Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa, 10 czerwca 2014 r.
Kompleksowa i spójna z systemem zarządzania komunikacja wewnętrzna wzmacnia identyfikację pracowników z organizacją dla której pracują i uświadamia odpowiedzialność za zespół kształtuje postawy etyczne spójne z wartościami organizacji ogranicza ryzyko luk kompetencyjnych i wzbogaca mechanizmy podnoszenia kompetencji pracowników stale motywuje do pracy dobrej jakości wspiera zarządzanie zmianą uniezależnia przepływ informacji od hierarchicznej struktury 2
Komunikacja wewnętrzna – kluczowe czynniki sukcesu zindywidualizowany zakres i formy przekazywania informacji wykorzystanie potencjału doświadczonych pracowników bezpośrednie zaangażowanie prezydenta w komunikowanie najistotniejszych informacji o misji, priorytetach i wartościach etycznych ścisłe powiązanie indywidualnej i zespołowej oceny pracy z systemem motywacyjnym zapewnienie szybkiego dostępu do aktualnych informacji o charakterze formalnym angażowanie kadry zarządzającej w pozyskiwanie od pracowników informacji dotyczącej kultury organizacyjnej i wykorzystywanie tej wiedzy do doskonalenia organizacji 3
Integracja systemu komunikacji Co jest ważne dla organizacji i jak w niej funkcjonować? Skuteczność i efektywność działania Służba przygotowawcza Kultura organizacji Środowisko pracy Procesy Zadania i cele System oceny pracy System wynagradzania za efekty pracy Wyniki przeglądu systemu zarządzania Ślubowanie Prezydent Miasta Spotkania w sprawie przeglądu systemu zarządzania Zadowolenie klientów Jaka wiedza, umiejętności i postawy są kluczowe dla osiągnięcia celów? Służba przygotowawcza Portal Intranetowy Miasta Wyniki badania satysfakcji klientów System szkoleń wewnętrznych Zadowolenie pracowników Kwartalne rozliczanie z efektów pracy Jak oceniana jest moja praca i co muszę zmienić Wyniki badania satysfakcji pracowników Ocena okresowa pracowników Ocena pracy wydziałów
Skuteczność i efektywność systemu
Skuteczność i efektywność systemu
dyrektor Urzędu Miejskiego w Gliwicach Dziękuję za uwagę Katarzyna Śpiewok dyrektor Urzędu Miejskiego w Gliwicach e-mail: dyr@um.gliwice.pl 7