Branżowy Program Promocji branży polskich specjalności żywnościowych Wykonawca - Agencja Rynku Rolnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
MOŻLIWOŚCI WSPÓŁFINANSOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI BRANŻY ODZIEŻOWEJ,
PROGRAM PROMOCJI O CHARAKTERZE OGÓLNYM NA TERENIE KAZACHSTANU – 2013r.
Doskonała znajomość polskiego rynku - rocznie organizujemy ponad 80 wydarzeń targowych dla różnorodnych branż, odwiedza nad pół miliona profesjonalistów.
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu”
Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Międzynarodowa promocja polskich M E B L I Konferencja prasowa 12 grudnia 2011 r. Warszawa.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
2009 Fundusze wspierające działalność eksportową – prezentacja działania 6.1 PO IG Radosław RunowskiWarszawa, 9 czerwca 2009 r. IX FORUM EDUKACYJNE DLA.
2009 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.1 Paszport do eksportu.
PROMOCJA BRANŻY TURYSTYKI MEDYCZNEJ W LATACH 2012 – 2015
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Branżowy Program Promocji – Usługi ICT/IT
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Klub Eksportera Rzeszów, 23 marca 2006 r.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
INFORMACJA O PROJEKCIE Kampania promocyjna produktów wykonanych z bursztynu oraz regionu gdańskiego na rynku arabskim – AMBERIF – Targi Dubaj 2009 Unia.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
2013 Fundusz Pożyczkowy Wspierania Innowacji Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Marek Ulman Departament.
Ministerstwo Gospodarki
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
2009 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Anna Werle-Wilczyńska Kielce, 14 sierpnia 2009 r. Działanie 6.1 PO IG Paszport do eksportu.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
1 „Konkurencyjność polskich producentów żywności” Iwona Szczepaniak 19 maja 2006.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
1 Dostępne instrumenty wsparcia eksportu realizowane przez Ministerstwo Gospodarki Warszawa, dnia r. Wojciech Pobóg-Pągowski.
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu” Cel i zakres działania oraz warunki uzyskania dofinansowania Regionalna Instytucja Finansująca Działanie 6.1 PO IG.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
2013 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.1 PO IG Paszport do eksportu Agnieszka Jaszczyk Częstochowa, 10 stycznia 2013 r.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
M ISJA DO KAZACHSTANU XX M IĘDZYNARODOWA W YSTAWA T RANSPORTU I L OGISTYKI „T RANSIT K AZAKHSTAN 2016” W A ŁMATY 3-7 P AŹDZIERNIKA 2016.
Program wsparcia eksportu na rynkach niestandardowych – oferta ARR w praktyce
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Misja do KAZACHSTANU XIX Międzynarodowa Wystawa Przemysłu Spożywczego „InterFood Astana 2017” 29maja-1czerwca 2017.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Wsparcie dotacyjne w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Działanie 3.3. Poddziałanie
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Branżowy Program Promocji branży polskich specjalności żywnościowych Wykonawca - Agencja Rynku Rolnego

Oś priorytetowa 6 – Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.5 – Promocja polskiej gospodarki Poddziałanie – Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych Instytucja wdrażająca: Ministerstwo Gospodarki

Branżowe Programy Promocji Komponent B promocja branży jako całości całkowity koszt pokrywa MG Komponent A promocja przedsiębiorców możliwość 75% dofinansowania

Cel Branżowych Programów Promocji (BPP): wykreowanie polskich, silnych marek, które będą rozpoznawalne na świecie zaistnienie na rynkach zagranicznych polskich specjalności eksportowych

Cel Branżowych Programów Promocji (BPP): dostarczenie odbiorcom zagranicznym niezbędnych informacji o produktach branży dotarcie z informacją o branży do jak najszerszej zagranicznej grupy docelowej możliwość nawiązania kontaktów gospodarczych

Zagraniczne rynki objęte BPP: Zagraniczne rynki objęte BPP: Rosja, Chiny, Niemcy, Ukraina, ZEA, Francja

