Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Podsumowanie realizacji projektu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
„Programowanie czas zacząć”
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Tytuł projektu: „Budowanie sieci współpracy i samokształcenia w ramach wspomagania rozwoju szkół powiatu górowskiego”      

Dyrektor PCDNiPPP w Górze obejmuje nadzór nad całością projektu Bernard Bazylewicz kom. 509-914-879; email: bbazylewicz@pcdn.edu.pl kontakt w siedzibie PCDNiPPP w Górze pl. Bolesława Chrobrego 27. tel. 65-544-12-77; e-mail; pcdn@pcdn.edu.pl.

W ramach projektu realizowane są następujące zadania: Przeprowadzenie wspomagania w szkołach i przedszkolach. Opracowanie i monitorowanie Powiatowego Programu Wspomagania (PPW). Prowadzenie lokalnych Sieci Współpracy i Samokształcenia.  

Cel główny projektu Podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w p. górowskim poprzez stworzenie i wprowadzenie w okresie od 1.09.2013 do 30 06.2014 r. 27 planów wspomagania placówek spójnych z rozwojem 25 szkół i 2 przedszkoli w obszarach wymagających szczególnego wsparcia.

Cele szczegółowe projektu Poprawa spójności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie 27 rocznych planów wspomagania szkoły/przedszkola w pow. górowskim w okresie od 1.09.2013 do 30 06.2014. Wzrost kompetencji min 70%dyrektorów szkół i przedszkoli uczestniczących w projekcie, w zakresie przeprowadzenia diagnozy potrzeb szkoły/przedszkola w obszarze doskonalenia nauczycieli i ich zastosowania w okresie 09.13-06.14.

Podniesienie jakości współpracy min. 70% dyrektorów i nauczycieli Podniesienie jakości współpracy min. 70% dyrektorów i nauczycieli. szkół i przedszkoli uczestniczących w projekcie poprzez organizację 4 sieci współpracy i samokształcenia w okresie wrzesień 2013 – czerwiec 2014. Wzrost kompetencji i wiedzy min.70% naucz. i dyr. uczestniczących w cyklu doskonalenia oraz sieciach współpracy w p. górowskim w okresie 09.13-06.14.

Zakres współpracy dyrektora szkoły/przedszkola w projekcie z PCDNiPPP w Górze

Zdiagnozowanie potrzeb szkoły - we współpracy z SORE. Określenie obszaru do rozwoju – wspólnie z rada pedagogiczną, we współpracy z SORE; Przygotowanie rocznego planu wspomagania (dokument ten może być tożsamy z planem nadzoru pedagogicznego w zakresie dotyczącym doskonalenia nauczycieli i planowania rozwoju szkoły) – we współpracy z SORE i radą pedagogiczną.

Aktywny udział w zaplanowanych formach doskonalenia, konsultacjach. Wdrażanie nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Udzielanie informacji zwrotnej. Udział w podsumowaniu podjętych działań.

Czuwanie nad tym, aby wspomaganie wpisywało się w działania szkoły i organizację pracy szkoły. Motywowanie pracowników. Udostępnienie sal i sprzętu. Włączenie badania efektów wspomagania do ewaluacji wewnętrznej (po zakończeniu realizacji RPW).

Wsparcie w Internecie: www.ore.edu.pl Projekty systemowe POKL/Wspieranie szkół i nauczycieli/O projekcie. www.doskonaleniewsieci.pl www.pcdn.edu.pl Projekt ORE

Zadania Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE)

Zadanie główne: Koordynuje przeprowadzenie pełnego cyklu doskonalenia w każdej szkole/przedszkolu w oparciu o 2 oferty doskonalenia od września do czerwca w roku szkolnym 2013/2014

SZCZEGÓŁOWE ZADANIA SORE

Pomoc dyrektorowi w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły. Pomoc w formułowaniu celów wynikających ze zdiagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju – współpraca z radą pedagogiczną. Wsparcie szkoły w przygotowaniu rocznego planu wspomagania, ściśle odpowiadającego na potrzeby szkoły i zbudowanego na podstawie dwóch z ofert doskonalenia (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego). Wsparcie przy zapewnianiu obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy ze szkołą).

