„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawa dziecka.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Prawa dziecka.
„Zero” tolerancji dla przemocy
Prawa dzieci.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
KONWENCJA PRAW DZIECKA
realizacja VIII punktu
Prawa Dziecka.
zapewniany dowóz dzieci (2x) oraz brak innej szkoły w najbliższym otoczeniu.
Realizacja praw dziecka w szkole
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
PRAWA DZIECKA.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
PRAWA CZŁOWIEKA.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Zespól Szkól Szpitalnych
Prawa i obowiązki ucznia.
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
DZIEŃ PRAW CZŁOWIEKA - DZIECKA
PRAWA UCZNIA.
Prawa dziecka.
Prawa dziecka.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Prawa dziecka DALEJ.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Prawa dziecka  Ola Wójcik kl. 6a.
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Samorząd Uczniowski.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Jakie prawa mają dzieci?
Mówimy przemocy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
PRAWA dziecka.
Znamy swoje prawa.
Konwencja Praw Dziecka
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak Prawa Dziecka „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak

Każde dziecko na świecie wygląda inaczej. Ma inne pomysły, doświadczenia, obyczaje i zdolności. Każde dziecko należy do wielkiej ludzkiej rodziny, wzbogaca ją swoimi zdolnościami. www.sp2.laziska.pl

Co to jest konwencja? Konwencja to umowa między państwami. Rząd ma obowiązek zagwarantować, że zawarte w konwencji postanowienia będą przestrzegane. Konwencja ma zapewnić dzieciom wszystko to co jest potrzebne dla ich bezpieczeństwa, zdrowia, rozwoju i nauki.

Dlaczego potrzebna jest osobna Konwencja Praw Dziecka? Ratyfikując, czyli przyjmując konwencję Państwo składa obietnicę, że będzie zachowywać jej postanowienia. Dlaczego potrzebna jest osobna Konwencja Praw Dziecka? Jest potrzebna, aby podkreślić, że ludzie mają równe prawa, i że każdy człowiek powinien je szanować. www.sp2.laziska.pl

Prawo jest pojęciem abstrakcyjnym. To, że masz jakieś prawo oznacza, Co to znaczy mieć prawo? Prawo jest pojęciem abstrakcyjnym. To, że masz jakieś prawo oznacza, że możesz robić pewne rzeczy, a inne osoby mają obowiązek postępować tak, abyś Ty mógł żyć szczęśliwie, zdrowo i bezpiecznie. Oczywiście inni mają te same prawa, a Ty musisz je szanować. Prawa zapewniają każdemu człowiekowi równe szanse w dążeniu do celu. Wszystkie dzieci mają te same prawa . Prawa wszystkich są jednakowo ważne. www.sp2.laziska.pl

Dlaczego prawa są ważne? Gdy ludzie wzajemnie szanują swoje prawa budują lepszy i spokojniejszy świat. www.sp2.laziska.pl

Konwencję sformułowano kierując się następującymi zasadami: zasadą dobra dziecka  zasadą równości zasadą poszanowania praw i odpowiedzialności obojga rodziców zasadą pomocy państwa www.sp2.laziska.pl

Niech się wreszcie każdy dowie  I rozpowie w świecie całym,  Że dziecko to także człowiek,  Tyle, że jeszcze mały.  www.sp2.laziska.pl

Dlatego ludzie uczeni,  Którym za to należą się brawa  Chcąc wielu dzieci los odmienić,  Spisali dla was mądre prawa.  Więc je na co dzień i od święta  Spróbujcie dobrze zapamiętać:  www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO ŻYCIA BEZ PRZEMOCY I PONIŻANIA PRAWO DO ŻYCIA BEZ PRZEMOCY I PONIŻANIA www.sp2.laziska.pl

oznacza, że bicie, znęcanie, okrutne i poniżające traktowanie, są niedopuszczalne i karalne