Rodzaje działań promujących 1) Szkolenia marketingowe i rynkowe Rodzaje działań promujących: 1) Szkolenia marketingowe i rynkowe - opracowanie strategii budowania marki na rynkach zagranicznych - zasady marketingu wystawienniczego oraz handlu zagranicznego - systemy prawne obowiązujące w obrocie międzynarodowym - zasady prowadzenia działalności eksportowej I edycja – (Rosja i Francja) II edycja – (Chiny i Niemcy) III edycja – (ZEA i Ukraina)

Rodzaje działań promujących 2) Udział w zagranicznych i krajowych imprezach targowo- wystawienniczych Rodzaje działań promujących : 2) Udział w zagranicznych i krajowych imprezach targowo- wystawienniczych POLAGRA (Poznań, Polska) – , 2013, 2014 World Food Moscow (Moskwa, Rosja) – , 2013, 2014 SIAL Paris (Paryż, Francja) – , 2014

Rodzaje działań promujących 2) Udział w zagranicznych i krajowych imprezach targowo- wystawienniczych Rodzaje działań promujących : 2) Udział w zagranicznych i krajowych imprezach targowo- wystawienniczych SIAL China (Szanghaj, Chiny) – , 2014 Gulfood (Dubaj, ZEA) – , 2014, 2015 Anuga (Kolonia, Niemcy) – World Food Ukraine (Kijów, Ukraina) – , 2014,

Rodzaje działań promujących 3) Seminaria branżowe wraz z degustacją polskich specjalności żywnościowych Rodzaje działań promujących: 3) Seminaria branżowe wraz z degustacją polskich specjalności żywnościowych World Food Moscow (Moskwa, Rosja) – , 2013, 2014 Anuga (Kolonia, Niemcy) –

Rodzaje działań promujących 4) Misje gospodarcze Rodzaje działań promujących : 4) Misje gospodarcze - udział w spotkaniach match- makingowych z przedstawicielami środowisk kupieckich - bezpośrednie spotkania się z potencjalnym partnerami gospodarczymi z danego kraju - spotkanie z przedstawicielami otoczenia biznesu - udział w imprezie targowej odbywającej na wybranym rynku Rosja – Chiny – Niemcy – Ukraina –

Komponent B - Działania finansowane przez MG: - prowadzenie działań promujących branżę w czasie odbywania się imprez targowo-wystawienniczych - przygotowanie kampanii reklamującej branżę na billboard’ach - konferencja podczas trwania targów POLAGRA FOOD w Poznaniu - 3-dniowe wizyty studyjne dziennikarzy reprezentujących zagraniczne media branżowe

Komponent B - Działania finansowane przez MG: - wykonanie i dystrybucja materiałów informacyjno- promocyjnych (np. pamięć USB, ulotki) - przygotowanie filmu reklamowego - opracowanie i wykonanie dla wszystkich uczestników działań promujących, widocznych i estetycznych tablic informacyjnych

W dniu 14 maja 2012 r. została zawarta umowa pomiędzy Ministrem Gospodarki a Prezesem Agencji Rynku Rolnego na realizację branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych. Okres realizacji – 3 lata

Warunek uczestnictwa w BPP: Zgłoszenie udziału do Agencji Rynku Rolnego – –Deklaracja udziału w co najmniej 50% działań promujących objętych programem!

Procedura otrzymania dofinansowania: Ogłoszenie o naborze przedsiębiorców oszenie+o+naborze oszenie+o+naborze Złożenie wniosku o dofinansowanie w Ministerstwie Gospodarki najpóźniej na 1 dzień przed pierwszym wydarzeniem promującym, w którym przedsiębiorca deklaruje swój udział Udział w wydarzeniu i pokrycie koszów (w części refakturowanych przez ARR) Złożenie wniosku o płatność w Ministerstwie Gospodarki Ministerstwo weryfikuje wniosek i może dofinansować działanie do wysokości 75% kosztów kwalifikowanych

Dofinansowanie Pomoc jest udzielana w formie bezzwrotnego dofinansowania przeznaczonego na pokrycie części poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą, przekazywanego na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej pomiędzy Ministrem Gospodarki a przedsiębiorcą. Wielkość pomocy na udział w branżowym programie promocji nie może przekroczyć 75% poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w jednym branżowym programie promocji.

