Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Seminarium
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Wisła, r. Zmiany zakresie przepisów dotyczących pomocy de minimis oraz pomocy regionalnej udzielanej przez gminy Prowadzący:
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Pomoc publiczna w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Pomoc Państwa i Fundusze Strukturalne w Polsce DG Polityki Regionalnej.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
© PARP Ochrona własności przemysłowej w przedsiębiorstwach Możliwości uzyskania wsparcia w ramach programów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
1 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 12 czerwca 2008 r.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Pomoc horyzontalna na zatrudnienie Rozporządzenie nr 2204/2002 w sprawie zastosowania art. 87 i 88 TWE w odniesieniu do pomocy na zatrudnienie.
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.5. Promocja przedsiębiorczości Departament Rozwoju Regionalnego marzec 2004 Urząd.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Stypendium Marii Curie
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE WYŁĄCZEŃ BLOKOWYCH (ORWB)
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
„UMOWY ŚMIECIOWE” W ŚWIETLE USTAWY
3 marca 2014Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - 2 Wsparcie infrastruktury telekomunikacyjnej w ramach RPO Regionalna pomoc inwestycyjna na podstawie rozporządzenia.
Priorytet 5 Dyfuzja innowacji
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
1 INWESTYCJE W INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWA FUNDUSZ KREDYTU TECHNOLOGICZNEGO Piła, maj 2007 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Regionalny Kujawsko-Pomorskim Regionalny Fundusz wspierający Przedsiębiorców w województwie Kujawsko-Pomorskim.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Prawdy oczywiste Wypadek w drodze do lub z pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Pomoc de minimis Katarzyna Pamuła. Zasady ogólne Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. Utrzymanie limitu pomocy na dotychczasowym.
Departament Polityki Regionalnej Pomoc publiczna w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007 – 2013 Toruń, 9 –
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
1 Zasady i tryb udzielenia przez BGK kredytów z Funduszu Kredytu Technologicznego.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Mój region w Europie Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie inwestycji przedsiębiorstw.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
Polityka rynku pracy w Polsce
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Szkolenie dla Wnioskodawców
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Definicja i podstawowe uregulowania pomocy publicznej
Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej (Dz. Urz. UE C 74, )
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Konkursy w ramach Działania 2.5 Wsparcie sektora MŚP
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej

Pomoc publiczna na szkolenia (Rozporządzenie Komisji WE Nr 68/2001, zm. Rozporządzeniem Nr 363/2004)

3 Pomoc publiczna na szkolenia ZAKRES STOSOWANIA ROZPORZĄDZENIA 68/2001 Rozporządzenie Komisji Nr 68/2001 stosuje się do przyznawania pomocy publicznej na szkolenia we wszystkich sektorach za wyjątkiem: sektora górnictwa węgla

4 Pomoc publiczna na szkolenia NAJWAŻNIEJSZE DEFINICJE: szkolenie ogólne szkolenie szczególne (specjalistyczne) pracownik w gorszym położeniu

5 Pomoc publiczna na szkolenia OGÓLNE WARUNKI WYŁĄCZENIA GRUPOWEGO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA 68/2001: spełnione wszystkie warunki z 68/2001 wyraźne powołanie się na 68/2001 (wraz z podaniem miejsca publikacji) UWAGA: zwolnione z obowiązku notyfikacji są zarówno programy pomocowe, jak i pomoc indywidualna

6 Pomoc publiczna na szkolenia PRZEZNACZENIE POMOCY : szkolenia ogólne szkolenia szczególne (specjalistyczne)

7 Pomoc publiczna na szkolenia KOSZTY KWALIFIKUJĄCE SIĘ DO OBJĘCIA POMOCĄ: wynagrodzenie osób prowadzących szkolenie koszty przejazdów uczestników szkolenia i osób prowadzących szkolenia inne wydatki, takie jak koszty materiałów szkoleniowych

8 Pomoc publiczna na szkolenia amortyzacja narzędzi i urządzeń koniecznych do przeprowadzenia szkoleń koszty dodatkowych porad i ekspertyz związanych ze szkoleniem koszty zatrudnienia uczestników szkolenia, przez które należy rozumieć koszty, jakie ponosi pracodawca w okresie, w którym pracownik uczestniczy w szkoleniu, do wysokości sumy pozostałych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. Do kosztów tych mogą zastać zaliczone wyłącznie koszty czasu szkolenia; nie mogą obejmować natomiast czasu, w którym pracownik nawet podczas szkolenia świadczył pracę dla swego pracodawcy

9 Pomoc publiczna na szkolenia MAKSYMALNA INTENSYWNOŚĆ POMOCY: (ponieważ Polska znajduje się w zasięgu działania art. 87 ust. 3 lit a), stosuje się intensywności wynikające z mapy pomocy regionalnej) a) ogólne: 80% kosztów kwalifikujących się do udzielenia pomocy - dla małych i średnich przedsiębiorstw 60% kosztów (…) – dla pozostałych przedsiębiorstw

10 Pomoc publiczna na szkolenia b) szczególne (specjalistyczne): 45% kosztów (…) dla małych i średnich przedsiębiorstw 35% kosztów (…) dla pozostałych przedsiębiorstw W przypadku szkoleń przeznaczonych dla pracowników znajdujących się w gorszym położeniu – powyższe intensywności podwyższa się o 10 punktów procentowych W przypadku szkoleń przeznaczonych w sektorze transportu morskiego (zarówno ogólnych, jak i szczegółowych) – intensywność może osiągnąć nawet 100% kosztów (…), o ile: osoba szkolona nie jest stałym członkiem załogi i szkolenia są prowadzone na statkach, które uzyskały wpis do wspólnotowego rejestru statków

11 Pomoc publiczna na szkolenia KUMULACJA POMOCY: Pomoc na szkolenia podlega sumowaniu z każdą inna pomocą publiczną, niezależnie od jej formy i źródła, udzielaną w odniesieniu do tego samego projektu szkoleniowego i nie może przekroczyć maksymalnej intensywności pomocy.

12 Pomoc publiczna na szkolenia DODATKOWE WARUNKI UDZIELANIA POMOCY NA ZATRUDNIENIE: Zarówno w programie pomocowym, jak i w przypadku udzielania pomocy indywidualnej musi zostać zagwarantowane, iż pomoc będzie udzielana pod warunkiem, że jej wartość dla jednego przedsiębiorcy w odniesieniu do danego projektu szkoleniowego nie przekroczy kwoty 1 mln euro

13 Pomoc publiczna na szkolenia MONITOROWANIE POMOCY: Państwo Członkowskie jest zobowiązane przesłać Komisji Europejskiej informacje na temat wprowadzonego na mocy Rozporządzenia Komisji WE Nr 2204/2002 programu pomocowego, bądź pomocy indywidualnej w ciągu 20 dni roboczych od momentu realizacji tegoż programu, bądź przyznania tejże pomocy indywidualnej Państwo Członkowskie zobowiązane jest przechowywać dokumenty związane z udzieleniem pomocy indywidualnej przez 10 lat od jej udzielenia, bądź wprowadzonym programem pomocowym przez 10 lat od dnia ostatniego przyznania pomocy indywidualnej na jego podstawie

14 Pomoc publiczna na szkolenia Obowiązek przedstawiania na wezwanie Komisji Europejskiej przez Państwo Członkowskie informacji na temat spełnienia warunków z Rozporządzenia 68/2001