w ramach projektu, które osobiście wykonują zadania w ramach projektu. brak możliwości zatrudniania własnych pracowników będących personelem projektu do realizacji innych zadań na podstawie innych umów np. cywilnoprawnych, zaangażowanie do projektu na podstawie umowy cywilnoprawnej osoby, która jest jednocześnie zatrudniona na podstawie umowy cywilnoprawnej jest możliwe wyłącznie w przypadku kiedy charakter zadań wyklucza możliwość ich realizacji w ramach stosunku pracy. Wydatki niekwalifikowalne: wpłaty dokonywane przez pracodawców na PFRON, nagrody jubileuszowe.

Personel projektu Wyposażenie stanowiska pracy Kwalifikowalne są koszty związane z wyposażeniem stanowiska pracy personelu projektu (np. komputer, drukarka, biurko) tylko i wyłącznie w przypadku wyposażenia stanowiska pracy personelu zatrudnionego na postawie stosunku pracy w wymiarze co najmniej ½ etatu. W przypadku zatrudnienia osoby poniżej ½ etatu, koszty związane z wyposażeniem jej stanowiska pracy są kwalifikowalne w ramach projektu wyłącznie w proporcji odpowiadającej zaangażowaniu jej czasu pracy w projekcie. Wyposażenie stanowiska pracy personelu zatrudnionego w innej formie niż na podstawie stosunku pracy jest niekwalifikowalne.

Cross-financing Beneficjent jest uprawniony do ponoszenia wydatków w ramach cross – financingu do wysokości wynikającej z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie. Wydatki poniesione powyżej tej kwoty są niekwalifikowalne; Beneficjenta obowiązuje wartość wydatków w ramach cross – financingu, a nie limit procentowy; Możliwe jest jednak kwalifikowanie w szczególności: a) zakupu oraz leasingu (finansowego lub zwrotnego) pojazdów oraz mebli bez względu na ich wartość; b) zakupu oraz leasingu (finansowego lub zwrotnego) sprzętu rozumianego jako: środki trwałe, z wyłączeniem pojazdów i mebli, których wartość początkowa jest wyższa od 350 zł; c) zakupu oraz leasingu (finansowego i zwrotnego) sprzętu celem przekazania ich uczestnikom projektów PO KL; d) dostosowywania i/lub adaptacji budynków, pomieszczeń i miejsc pracy. Nieistotne jest czy sprzęt został sklasyfikowany w ewidencji środków trwałych Beneficjenta.

Załącznik nr 2 do wniosku beneficjenta o płatność w ramach PO KL Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia Pomiar wskaźników jest dokonywany z chwilą rozpoczęcia udziału w projekcie jego uczestników, tj. z chwilą podpisania przez każdego z nich deklaracji uczestnictwa (zwanej dalej deklaracją). Osoba może rozpocząć udział w projekcie tylko raz w trakcie całego okresu jego realizacji. Wartość docelowa wskaźnika - w pierwszym roku realizacji w kolumnie wartość docelowa wskaźnika należy uwzględnić wartość określoną w pierwszym rocznym wniosku o dofinansowanie, natomiast w kolejnych latach realizacji - sumę wykonania wskaźnika z lat poprzednich i wartości planowanej do osiągnięcia w bieżącym roku, która została określona w ostatnim wniosku o dofinansowanie.

Mr - wartości osiągniętych w okresie rozliczeniowym za jaki składany jest wniosek o płatność; Mp - wartości osiągnięte narastająco od początku realizacji projektu; Tab. 1 Przepływ uczestników projektu

Osoby powracające do projektu

PRIORYTET VII Działanie Liczba klientów instytucji pomocy społecznej, którzy zakończyli udział w projekcie dotyczącym aktywnej integracji ,67 - w tym osoby z terenów wiejskich Liczba klientów instytucji pomocy społecznej objętych kontraktami socjalnymi w ramach realizowanych projektów Liczba pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej bezpośrednio zajmujących się aktywną integracją, którzy w wyniku wsparcia z EFS podnieśli swoje kwalifikacje w systemie pozaszkolnym w tym liczba pracowników socjalnych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (OPS i PCPR) Inne wskaźniki określone we wniosku o dofinansowanie 1 Przeprowadzenie warsztatów z psychologiem Przeprowadzenie warsztatów z doradcą zawodowym Ukończenie kursu zawodowego Komentarz W przypadku gdy dany wskaźnik nie został osiągnięty w 100% należy każdorazowo zamieścić stosowny komentarz Należy uwzględnić wszystkie osoby objęte objęte kontraktami socjalnymi lub odmianą kontraktów m. in. indywidualny program wychodzenia z bezdomności, indywidualny program usamodzielnienia, umowa na zasadach analogicznych do kontraktu socjalnego (w przypadku PCPR) Tab. 7 Osiągnięte wartości wskaźników

Przekazywanie środków Pierwsza transza (n) środków na realizację projektów jest wypłacana w wysokości i terminie określonym w harmonogramie płatności. Druga transza (n+1) jest przekazywana po złożeniu wniosku o płatność rozliczającego pierwszą transzę (n) w wysokości co najmniej 70% otrzymanych środków oraz po jego zweryfikowaniu przez IP i braku zastrzeżeń do rozliczanych we wniosku wydatków. Reguła proporcjonalności Reguła proporcjonalności dotyczy rozliczenia projektu pod względem finansowym w zależności od stopnia osiągnięcia założeń merytorycznych określonych we wniosku o dofinansowanie projektu tj. osiągnięcia wskaźników. W przypadku niespełnienia kryterium dostępu w ramach projektu – wszystkie wydatki dotychczas rozliczone zostają uznane za niekwalifikowalne. W przypadku niespełnienia kryterium strategicznego lub nieosiągnięcia celu projektu – wysokość dotychczas rozliczonych wydatków może zostać proporcjonalnie zmniejszona.

Dziękuję za uwagę! Wojewódzki Urząd Pracy ul. Kościelna Poznań