There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Instrumenty wsparcia finansowego dla rozwoju Szlaku Jana III Sobieskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
System ewaluacji NPR i NSRO
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu zatwierdzone przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 16 kwietnia 2004 r.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
PERSPEKTYWA FINANSOWA
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Fundusze strukturalne na badanie i innowacje w latach
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Spotkania konsultacyjne
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Nowe trendy w branży spożywczej
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze.
Transgraniczny projekt partnerski
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
MODUŁ 3 – DOFINANSOWANIE NA PROWADZENIE BADAŃ I INFRASTRUKTURĘ BADAWCZĄ.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Programowanie perspektywy finansowej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Wsparcie współpracy ze szczególnym uwzględnieniem klastrów w programach operacyjnych na lata Zofia Giersz Sekcja Analiz Ekonomicznych Polityki.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wsparcie małej i średniej przedsiębiorczości w ramach WRPO założenia programowe Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Wdrażania.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Instrumenty wsparcia finansowego dla rozwoju Szlaku Jana III Sobieskiego w Polsce i na Ukrainie w perspektywie finansowej 2014-2020.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Idea utworzenia Szlaku Jana III Sobieskiego opiera się na dziedzictwie i spuściźnie Króla Jana III Sobieskiego i jego rodu. Bazuje na kulturze, historii, tradycjach, pamiątkach architektonicznych epoki sarmacji bardzo mocno zakorzenionych na terenie Zachodniej Ukrainy oraz Wschodniej i Południowej Polski.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Dotychczasowy rozwój Szlaku Jana III Sobieskiego opiera się na współpracy i partnerstwie jednostek samorządu terytorialnego.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Istnieje potrzeba przejścia na poziom współpracy przyczyniający się do rozwoju produktów i usług „wypełniających treścią” markę Szlaku Jana III Sobieskiego. W tym kontekście kluczowe jest wzmacnianie różnego rodzaju współdziałania pomiędzy sektorem przedsiębiorczości, naukowo-badawczym, pozarządowym oraz administracją.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Jednym z bardziej promowanych modeli współpracy wszystkich podmiotów sfery publicznej i prywatnej w ramach nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020 będą inicjatywy klastrowe.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product To właśnie perspektywa sukcesu zbudowana na wysokiej jakości konkurencji zbliża do siebie środowiska nauki, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych oraz samorządy lokalne i mobilizuje do działania w kierunku tworzenia klastrów. Klastry mają być czynnikiem wpływającym na osiąganie wysokich wskaźników w walce o rozwój gospodarczy regionów.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Im bardziej różnorodne podmioty wchodzić będą we współpracę w ramach klastra – tym lepiej dla klastra. Większa różnorodność może bowiem oznaczać większy stopień samowystarczalności klastra. Najważniejszymi typami podmiotów, których obecność w klastrze może sprzyjać wzrostowi konkurencyjności tego klastra są: • przedsiębiorstwa funkcjonujące w klastrze (firmy produkcyjne i usługowe, wyspecjalizowani dostawcy, firmy w pokrewnych sektorach, kanały dystrybucji, klienci, producenci komplementarnych wyrobów); • instytucje sektora badawczo-rozwojowego (m. in.: szkoły wyższe, instytuty naukowe); • instytucje pośredniczące (organizacje pozarządowe, organizacje branżowe, ośrodki innowacji i przedsiębiorczości); • instytucje finansowe • samorządy lokalne.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Koncepcja klastrów stała się popularna przy tworzeniu innowacyjnej regionalnej polityki określającej poziom konkurencyjności i innowacyjności regionu, opartej na sektorowej specjalizacji i współpracy przedsiębiorstw. Powszechne zainteresowanie klastrami wynika z zaakceptowania poglądu, że klaster jest formą organizacji produkcji i usług o wysokim potencjale innowacyjnym, a tym samym odgrywa kluczową rolę w kreowaniu konkurencyjności i rozwoju społeczno-gospodarczym. Współcześnie jest to bardzo ważne narzędzie służące do: –  podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa, –  budowania silnej marki, –  poszerzania rynków zbytu, –  rozwoju pojedynczego podmiotu lub całego regionu.

