Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Przedmiotowy System Oceniania)
Demokracja w szkole.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Debata środowiskowa Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości" Czaple 23 listopada 2010.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Informator dla rodziców
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
MATURA 2017.
Zadania pedagoga szkolnego
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Zapis prezentacji:

Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!

Informacje ogólne o szkole. 1.Szkoła podstawowa z „0” 2.Średnia liczebność klas ok.17 3.Nauczycieli 14 – z tego 7 na pełnym etacie 4.Doświadczenie n-li średni staż ok.10 5.W szkole nie ma pedagoga i psychologa!!! 6.Wykształcenie rodziców – na ok.80 rodziców żaden rodzic nie ma wyższego wykształcenia a tylko kilku średnie

Wyniki szkoły „Trzecioteścik” test po III klasie

Wyniki szkoły Sprawdzian po VI klasie

Warunki ogólne niezbędne do uzyskania sukcesu

1. Dobra atmosfera pracy!!! Przede wszystkim współpraca a nie rywalizacja!

2. Solidna praca  Dobre lekcje !  Stosowanie metod aktywnych  Na lekcji często praca w grupach

3. Dyscyplina pracy  Maksymalne wykorzystanie czasu lekcji  Brak lub bardzo mało zwolnień lekarskich!!!  Mało zastępstw

4. Konsekwencja w wychowaniu  Dobra dyscyplina w szkole  Nauczyciele nie mają problemów z dyscypliną  Wszyscy nauczyciele reagują !! na wszelkie przejawy zła  W szkole brak pedagoga!!!

5. Praca ponad minimum – konkursy przedmiotowe  Organizacja na terenie np. gminy, kilku gmin, miasta itp. Konkursów przedmiotowych  Udział w konkursach kuratoryjnych  Szkolne konkursy jeżeli duża szkoła

6. Uczciwość uczniów i nauczycieli  Uczciwość nauczycieli !!! W szkole nie funkcjonuje pojęcie ściągania  Nauczyciele nie podpowiadają!!!  Ostre kary dla ściągających  Uczciwość uczniów !!! Odzwierciedlenie w ocenie z zachowania

6 nierozłącznych i niezbędnych warunków do uzyskania sukcesu 1. Atmosfera pracy 2. Solidne lekcje 3. Brak zwolnień 4. Dyscyplina w szkole 5. Konkursy przedmiotowe 6. Uczciwość wszystkich

Czego uczyć? Jakie umiejętności się liczą? 1.Mądrość ogólna – inteligencja 2.Wiadomości i umiejętności określone w standardach np. krótkie formy wypowiedzi, oś czasu, dane z tabeli, itp

Co w życiu czeka ucznia (człowieka)? Test po 3 klasie Sprawdzian po VI klasie Test po gimnazjum Test maturalny Test na prawo jazdy Testy na studiach – powoli wprowadzane Wniosek – naszym zadaniem jest przygotować ucznia do testów!!!

Wniosek Klasówki – lamus Sprawdziany opisowe – lamus Podstawa to: Realizacja podstawy programowej i sprawdzanie poprzez: Testy wielokrotnego wyboru Krótkie formy wypowiedzi – ustne i pisemne

Jak pracujemy w naszej szkole? 1. Mamy opracowane standardy osiągnięć uczniów po 0, III i VI 2. Standardy są podstawą pracy nauczyciela (0 i I-III) i nauczycieli (IV-VI) 3. Na tej podstawie przeprowadzamy test po 0, III i VI i wiemy jak nam wychodzi nauka

Jak pracują nauczyciele? - Realizują podstawę (swój plan) i:

Praca w zespole IV-VI Kl.IV – każdy robi swoje, ale już pod testy Kl.V – przynajmniej kilka testów przekrojowych, omówienie w zespole Kl.VI – do kwietnia przynajmniej 6 testów np. JUNIOR, z OKE, różne inne testy Po sprawdzeniu testu wychodzi jaki standard jest słaby i kto jest za to odpowiedzialny. Ustalamy kto ma to naprawić i ponowny test sprawdzający

Na co zwracamy uwagę ? 1. Możliwości ucznia!!! Każdy ma ustaloną swoją normę punktową. 2. Sposób ogłaszania wyników- to jest coś ważnego! 3. Omówienie testu zaraz po teście- na gorąco 4. Informacja pisemna do rodziców 5. Pochwały dla tych co napisali powyżej swoich możliwości – apel, internet, list pochwalny do rodziców

Jak przeprowadzamy testy? Każdy uczeń siedzi samodzielnie Obecny jest nauczyciel i dyrektor Uczciwość wszystkich!!! Sprawdzamy wszyscy – zamknięte pytania razem, otwarte polonista i matematyk Konieczny przynajmniej jeden egzaminator

Jak poprawiamy słabe strony ? Test Sprawdzenie i wyszukanie słabych stron Nauka-praca wyznaczonego nauczyciela nad słabą stroną Test z większą liczbą zadań ze słabych stron Ponowna analiza Itd..

Tak pracujemy U nas się sprawdza. Może warto spróbować????

Więcej - możliwość szkolenia rady pedagogicznej