Finansowanie udziału w działaniach promujących w ramach branżowego programu promocji polskich specjalności żywnościowych Przed każdym działaniem promującym: –Agencja Rynku Rolnego będzie finansować udział przedsiębiorców zgłoszonych do branżowego programu promocji Po każdym działaniu promującym: –Agencja Rynku Rolnego będzie refakturować faktycznie poniesione koszty organizacyjne bez doliczania własnej prowizji, na każdego z przedsiębiorców uczestniczących w danym działaniu promującym –Każdy z przedsiębiorców przedstawi faktury wystawione przez ARR w Ministerstwie Gospodarki celem otrzymania dofinansowania

Przedmiotem działalności przedsiębiorcy jest produkcja: Działania promujące przeznaczone są dla przedsiębiorców, których podstawowa działalność gospodarcza jest zgodna z kodem PKD: − Z - Przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu, − Z - Przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu, − Z - Produkcja wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego, − Z - Produkcja soków z owoców i warzyw, − Z - Pozostałe przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw, − Z - Przetwórstwo mleka i wyrób serów, − Z – Wytwarzanie produktów przemiału zbóż, − Z – Produkcja pieczywa; produkcja świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek, − Z – Produkcja wyrobów ciastkarskich, − Z – Produkcja makaronów, − Z - Produkcja kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych, − Z – Przetwórstwo herbaty i kawy, − Z – Produkcja wódek, − Z – Produkcja cydru i pozostałych win owocowych, − Z – Produkcja pozostałych niedestylowanych napojów fermentowanych, − Z – Produkcja piwa.

Beneficjentami projektu są przedsiębiorcy: 1. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą i mają siedzibę na terytorium RP 2. Którzy, zdeklarują udział w działaniach promujących stanowiących co najmniej 50% liczby działań określonych w BPP 3. Których towar lub usługi danego rodzaju produkowane lub sprzedawane mieszczą się w katalogu określonym w BPP (odpowiednie PKD) 4. W roku podatkowym, w którym przedsiębiorca składa wniosek oraz w dwóch poprzedzających latach, nie otrzymał pomocy de minimis, której wartość brutto, łącznie z pomocą o którą się ubiegają nie przekraczają równowartości 200 tys. euro

Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą m.in.: wynajem i zabudowa powierzchni wystawienniczej; wynajem sal konferencyjnych; tłumaczenie symultaniczne lub konsekutywne; transport i spedycja eksponatów wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną; wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna, bilety wstępu na targi oraz reklama w mediach targowych; przygotowanie i druk materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenie tych materiałów; przejazd i nocleg przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy;

Działania dodatkowe: Akcja degustacyjno – promocyjna w halach przylotów i odlotów na Lotnisku Chopina w Warszawie w okresie EURO czerwca (mecze 12 i –grupa A) czerwca (mecz ćwierćfinał) czerwca (mecz – półfinał)

Prezentacja polskich produktów rolno-spożywczych: mięso i wyroby mięsne, mleko i wyroby mleczarskie, owoce i warzywa i ich przetwory, ryby i produkty rybne, produkty „BIO”; I dzień prezentacji – handlowcy działający na giełdzie RUNGIS II dzień prezentacji - przedstawiciele: 1) tzw. „wielkiej dystrybucji”, tj. sieci hiper- i supermarketów 2) instytucji zbiorowego żywienia (szkoły, szpitale, jadłodajnie socjalne, itp.); Prezentacja na giełdzie rolnej RUNGIS 2-3 października 2012 r.

Dziękuję za uwagę Agencja Rynku Rolnego