PRAWO DO ŻYCIA BEZ PRZEMOCY I PONIŻANIA www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO POWIEDZIEĆ NIE Rysunek wykonała: Jesika kl.1b www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO WYGRYWAĆ I PRZEGRYWAĆ Rysunek wykonała: Martyna kl.1b www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO DO SZCZĘŚCIA Rysunek wykonała: Oliwia kl.1c www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO ŻYCIA I ROZWOJU Oznacza, że nikogo nie wolno pozbawić życia, a dorośli muszą stworzyć dziecku warunki do prawidłowego rozwoju. www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO DO PODZIWIANIA PRZYRODY Rysunek wykonała: Tosia kl.1a Rysunek wykonała: Ola kl.1a www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO DO ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ Rysunek wykonał: Paweł kl.1c Rysunek wykonał: Oskar kl.2a www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO NAUKI www.sp2.laziska.pl

Szkoła ma służyć dziecku, tworząc warunki jego rozwoju fizycznego, intelektualnego i duchowego. Szkoła ma obowiązek dbać o zaspokajanie indywidualnych potrzeb dziecka. www.sp2.laziska.pl

Do czego uczeń ma prawo w szkole Do pełnego bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego. Do poszanowania godności – niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdzie. Do praw i wolności osobistych gwarantowanych przez Konwencję o Prawach Dziecka. Do planu nauczania i wymagań dostosowanych do możliwości młodego organizmu. Do przyjaznego nauczyciela (wychowawcy) nastawionego nie na represje, lecz na pomoc w rozwiązywaniu problemów. Do obiektywnej informacji i sprawiedliwej oceny uwzględniającej zarówno stan wiedzy, jak i umiejętności oraz starania. Do wychowania nie narzucającego żadnego światopoglądu politycznego, społecznego i religijnego. Do pomocy w nauce, do pomocy psychologiczno- -pedagogicznej. www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO PRZYNALEŻNOŚCI DO STOWARZYSZEŃ Rysunek wykonała: Julia kl.1c www.sp2.laziska.pl

kiedy jego prawa są łamane? Co może zrobić uczeń kiedy jego prawa są łamane? Najlepiej jest, jeśli konflikt rozwiązywany jest na terenie szkoły.    W szkole uczeń może poprosić o pomoc : Wychowawcę klasy. Innego nauczyciela, którego darzy zaufaniem. Pedagoga szkolnego. Samorząd Uczniowski Dyrektora szkoły. Rodziców.  www.sp2.laziska.pl

kiedy jego prawa są łamane? Co może zrobić uczeń kiedy jego prawa są łamane? Jeśli problemu nie udało się rozwiązać na terenie szkoły i są to sprawy dla ucznia ważne, warto interweniować dalej.    Poza szkołą uczeń może zwrócić się do :  Organizacji pozarządowych – są to różne stowarzyszenia i fundacje, wiele z nich pomaga dzieciom. Do najbardziej znanych należy Komitet Ochrony Praw Dziecka.  Naczelnego Sądu Administracyjnego /w imieniu ucznia występuje rodzic/ lub Kuratorium Oświaty. www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO WYCHOWANIA W RODZINIE www.sp2.laziska.pl

Oznacza, że nikomu nie wolno zabrać dziecka od rodziców, chyba że z bardzo ważnych powodów; gdyby zdarzyło się, że rodzice będą osobno, dziecko ma prawo do kontaktów z obojgiem rodziców www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO PRYWATNOŚCI www.sp2.laziska.pl

Oznacza, że dziecko może dysponować własnymi rzeczami, ma prawo do tajemnicy korespondencji, nikomu nie wolno bez bardzo ważnych powodów wkraczać w jego sprawy osobiste i rodzinne. www.sp2.laziska.pl

MAM PRAWO DO SPOKOJNEGO ODPOCZYNKU Rysunek wykonała: Wiktoria kl.1a www.sp2.laziska.pl

PRAWO DO POSZANOWANIA TWOJEJ ODMIENNOŚCI www.sp2.laziska.pl

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,  A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.    www.sp2.laziska.pl

Tak się tu w wierszu poukładały, Prawa dla dzieci na całym świecie, Byście w potrzebie z nich korzystały Najlepiej jak umiecie. www.sp2.laziska.pl

Dziękuję Prezentację opracowała mgr Anna Niedzielska www.sp2.laziska.pl