Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plany Działań na rok 2010.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Kompleksowe podejście do szkolnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Diagnoza problemów Znaczne zróżnicowanie warunków nauczania oraz oferty edukacyjnej, szczególnie widoczne w relacji wieś-miasto Znaczne zróżnicowanie warunków nauczania oraz oferty edukacyjnej, szczególnie widoczne w relacji wieś-miasto Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej i potrzeb rynku pracy Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej i potrzeb rynku pracy Słabe dostosowanie szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy Słabe dostosowanie szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy znacznie uboższa oferta edukacyjna w szkołach wiejskich i znajdujących się w małych miejscowościach zbyt niskie kwalifikacje nauczycieli (szczególnie z terenów wiejskich) w zakresie innowacyjnych i aktywizujących metod kształcenia i wykorzystania technologii informacyjnych niewystarczająca infrastruktura komputerowa i informatyczna znacznie uboższa oferta edukacyjna w szkołach wiejskich i znajdujących się w małych miejscowościach zbyt niskie kwalifikacje nauczycieli (szczególnie z terenów wiejskich) w zakresie innowacyjnych i aktywizujących metod kształcenia i wykorzystania technologii informacyjnych niewystarczająca infrastruktura komputerowa i informatyczna zbyt niski poziom rozwoju kompetencji kluczowych i zawodowych braki umiejętności wykorzystania przez uczniów wiedzy w praktyce, twórczego rozwiązywania problemów i samodzielnego myślenia zbyt niski poziom rozwoju kompetencji kluczowych i zawodowych braki umiejętności wykorzystania przez uczniów wiedzy w praktyce, twórczego rozwiązywania problemów i samodzielnego myślenia niska atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przestarzała infrastruktura szkolnictwa zawodowego brak dostosowania szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy brak współpracy szkół zawodowych z przedsiębiorstwami niska atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przestarzała infrastruktura szkolnictwa zawodowego brak dostosowania szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy brak współpracy szkół zawodowych z przedsiębiorstwami

Koncepcja rozwiązania problemów Komplementarne projekty systemowe Komplementarne

Koncepcja rozwiązania problemów - kształcenie ogólne „Szkolenie nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów” styczeń 2010 – sierpień 2011 ponad 1,5 mln zł „Szkolenie nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów” styczeń 2010 – sierpień 2011 ponad 1,5 mln zł „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno- przyrodniczych„ wrzesień 2012 – sierpień 2014 ponad 1,6 mln zł „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauk matematyczno- przyrodniczych„ wrzesień 2012 – sierpień 2014 ponad 1,6 mln zł „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji” styczeń 2010 – grudzień 2011 ponad 11 mln zł „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji” styczeń 2010 – grudzień 2011 ponad 11 mln zł „Dolnośląska e-szkoła” czerwiec 2009 – październik 2012; ponad 17 mln zł „Dolnośląska e-szkoła” czerwiec 2009 – październik 2012; ponad 17 mln zł „Pracownia przyrodnicza w każdej gminie” październik 2009 – grudzień 2010 ponad 23 mln zł „Pracownia przyrodnicza w każdej gminie” październik 2009 – grudzień 2010 ponad 23 mln zł

Koncepcja rozwiązania problemów - kształcenie zawodowe „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” wrzesień 2009 – maj 2011 ponad 18 mln zł „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” wrzesień 2009 – maj 2011 ponad 18 mln zł „Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” styczeń 2009 – czerwiec 2013 ponad 67 mln zł „Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” styczeń 2009 – czerwiec 2013 ponad 67 mln zł „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” II styczeń 2011 – wrzesień 2014 ponad 104 mln zł „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” II styczeń 2011 – wrzesień 2014 ponad 104 mln zł

Efekty - kształcenie ogólne ROZWIĄZYWANE PROBLEMY: Znaczne zróżnicowanie w warunkach nauczania i ofercie edukacyjnej, szczególnie widoczne w relacji wieś-miasto Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej ROZWIĄZYWANE PROBLEMY: Znaczne zróżnicowanie w warunkach nauczania i ofercie edukacyjnej, szczególnie widoczne w relacji wieś-miasto Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej Przeszkolenie ponad 1000 nauczycieli z 250 szkół w zakresie stosowania innowacyjnych, aktywizujących metod kształcenia wspomaganego technologiami informacyjnymi Wdrożenie nowoczesnych technologii - uruchomienie i wdrożenie merytoryczne Dolnośląskiej Platformy Edukacyjnej dla użytkowników Unowocześnienie bazy dydaktycznej szkół - wyposażenie 118 pracowni przyrodniczych (w tym 2 ekologicznych) Modernizacja i rozszerzenie systemu ALEPH o moduł do zarządzania zasobami cyfrowymi w 27 bibliotekach pedagogicznych Wdrożenie programów rozwojowych w 250 szkołach, z wykorzystaniem nowoczesnej bazy dydaktycznej

Efekty - kształcenie zawodowe ROZWIĄZYWANE PROBLEMY: Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej i potrzeb rynku pracy Słabe dostosowanie szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy ROZWIĄZYWANE PROBLEMY: Niska efektywność nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej i potrzeb rynku pracy Słabe dostosowanie szkolnictwa zawodowego do dolnośląskiego rynku pracy Wsparciem w ramach PO KL objęto ponad 92% wszystkich szkół zawodowych w województwie (przy założeniu MRR – 38%) Wsparciem w ramach PO KL objęto ponad 92% wszystkich szkół zawodowych w województwie (przy założeniu MRR – 38%) Szczególny nacisk położono na aktywne formy współpracy z pracodawcami (staże i praktyki zawodowe, wycieczki i projekty zawodoznawcze, targi pracy i edukacji, fora zawodowe) Wsparcie kształcenia zawodowego w 14 branżach kluczowych dla rozwoju Dolnego Śląska Unowocześnienie infrastruktury systemu edukacji zawodowej na Dolnym Śląsku poprzez stworzenie branżowych centrów kształcenia w 7 branżach i 9 powiatach Utworzone Centra Kształcenia Zawodowego działają zgodnie ze znowelizowaną ustawą o systemie oświaty (obowiązującą od r.) Zrealizowano m.in. ponad 800 wycieczek zawodoznawczych i 4550 staży / praktyk zawodowych

Projekty systemowe czy konkursowe? Projekty systemowe Kompleksowość i komplementarność Racjonalność wydatków - niższy koszt jednostkowy

Wyzwania Osiągnięcie określonego przez KE poziomu 95% upowszechnienia edukacji przedszkolnej Kontynuacja modernizacji kształcenia zawodowego i zacieśnianie współpracy szkół z przedsiębiorstwami Zapewnienie skoordynowanego wspierania szkół na wszystkich poziomach: szkolenie nauczycieli – doposażenie – wprowadzanie nowych metod nauczania Działania na rzecz promocji i upowszechniania kształcenia ustawicznego

Urz ą d Marsza ł kowski Województwa Dolno ś l ą skiego Departament Europejskiego Funduszu Spo ł ecznego Punkt informacyjny  Konferencja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego