Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
ZAPROSZENIE DO KRAKOWA
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wymiana polsko-niemiecka
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Lekcje z komputerem, 2006.
Wymiana Polsko-Niemiecka Sfinansowana przez. Werl Werl, to piękne miasto położone na wschód od Dortmundu. To tam odbywała się większość naszych spotkań.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI Autor: Barbara Walczak

Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Podsumowanie – konkluzja Przewodnik nauczyciela

Wprowadzenie Drodzy uczniowie! Każdy lubi podróżować, a podróże kształcą. Zapraszam Was do zwiedzania nie ruszając się z domu, czyli do zwiedzania „palcem po mapie”. Dziś proponuję podróż do BERLINA.

Zadanie Przygotujcie prezentację w programie PowerPoint lub folder do wydrukowania w programie Word o stolicy Niemiec - Berlinie oraz jego zabytkach (najważniejsze informacje, atrakcje turystyczne, zabytki) Wykonajcie plakat zachęcający do zorganizowania wycieczki szkolnej do Berlina Zadanie to pozwoli Wam poznać Berlin i zachęci do odwiedzenia tego miasta Czas na wykonanie tego zadania to 4 tygodnie. Ocena pracy zależeć będzie od spełnienia kryteriów, które znajdziecie w zakładce „Ewaluacja”

Proces Klasa zostanie podzielona przez nauczyciela na 2 - 3 trzyosobowe grupy, a każda z nich będzie miała do wykonania 2 zadania Należy poznać Berlin i jego zabytki korzystając z linków podanych w zakładce „Źródła” Następnie trzeba dokonać wyboru najciekawszych i wartych zwiedzenia zabytków/odwiedzenia miejsc i wykonać krótką prezentację w programie PowerPoint (minimalnie 10 - maksymalnie 15 slajdów) Ustalcie, kto jakie zabytki opisze i zaprezentuje oraz jakie materiały potrzebne do wykonania zadania musi przygotować i przynieść Zawsze możesz poprosić nauczyciela o pomoc

Proces, c.d. Kolejnym zadaniem jest przygotowanie plakatu metodą kolażu zachęcającego do zorganizowania wycieczki do Berlina. Można skorzystać ze zdjęć pobranych z Internetu i wydrukowanych lub z materiałów znalezionych w różnego rodzaju czasopismach kolorowych czy też katalogach Aby zebrać potrzebne dane do projektu możecie skorzystać ze szkolnej pracowni komputerowej (po wcześniejszym umówieniu się z jej opiekunem), jednak większość informacji z Internetu musicie zdobyć w domu Zapisz prezentację/folder na pendrivie i przynieś na lekcję Finał naszej podróży nastąpi po 4 tygodniach i zakończy go prezentacja Waszych produktów w klasie

Źródła Proponuję odwiedzić następujące strony: http://berlin.lovetotravel.pl/ http://niemcy.lovetotravel.pl/berlin_mapa_zabytkow http://berlin.lovetotravel.pl/zdjecia/ http://www.niemieckiwnakli.pl/index.php/lander/660-was-ist-in-berlin-sehenswert http://www.niemieckiwnakli.pl/index.php/lander/879-berlin-wspolny-projekt-redaktorow http://pl.wikipedia.org/wiki/Berlin#Zabytki http://berlin-vel.pl/Ciekawe-miejsca-i-zabytki http://beztroskiewczasy.pl/berlin-10-miejsc-ktore-musisz-odwiedzic/