Pozyskanie zewnętrznych ekspertów (jeśli zaistnieje taka potrzeba), Organizowanie zaplanowanych form wspomagania - we współpracy ze szkołą. Organizacja systemu wsparcia dla pracowników szkoły we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i wypracowanych procedur (np. organizacja i prowadzenie konsultacji). Monitorowanie przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności. Dokumentowanie podejmowanych działań (zgodnie z wymogami określonymi w danym powiecie).

Przygotowanie i przeprowadzenie wśród pracowników ankiet z przebiegu wspomagania, Przygotowanie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, Przedstawienie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania dyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej, Udział w podsumowaniu podjętych działań – współpraca z radą pedagogiczną nad rekomendacjami do pracy szkoły w kolejnym roku szkolnym.

DIAGNOZA i OPRACOWANIE RPW: wrzesień-październik 2013 Spotkania SORE z dyrektorami i radami pedagogicznymi w celu przeprowadzenia wywiadów i dokonania wstępnej diagnozy potrzeb. Wyłonienie spośród nauczycieli 3 osób do zespołów, które wraz z SORE, na podstawie dokumentacji szkoły, dokonają w formie warsztatowej pogłębionej autodiagnozy i określenia priorytetów rozwojowych. Szkoła wskaże 2 z 24 tematów ofert ORE. Zespół opracuje Roczny Plan Wspomagania (RPW) ze szczegółowym harmonogram realizacji.

Lista szkół/przedszkoli z przydziałem SORE

Maria Chomicz – SORE część 1. kom. 603-506-626; e-mail: mchomicz@pcdn Maria Chomicz – SORE część 1. kom. 603-506-626; e-mail: mchomicz@pcdn.edu.pl Obejmuje szkoły: Zespół Szkół im. gen. Sylwestra Kaliskiego w Górze, ul. Armii Polskiej 15a, 56- 200 Góra Technikum. Zespół Szkół im. gen. Sylwestra Kaliskiego w Górze, ul. Armii Polskiej 15a, 56- 200 Góra Zasadnicza Szkoła Zawodowa. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Wąsoszu al. Niepodległości 10, 56-210 Wąsosz. Zespół Szkoła Podstawowa Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie ul. Szkolna 2 Czernina, 6-200 Góra Gimnazjum. Zespół Szkoła Podstawowa Gimnazjum i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie ul. Szkolna 2 Czernina, 6-200 Góra Szkoła Podstawowa. Przedszkole Publiczne Nr 1 im. Marii Konopnickiej w Górze ul. Żeromskiego 15 , 56-200 Góra. Publiczne Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu ul. Zacisze 10, 56- 210 Wąsosz. Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Bolesława Prusa w Górze, ul. M. Konopnickiej 2, 56-200 Góra. Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze ul. Szkolna 1,56-200 Góra.

Grażyna Onichimowska – SORE – część2. kom Grażyna Onichimowska – SORE – część2. kom. 691-549-913, e-mail: gonichimowska@pcdn.edu.pl Obejmuje szkoły: Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Górze ul. Poznańska 2, 56-200 Góra. Gimnazjum Nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Górze ul. Szkolna 2, 56-200 Góra. Gimnazjum w Naratowie Naratów 15, 56-215 Niechlów. Zespół Szkół w Sicinach Siciny 78, 56-215 Niechlów. Zespół Szkół w Niechlowie Gimnazjum im. K.K. Baczyńskiego i Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej ul. Szkolna 23, 56-215 Niechlów Szkoła Podstawowa. Zespół Szkół w Niechlowie Gimnazjum im. K.K. Baczyńskiego i Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej ul. Szkolna 23, 56-215 Niechlów Gimnazjum. Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Górze, ul. Poznańska 2a, 56-200 Góra. Szkoła Podstawowa im. 55. Poznańskiego Pułku Piechoty w Glince, Glinka 6, 56-200 Górze. Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole, im. Władysława Reymonta w Witoszycach, Witoszyce 10, 56-200 Góra.