Jaki klaster dla Szlaku Jana III Sobieskiego? There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Jaki klaster dla Szlaku Jana III Sobieskiego?

Głównym kierunkiem rozwoju Szlaku Jana III Sobieskiego jest nadanie mu statusu Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Kulturowego. Wiodącym zatem jest temat turystyki kulturowej i w tym obszarze powinien być budowany klaster. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Inicjatywy klastrowe w turystyce:  Współpraca międzypodmiotowa/międzysektorowa  Partnerstwo turystyczne  Stowarzyszenia/zrzeszenia turystyczne  Związki komunalne  Euroregiony/współpraca transgraniczna  Lokalne/regionalne organizacje turystyczne  Lokalne grupy działania  Klastry turystyczne

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Gospodarcze sieci powiazań w turystyce  Kompleksowość popytu turystycznego  Tworzenie zintegrowanego produktu turystycznego  Międzynarodowa konkurencyjność regionów

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Atrybuty klastra turystycznego  determinowana występowaniem walorów turystycznych (naturalnych lub antropogenicznych)  pozycjonowanie rynkowe produktu turystycznego (dominujący rodzaj turystyki)  bezpośrednie zaangażowanie trzech sektorów – heterogeniczność produktu  zakorzenienie działalności w lokalnej tradycji gospodarowania (tożsamość lokalna)  turystyczny łańcuch wartości podstawą tworzenia zintegrowanego produktu turystycznego  integracja produktów finalnych  zintegrowanie regionalnego produktu turystycznego

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Zgodnie z rekomendacjami Grupy roboczej ds. przyszłej polityki klastrowej zawartymi w raporcie pt. Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce do 2020 roku głównym celem polityki klastrowej w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 powinno być wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki w oparciu o intensyfikację współpracy, interakcji i przepływów wiedzy w ramach klastrów oraz wspieranie rozwoju strategicznych specjalizacji gospodarczych poprzez krajowe i regionalne klastry kluczowe.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Krajowe Klastry Kluczowe(KKK) to kategoria klastrów o istotnym znaczeniu dla gospodarki kraju i wysokiej konkurencyjności międzynarodowej. Rekomenduje się by klastry te były wybierane na poziomie krajowym, m.in. w oparciu o kryteria dotyczące: masy krytycznej, potencjału rozwojowego i innowacyjnego, dotychczasowej i planowanej współpracy oraz doświadczenia i potencjału koordynatora.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Regionalne Klastry Kluczowe(RKK) to kategoria klastrów o istotnym znaczeniu dla gospodarki regionu; rekomenduje się by klastry te były wybierane na poziomie regionu w oparciu o kryteria określone przez samorząd województwa.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Rekomendacje sformułowane przez Grupę roboczą przewidują dwa kierunki oddziaływania na realizację celu polityki klastrowej: - wspieranie istniejących i tworzących się klastrów poprzez dofinansowanie koordynatorów klastrów (głównie z poziomu regionalnego); - zintegrowanie wsparcia publicznego wokół wybranych klastrów o kluczowym znaczeniu i potencjale konkurencyjnym dla gospodarki kraju (poziom krajowy) i poszczególnych regionów (poziom regionalny), wpisujących się w inteligentne specjalizacje krajowe i regionalne.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Bezpośrednie wsparcie dla klastrów w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 przewidziano w następujących programach: na poziomie krajowym Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR), Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW), na poziomie regionalnym 16 Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO).

