CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Izabela Kołodziejczyk
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PROGRAM COMENIUS.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Organizatorzy Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA Gmina Małkinia Górna

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Idea projektu

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Cele Projektu:

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Na czym polega projekt? 40 godzin warsztatów prowadzonych metodami aktywnymi przez ok 7 miesięcy (spotkania popołudniami lub w weekendy, raz w miesiącu): 10 h warsztatów wprowadzających w tematykę: integracja grupy, wybór poszczególnych bloków, określenie terminów warsztatów 30 h warsztatów z wybranej tematyki (5 bloków tematycznych)

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Tematyka czyli jak sprawić by prowadzenie lekcji było ciekawsze a uczniowie byli bardziej zainteresowani nauką inaczej techniki ułatwiające zapamiętywanie i przypominanie sobie informacji po to by i nauczycielom, i uczniom łatwiej się pracowało to warsztaty, na których można nauczyć się różnych technik radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w klasie, budowania autorytetu itp. czyli jak dostosowywać metody nauczania do specyfiki potrzeb uczniów, wiedza przydatna w wypełnianiu dokumentacji takich jak Internet, prezentacje multimedialne, e-learning,, tablice interaktywne by uczniowie byli bardziej zainteresowani tematyką zajęć a prowadzenie lekcji stało się przyjemniejsze

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! I Etap realizacji projektu: W projekcie uczestniczyło 80 osób w tym 77 nauczycielek oraz 3 nauczycieli Warsztaty zakończyło 5 grup, 3 grupy z Małkini Górnej oraz 2 z powiatu mińskiego (z miejscowości Mrozy oraz Dębe Wielkie) Łącznie przeprowadzono 200 godzin warsztatów w tym : Aktywizujące i twórcze metody w pracy nauczyciela 29 godzin Mnemotechniki 27 godzin Metody wychowawcze 25 godzin Pomoc psychologiczno – pedagogiczna 19 godzin ICT 28 godzin

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Wiedza na temat: technik uczenia się i motywowania do nauki narzędzi rozwijających kompetencje kluczowe uczniów wykorzystywanych w nauce narzędzi rozwijających kompetencje kluczowe uczniów wykorzystywanych w wychowaniu

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Ocena i komentarze … „profesjonalnie przygotowane zajęcia” „ciekawe treści” oraz „interesujący dobór tematów” „nowoczesne i zaskakujące metody pracy” „warsztaty dostosowane do potrzeb i wymagań grupy” „prowadzący pełni pasji, zaangażowani i kompetentni” „bardzo dobry kontakt z prowadzącymi” „praktyczne i ciekawe ćwiczenia”

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Co wynieśli uczestnicy … „wiele rad i pomysłów” „impuls do własnego rozwoju” „nowe spojrzenie na techniki pracy z uczniem” „doświadczenia, pomysły i wskazówki innych osób” „gry i zabawy aktywizujące” „mnemotechniki” „odświeżenie warsztatu pracy”

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA !

Co dalej …

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Kontakt: Biuro Projektu „Nauczyciel w Nowej Roli”: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom Ul. Kłopotowskiego 11 lok – 718 Warszawa Koordynator projektu: Barbara Pietrzak tel