Elżbieta Maćkowska – SORE część 3 Elżbieta Maćkowska – SORE część 3. kom: 605-079-005; e-mail: emackowska@pcdn.edu.pl Obejmuje szkoły: Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Janusza Korczaka w Ślubowie Ślubów 54, 56-200 Góra. Przedszkole Publiczne Nr 3 im. Jasia i Małgosi w Górze, ul. Piastów 6, 56-200 Góra. Zespół Szkół w Jemielnie Jemielno 41A, 56-209 Jemielno Szkoła Podstawowa. Zespół Szkół w Jemielnie Jemielno 41A, 56-209 Jemielno Gimnazjum. Zespół Szkół w Irządzach Irządze 27, 56-209 Jemielno Szkoła Podstawowa. Zespół Szkół w Irządzach Irządze 27, 56-209 Jemielno Gimnazjum. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Pobielu, Pobiel 71, 56-210 Wąsosz. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Czarnoborsku, Czarnoborsko 10,56-210 Wąsosz. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Kownackiej w Płoskach Płoski 4 56-210 Wąsosz.

Lista ofert doskonalenia

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Ocenianie kształtujące. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.

Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Budowa koncepcji pracy szkoły. Praca z uczniem młodszym. Praca z uczniem zdolnym. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet. Projekt edukacyjny w szkole. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. Rodzice są partnerami szkoły Nauczyciel 45+. Szkoła promuje wartość edukacji.

Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

Zadania koordynatorów sieci (KS) Utworzenie 4 tematycznie różnych sieci współpracy i samokształcenia w powiecie

Utworzenie 4 tematycznie różnych sieci współpracy i samokształcenia w powiecie

Sieć dyrektorów (22 osoby:13K, 9M) Sieć dyrektorów (22 osoby:13K, 9M). Temat: Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole. Koordynator Sieci – Jacek Figiel

Nauczycieli (27 osób). Temat: Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych. Koordynator Sieci – Bernarda Sitnik

Nauczycieli (27 osób). Temat: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? Koordynator Sieci – Daniel Wojciechowski

Nauczycieli (27 osób). Temat: Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego. Koordynator Sieci – Daniel Wojciechowski Łącznie w sieciach nauczycieli 3x27osób, 59K,22M.

5 spotkań sieci co 2 miesiące po 4 godziny w ramach krótkiego blok udoskonalający (forma: wykłady, warsztaty, lekcje pokazowe – do ustalenia - łącznie 80 godzin poprowadzi je wybrany ekspert zewn.) połączony jest z wymianą doświadczeń nauczycieli w danym temacie. Uczestnicy sieci korzystać będą z platformy internetowej udostępnionej przez ORE, na której będą pracować w okresie między spotkaniami. www.doskonaleniewsieci.pl

Jacek Figiel – koordynator sieci 1 Jacek Figiel – koordynator sieci 1. kom: 693-833-330; e-mail: jfigiel@pcdn.edu.pl Temat sieci: Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Bernarda Sitnik – koordynator sieci 2. kom: 608-298-109; e-mail: bsitnik@pcdn.edu.pl Temat sieci: Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych.

Daniel Wojciechowski – koordynator sieci 3 Daniel Wojciechowski – koordynator sieci 3. kom: 668-526-529; e-mail: dwojciechowski@pcdn.edu.pl Temat sieci: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? Daniel Wojciechowski – koordynator sieci 4. kom: 668-526-529; e-mail: dwojciechowski@pcdn.edu.pl. Temat sieci: Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowe

Dziękuję za uwagę.