Ewaluacja Wymagania Wykraczające 4 pkt. Dopełniające 3 pkt. Rozszerzające 2 pkt. Podstawowe 1 pkt. Dobór i wykorzystanie materiałów źródłowych Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych i wyszukanie informacji, połączenie tekstu z elementami grafiki - wykraczające poza podane źródła Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych i wyszukanie informacji, połączenie tekstu z elementami grafiki Wykorzystanie wskazanych materiałów źródłowych w ograniczonym zakresie, brak połączenia tekstu z elementami grafiki Wykorzystanie małej ilości materiałów źródłowych i brak połączenia tekstu z grafiką Estetyka, pomysłowość wykonania pracy Praca ukończona, bardzo staranna, wykonana samodzielnie przez uczniów; przejrzysta, ciekawa wizualnie Praca ukończona, staranna, poprawna, wykonana samodzielnie przez uczniów Praca ukończona, ale niestaranna, wykonana pobieżnie, mało estetyczna/wykonana niesamodzielnie Praca nieukończona Ocena prezentacji ustnej Wypowiedź ustna bogata, ciekawa, dobrze przygotowana; część prezentacji w j. niemieckim Wypowiedź ustna bogata, ciekawa, dobrze przygotowana Wypowiedź ustna nieprzygotowana/ uboga w treść Brak wypowiedzi ustnej/wypowiedź nie na temat Opracowanie tematu Tekst czytelny, poprawny zredagowany i sformatowany, całkowicie bezbłędny Tekst czytelny, poprawny, częściowo sformatowany, brak błędów stylistycznych i ortograficznych, nieliczne błędy interpunkcyjne Tekst czytelny, niepoprawny, nie sformatowany, nieliczne błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne Tekst nieczytelny, liczne błędy stylistyczne, ortograficzne, interpunkcyjne, brak formatowania Współpraca w grupie Współpraca wszystkich uczniów w pracach zespołu Współpraca większości uczniów w pracach zespołu Nie wszyscy uczniowie biorą udział w pracy zespołu Większość uczniów nie bierze udziału w pracy grupy, brak współpracy

Ewaluacja – skala ocen 20-19 pkt. = celujący 18-17 pkt. = bardzo dobry 16-14 pkt. = dobry 13-10 pkt. = dostateczny 9 - 6 pkt. = dopuszczający 5 - 0 pkt. = niedostateczny

Podsumowanie - konkluzja Wszystko co piękne szybko się kończy … Zakończyła się również nasza podróż „palcem po mapie” do Berlina – stolicy Niemiec. Wzbogaciliśmy swoją wiedzę o tym mieście, poznaliśmy jego zabytki i miejsca warte zobaczenia. Mieliśmy okazję zobaczyć mnóstwo pięknych zdjęć. Gratuluję wszystkim, którzy wykonali to zadanie od początku do końca i nie poddali się bez walki. Mam nadzieję, że Wasze plakaty zachęcą nie tylko Was samych do odwiedzenia Berlina w przyszłości. Być może sami zaplanujecie wycieczkę do tego miasta?

Przewodnik nauczyciela Pomysł na WebQuest z zakresu nauki realioznawstwa na zajęciach języka niemieckiego chodził za mną od zawsze. Poznanie kraju/krajów języka, którego się uczymy zwiększa nie tylko motywację do nauki, ale też same efekty. Rozbudza chęć zwiedzenia tego kraju, miasta, miejsca. Tematyka realioznawcza często jest też pomijana lub bardzo „odchudzona”, co pozostawia u dzieci wielki niedosyt. Podróże „palcem po mapie”, czy też wirtualne zwiedzanie powinno nas w pewnym stopniu zaspokoić.

Przewodnik, c.d . Grupa docelowa: uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej. Ilość zaproponowanych grup, jak również ich liczebność należy modyfikować mając na względzie wiek i liczebność grupy docelowej. Temat niniejszego projektu pozwala na liczne modyfikacje – można w ten sposób poznać wiele różnych innych miast niemieckich czy też krajów niemieckojęzycznych ( i nie tylko). Liczba zadań czy też ich forma może być dostosowana do możliwości i poziomu uczniów.

Dziękuję … Zapraszam do Berlina! Ich lade herzlich nach Berlin ein!

Źródła Wykorzystano zdjęcia/obrazki znajdujące się na: http://panoramastreetline.com/brandenburg-gate-ebertstrasse-berlin-germany- P1115 http://halo.domy.pl/niemcy-polakom-niestraszne/ http://www.pitopia.de/scripts/pictures/detail.php?pid=242773& http://www.ebay.de/bhp/berlin-teddy http://www.newsmax.de/bilder/130508_87680.jpg