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Program Operacyjny Inteligentny Rozwój W ramach PO IR zakłada się koncentrację środków na klastrach o istotnym potencjale dla rozwoju gospodarki i konkurencyjnych w skali międzynarodowej.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Główne działania na rzecz klastrów w ramach PO IR, to: wsparcie na internacjonalizację Kluczowych Klastrów Krajowych (projekt konkursowy, tylko dla koordynatorów KKK); wsparcie systemowe dotyczące wyboru Krajowych Klastrów Kluczowych i realizacji ich strategii rozwoju oraz opracowaniu i wdrożeniu systemu monitoringu klastrów w Polsce; preferencje w systemie oceny dla projektów pochodzących z Krajowych Klastrów Kluczowych przy aplikowaniu o wsparcie w ramach innych działań POIR.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Program Operacyjny Polska Wschodnia Uzupełnieniem wsparcia na poziomie krajowym będą działania realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, skierowane do beneficjentów pięciu województw Polski Wschodniej, tj.: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Główne działania na rzecz wspierania klastrów w ramach PO PW: wspieranie rozwoju klastrów o charakterze ponadregionalnym w zakresie realizacji działań inwestycyjnych, kreowania wspólnej marki, prowadzenia działalności B+R+I i ich internacjonalizacji; uzupełnieniem ww. wsparcia będzie możliwość realizacji ponadregionalnych projektów B+R przez podmioty z klastrów, w szczególności przedsiębiorstwa.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Wnioskodawcy aplikujący do działań wspierających klastry w ramach POIR i POPW to: koordynatorzy klastrów działający na rzecz rozwoju klastra i jego członków; konsorcja członków klastra, czyli: przedsiębiorstwa, jednostki edukacyjne i naukowe, instytucje otoczenia biznesu i inne (w tym koordynatorzy), które mogą wnioskować o współfinansowanie wiązki projektów rozwojowych, wynikających z uzgodnionej i przyjętej strategii rozwojowej klastra; spółki celowe – powołane przez członków klastra do realizacji zadań inwestycyjnych i projektów B+R, w wyniku których powstaną nowe aktywa.

Program Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2014-2020 There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Program Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2014-2020

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Budżet Programu Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2014-2020 ok. 200 mln Euro

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Fundusz Mikroprojektów w ramach Programu Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2014-2020 Zarządzany najprawdopodobniej przez Euroregiony

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Projekty Strategiczne w ramach Programu Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2014-2020

PAKIET WSPARCIA DLA UKRAINY Komisji Europejskiej There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product PAKIET WSPARCIA DLA UKRAINY Komisji Europejskiej

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Najważniejsze elementy:   3 mld EUR z budżetu UE w nadchodzących latach, 1,6 mld EUR w formie pożyczek w ramach pomocy makro finansowej i pakiet dotacji w wysokości 1,4 mld EUR;   kwota do 8 mld EUR z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju;   ewentualne 3,5 mld EUR pozyskane za pośrednictwem sąsiedzkiego funduszu inwestycyjnego;   powołanie do życia platformy koordynującej działania darczyńców;   tymczasowe uruchomienie pogłębionej i kompleksowej strefy wolnego handlu z chwilą podpisania układu o stowarzyszeniu oraz – w razie potrzeby – autonomiczne skoncentrowanie na wstępie środków handlowych;   powołanie do życia forum/grupy roboczej wysokiego szczebla ds. inwestycji;   modernizacja ukraińskiego systemu przesyłu gazu i prace nad przepływami w kierunku przeciwnym do głównego, w szczególności przez Słowację;   przyspieszenie wdrażania planu działania dotyczącego liberalizacji reżimu wizowego w ustalonych ramach; oferta partnerstwa na rzecz mobilności;   pomoc techniczna w wielu kwestiach, począwszy od reform konstytucyjnych po reformę̨ sadownictwa oraz przygotowanie wyborów.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Komisja przygotowuje obecnie nowy program na 2014 r., z przewidywanym budżetem w wysokości 140 mln EUR, którego celem jest poprawa możliwości finansowych rządu i wspieranie reform instytucjonalnych, co pozwoli na wzmocnienie przewidywanych efektów pomocy makro finansowej. Powyższe uzupełniałyby działania mające na celu wspieranie społeczeństwa obywatelskiego. Budżet tego programu mógłby zostać zwiększony do 200 mln EUR dzięki przesunięciom środków w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i gdyby Ukraina miała korzystać z kompleksowego programu („więcej za więcej”) na podstawie udokumentowanych postępów w pogłębianiu demokracji i poszanowaniu praw człowieka.

There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product W odniesieniu do pozostałego okresu 2015-2020, w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa przewiduje się obecnie co roku dwustronną pulę środków w wysokości około 130 mln EUR oraz dodatkowe 40-50 mln EUR rocznie z budżetu programu kompleksowego („więcej za więcej”) z zastrzeżeniem udokumentowanych postępów w pogłębianiu demokracji i poszanowaniu praw człowieka, a także dodatkowe istotne wsparcie z sąsiedzkiego funduszu inwestycyjnego.