Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
EDUKACJA ZDROWOTNA W NOWEJ PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
i edukacja dla bezpieczeństwa w nowej podstawie programowej
w nowej podstawie programowej
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
System doskonalenia nauczycieli
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Edukacja zdrowotna w praktyce
Opracowała Agnieszka Balcerak
Rok szkoły w ruchu – promocja aktywności fizycznej wśród młodzieży
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Nowy status edukacji zdrowotnej
w praktyce pedagogicznej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Wychowanie fizyczne
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl

RODN "WOM" w Częstochowie Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Zmiany programowe i organizacyjne w obszarze edukacji zdrowotnej w szkole likwidacja ścieżek edukacyjnych rozszerzenie treści WF o blok Edukacja Zdrowotna, podkreślenie znaczenia zdrowia psychospołecznego u dzieci i młodzieży zasugerowanie nauczycielowi WF potrzeby pracy metodami aktywnymi i uwzględnianie cyklu uczenia się przez doświadczanie sugerowanie realizacji części zajęć z WF poza salą gimnastyczną 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

Dlaczego takie zmiany?

Status edukacji zdrowotnej w szkole „ Ważnym zadaniem szkoły jest także edukacja zdrowotna, której celem jest rozwijanie u uczniów postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu”. treści prozdrowotne w ramach podstawy programowej różnych przedmiotów na III i IV etapie wyodrębniono blok tematyczny „edukacja zdrowotna” 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

wychowanie fizyczne „pełni wiodącą rolę w edukacji zdrowotnej” zajęcia wychowania fizycznego w zakresie edukacji zdrowotnej powinny być dostosowane do potrzeb uczniów po przeprowadzonej diagnozie tych potrzeb III i IV etap – zalecane warunki i sposób realizacji 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Diagnoza potrzeb w edukacji zdrowotnej a realizacja podstawy programowej Jak zdrowo się odżywiać? Uczymy się zachowań asertywnych. Budujemy pozytywny obraz własnej osoby. Jaki jest wpływ podejmowanej aktywności na zdrowie i sylwetkę człowieka? Jak radzić sobie z nadmiernym stresem? 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

Wymagania i treści związane ze zdrowiem zostały zamieszczone w wielu przedmiotach na poszczególnych etapach edukacyjnych www.ore.edu.pl wychowanie i profilaktyka promocja zdrowia w szkole materiały do pobrania edukacja zdrowotna wymagania i inne zapisy dotyczące edukacji zdrowotnej w różnych przedmiotach nauczania

RODN "WOM" w Częstochowie 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

Definicja zdrowia przyjęta w 1946 r. przez WHO. Zdrowie jest stanem pełnego dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego, a nie wyłącznie brakiem choroby, kalectwa lub niepełnosprawności. 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

Co charakteryzuje współczesną edukację zdrowotną? uwzględnianie wszystkich wymiarów zdrowia branie pod uwagę potrzeb i zainteresowań uczniów (diagnoza) oraz aktywne uczestnictwo uczniów w realizacji polityki prozdrowotnej tworzenie klimatu dla zdrowia w szkole tworzenie warunków do praktykowania zachowań prozdrowotnych 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Porównanie treści z zakresu edukacji zdrowotnej w ramach podstawy programowej z różnych przedmiotów wychowanie fizyczne inne przedmioty wyjaśnia, co oznacza zachowanie asertywne, podaje jego przykłady omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nim w sposób konstruktywny wyjaśnia jak można zachować dystans wobec nieaprobowanych przez siebie zachowań grupy lub jak im się przeciwstawić wymienia czynniki wywołujące stres, podaje przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu; przedstawia sposoby radzenia sobie ze stresem 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Porównanie treści z zakresu edukacji zdrowotnej w ramach podstawy programowej z różnych przedmiotów wychowanie fizyczne inne przedmioty wyjaśnia, na czym polega praca nad sobą dla zwiększenia wiary w siebie i umiejętności podejmowania decyzji omawia zasady racjonalnego gospodarowania czasem zna korzyści wynikające z inwestowania w siebie zna korzyści wynikające z planowania własnych działań 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

Kiedy realizować treści z EZ? podczas realizacji obowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego i innych przedmiotów podczas wyjazdów na obozy, wycieczki, rajdy, zielone szkoły podczas pobytu dzieci w świetlicy szkolnej podczas akademii i festynów szkolnych w trakcie spożywania posiłków w toku codziennych działań szkolnych 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Przykłady metod i technik do wykorzystania w pracy z uczniem w ramach realizacji edukacji zdrowotnej burza mózgów drzewo decyzyjne diamentowy ranking poker kryterialny metaplan drama projekt dyskusja rybi szkielet kula śniegowa mapa myślowa portfolio 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie

RODN "WOM" w Częstochowie Dziękuję za uwagę Katarzyna Wąsowicz wasowicz@womczest.edu.pl 2017-04-06 RODN "WOM" w Częstochowie